Kasvissyöjä perheitä? Mitä pienelle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vegeäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vegeäiti

Vieras
Me ollaan päätetty ryhtyä koko perhe kasvissyöjiksi. Ei tarvitse vastata jos haluatte kuulla miksi ym negatiivisia vastauksia kiitos, haluaisin vastauksia niiltä jotka OVAT itse kasvissyöjiä, mietin nimittäin miten toimia lapsen kanssa joka on nyt 10kk ja syö tällä hetkellä luomuruokia joissa on lihaa. Siksi siis että en usko Ei-luomulihan olevan ollenkaan terveellistä (mitä niille syötetään, kasvuhormonit ym)
Kuitenkin kun lapsi pian siirtyy perheen yhteiseen ruokailuun ja ON tähän asti syönyt liharuokiakiin mietityttää miten tehdä hänen kanssa. En halua hänen syövän lihaa jota en itse pidä ollenkaan terveellisenä tai eettisenä. Mutta miten taata että saa tarpeeksi proteiiniä jatkossakin??

Onko tänne eksynyt ketään kellä olisi tälläisestä kokemuksia???

Me ollaan vegaaneita koko perhe mutta oon just menossa ulos että en ehdi nyt kirjoittamaan pitemmin, mutta proiteiiniin saaminen ei ole mitenkään ongelmallista jos lapsella ei ole mitään pahoja allergioita. Jos tähän ketjuun ei tule tarpeeksi vastauksia ja sulla on nimimerkki niin laita yv:tä. :wave:

soijarouhe, pavut yms?? Älkää nyt ihan puskista hypätkö täysvegeiksi!! Pikkuhiljaa, tuote kerrallaan (maidot-soijamaito, kauramaito tms., liha-soijarouhe, soijaleikkeet, soijasuikaleet, pavut. Ja katsotte miten pienen maha reagoi, ettei hirveetä satsia soijaa tai papuja yhtäkkiä. Vegaaniliitosta myös saa apua!

Meidän lastenlääkäri suositteli antamaan kolmevuotiaaksi asti lihaa, mutta 1.5v on päättänyt itse ryhtyä äidin seuraksi kasvissyöjäksi...siksi muakin kiinnostaisi tietää mitä ihmettä mä voin tytölle antaa.

Ottaisin yhteyttä ihan ravitsemusterapeuttiin. Neuvolan kautta varmaan löytyy ainakin nimi, jollei suoraa lähetettä saa. Niin moni kasvissyöjäaikuinenkin syö mitä sattuu, että en lähtisi kasvavalla lapsella kokeilemaan.

minä ja mieheni emme syö lihaa,mutta kalaa kylläkin.Lapsemme (5 ja 2v) syövät lihaa.En halua lasteni puolesta päättää sitä syövätkö liharuokia vai ei,he voivat tehdä sen päätöksen sitten kun ovat niin isoja,että osaavat sen tehdä.Ja jos eivät halua jättää lihansyöntiä niin syököön lihaa jatkossakin:)

Yhteistyössä