Vauvalle itse tehtyä liharuokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Olen tehnyt vauvalle kasvissoseet itse, mutta nyt pitäisi ruveta maistelemaan myös lihaa/kanaa. Miten olette tehneet lihasosetta itse? Ja mieluiten sellaista, mitä saa myös pakastettua pienissä erissä.

Olen tehnyt ihan perus kasvissoseita. Lihat olen keittänyt aina erikseen ja pakastanut sopivan kokoisina annoksina. Aluksi riittää yksi teelusikallinen ja siitä olen vähitellen määrää suurentanut. Lihanokareen olen siis sekoittanut kasvissoseen sekaan ja näin siitä on tullut lihakasvissose.

Kokeilin itse kaikenlaista, isoja lihaklönttejä on aika turhauttavaa soseuttaa sauvasekottimella vaikka pilkkoiskin pieneksi. Itse keitin ihan vaan vedessä hyvälaatuisia eri eläinten jauhelihoja ja sitten soseutin ne, oli helppoa. Sitten keitinvettä sen verran joukkoon että tuli notkeaa ja pakastin jääpalakuutioihin.

pakastin silikoonisissa jäpalamuoteissa kaikkii eri vihanneksia ja lihoja,valmiit kuutiot säilytin minigrip-pusseissa pakastimessa,siit oli kätevä ottaa perunan joukkoon makuja. Liha vaan keitetään vedessä kypsäksi ja soseutetaan,keitinlientä tarvii laittaa joukkoon et soseutuu kunnolla.

mä tein niin että haudutin lihasuikaleet kypsäksi uunissa ja sitten pakastin ne suikaleet kokonaisina. Helppo siitä sitten raastaa kasvissoseen sekaan jäisestä suoikaleesta niin paljon kun tarvii.

Yhteistyössä