Kasvissoseet itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shannon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen käyttänyt raaka-aineina perunaa, porkkanaa, bataattia, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, parsakaalia ja maissia.

Olis kiva kuullu myös muiden käyttämiä että sais tosiaan uusia vinkkejä :)

Ei tää mikään ihmeellinen ole, mutta oikein maistuvainen oli poitsulle yhdistelmä bataatti, palsternakka, porkkana. Aika makea ja luulisin että siksi maistui.
Sellainen myös maistuu että koverran kotimaisen luomutomaatin sisuksen perunan ja lihan/muiden kasvisten sekaan.

mä oon tehnyt vaan peruna porkkana, ja sit peruna porkkana maissi soseita, ja odottaa jo suu auki seuraavaa lusikallista, ihana huomata et tykkää! kaurapuuron kaa onkin toinen juttu, itkee vaan ja sylkee pois =( =) joten eipä sitä väkisinkään viitsi tunkea. mulla ollu siinä kyl hedelmäsosetta mut ei oo menny läpi. välil oon juksannu meidän pojua ja laittanut lusikkaan puuroa ja hedelmäsosetta niin et se lusikka ui siinä hedelmässä ja puuroa ei näy, sit on mennyt=) no joo tää meni ohi aiheen mut tuo tapahtui tänään taas...hih..et silleen :D

Shannon, teetko sen kaurapuuron veteen vai maitoon ( tutteliin ) ? Meillä putoo puuro kun soseutan sen ja keitän esim. luumuveteen ( luumut liotetaan yön yli ja muussataan pari/kolme luumua+keitetään liotusveteen , sama käy kuivatuille aprikooseille )tai maitoon ja siihen muussaan vaikkas banaanin.

mä oon tuohon kaurapuuroon laittanu ihan pikkusen(1/8tl)hedelmäsokeria ja uppoo paljon paremmin ku pelkkä puuro.ja ruis-kaurapuurosta meillä tykätään hirveesti.nuista soseista vielä että oon laittanu ihan perusjuttuja niihin..porkkanaa kukkakaalta ja pottua. :D

Hienonsin kaurahiutaleita pienemmäksi sauvasekottimella, niin johan rupes puuro maistumaan. Keitän puuron veteen ja lisään vähän NANnia sekaan. Annan aina myös hedelmä tai marjasosetta puuron kanssa.

Kasvissoseet teen itse ja pakastan. Aineksina bataatti, kukkakaali, parsakaali ja kesäkurpitsa. Peruna ja porkkana kovettaa liiaksi neitokaisen mahaa.

Yhteistyössä