Kasvot menosuuntaan turvaistuin/turvavyöistuin jossa "omat vyöt"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhkimustus harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhkimustus harmaana

Vieras
Suositelkaapa ja kertokaa käyttökokemuksia sellaisesta istuimesta joka kävisi kasvot menosuuntaan ja jossa lapsi kiinnitetään penkkiin istuimen omilla turvavöillä(penkki kiinnitetään auton vöillä).
Britax two way elite on ainakin tälläinen, mutta onko muita?

Britaxin Evolva 1-2-3 on ainoastaan kasvot menosuuntaan oleva istuin. Ekaksi lapsi on 5-pistevöissä ja myöhemmin voi käyttää turvavyöistuimena. Olen ollut tyytyväinen. On myös kohtuullisen helppo siirtää autosta toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rimi Käikkönen:
Kellään muuten kokemuksia tuosta graco cosmic xtp:stä, kun ollaan sitä kaavailemassa pojalle seuraavaksi istuimeksi? :)

Osta se cosmic comfort. Muuten sama istuin mut paremmat kankaat ja pehmusteet. :) Hinta ero ei ollut kovin suuri.

Jatkanpa vielä: Gracon cosmic xtp on ollut käytössä jo runsaat kaksi vuotta. Olen ollut tyytyväinen, istuimen kiinnittäminen autoon on hiukan hankalaa, mutta jos sitä ei tarvitse siirtää niin se ei ole ongelma.
Meillä ollut käytössä kolme cosmicia, eka meni autokolarin jälkeen lunastukseen: ei näkyviä vaurioita, mutta varma on aina varmaa. Niin lapselle ei tullut edes naarmuja vaikka auto meni kolme kertaa katon kautta ympäri... Aikuisille kävi heikommin... Sen jälkeen ostettu kaksi lisää.
Jos joku ihmettelee meidän turvaistuinten määrää, niin meillä on kolme alle kolmevuotiasta lasta ja kaksi autoa!

Meillä oli HTS:n istuin, ja oli kyllä hyvä. Vyöt sai säädettyä just sopiviksi nopeasti, ja ei lapsi päässy rimpuilee itse irti niistä. Ja tykkäsin kun se on melko leveän mallinen, niin ei ollu toppavaatteissakaan ahdasta olla siinä lapsella.

Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
Britaxin Evolva 1-2-3 on ainoastaan kasvot menosuuntaan oleva istuin. Ekaksi lapsi on 5-pistevöissä ja myöhemmin voi käyttää turvavyöistuimena. Olen ollut tyytyväinen. On myös kohtuullisen helppo siirtää autosta toiseen.

Minäkin annan äänen tuolle istuimelle. Pojalla ollut 1,5 vuotta ja ollut tosi hyvä.

Olipa tähän jo ehtinyt tulla vastauksia, kiitos niistä. täytyy alkaa heti googlettamaan.. Penkki tulee pari vuotiaalle (ei nyt mitään kommentteja tuosta istumasuunnasta ja turvallisuudesta.. niitä olen lukenut ihan tarpeeksi..).

Meillä garcon cosmic xtp ja ihan ok on ollut, mutta kuten joku jo kirjoitti, jäämässä pieneksi piakkoin. Lapsi kohta 2v 8kk. Että ei puhettakaan, että sinne jonnekin 6v asti menis.
Oon ite tehny kauheesti tutkimustyötä ja voin sanoa, että lopulta päädyin Britaxin evolvaan. Se ostetaan seuraavaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
on HTS:n Be Safe izi Comfort ja ollaan tähän nykyiseen istuimeen todella tyytyväisiä. Aiempaa kokemusta on Britaxin TWE:sta.

Tää istuin minuakin kovasti kiinnostaisi.. Mietin vaan onkohan nuo vyöt yhtä tympeä toimiset kuin tuossa vanhassa hts kids(?)penkissämme!?
Ja miten tilava tuo penkki mahtaa olla.. Käyttöikä minne saakka tuossa todellisuudessa mahtuu istumaan?

Uusimmat

Yhteistyössä