Kätilöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että tämmöstä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että tämmöstä

Vieras
Mulle kävi näin kun menin nuorimmaista synnyttämään: supistukset alko yöllä yhden aikaan ja kahden jälkeen mentiin sairaalaan, teki aikast kipeetä tossa vaiheessa,päivystyksen ovi oli jotenkin jumissa saatiin ootella n. 15minsaa, että ovi tultiin avaamaan ja edelleen kivuliaita supistuksia. No kun päästiin viimein synnärille,niin kätilö kysäisi viisaana, että ootko synnyttämään tulossa? Meikäläinen kulki kaksinkerroin kippurassa, että pääsi eteenpäin. Ei meinannu oikein huumorintajua löytyä siinä vaiheessa (jälkeenpäin kylläkin).
Niinkuin mä huvikseen menisin sinne vinkumaan! Onneks se kätilö ei tullu synnytyssaliin, ei ois varmaan tienny et mistä se vauva on tulossa...

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Se on kyllä ihan yleistä, että kysytään miksi tulee ;) Hassultahan se saattaa kuulostaa, mut sillä haetaan sitä tuleeko supistuksissa, vedenmenon vuoksi vai kentien jostain muusta syystä.

Ok, mä taasen ajattelin sitä että synnyttäjä pahoittaa mielensä. Tokihan on hyvä kysyä onko tulossa synnyttämään...mutta sen vois tehdä sitten ihan suoraankin.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Se on kyllä ihan yleistä, että kysytään miksi tulee ;) Hassultahan se saattaa kuulostaa, mut sillä haetaan sitä tuleeko supistuksissa, vedenmenon vuoksi vai kentien jostain muusta syystä.

Ok, mä taasen ajattelin sitä että synnyttäjä pahoittaa mielensä. Tokihan on hyvä kysyä onko tulossa synnyttämään...mutta sen vois tehdä sitten ihan suoraankin.

Eikös apltä kysyttykin ihan suoraan..

Alkuperäinen kirjoittaja kai:
sitä nyt kysytään että miksi tulee. Kipee voi olla muutenkin,

Aivan... synnärille voi mennä kiireellisesti mm. pahan raskausmyrkytyksen takia. Ihan normaalia tuo minun mielestä on kysyä, että millä asioilla ollaan liikenteessä, että osataan heti antaa tarvittavaa apua/hoitoa.

No tällaista on tiedossa kun lukee liian nopeasti ja vastaa vielä nopeammin :laugh:
Mutta joo, mulla ei nyt oikein ajatus kulje...kysytty oli ja suoraan, mutta siis tarkoitin jotain liian pitkää ja monimutkaista kyselyä *nyt kun tässä oikein asiaa mietin*

No tällaista on tiedossa kun lukee liian nopeasti ja vastaa vielä nopeammin :laugh:
Mutta joo, mulla ei nyt oikein ajatus kulje...kysytty oli ja suoraan, mutta siis tarkoitin jotain liian pitkää ja monimutkaista kyselyä *nyt kun tässä oikein asiaa mietin*

:D

sen hetkinen olotila oli semmonen että tuli paha mieli, kun teki niin perhanan kipeetä ja kun kyseltiin, mun mielestä, typeriä. muuten kätilöt, joista toinen oli opiskelija, oli aivan mahtavia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja että tämmöstä:
sen hetkinen olotila oli semmonen että tuli paha mieli, kun teki niin perhanan kipeetä ja kun kyseltiin, mun mielestä, typeriä. muuten kätilöt, joista toinen oli opiskelija, oli aivan mahtavia!!!

mutta se on siis aivan tavallinen tapa ja luulen, että kuuluu "protokollaan" kysyä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja että tämmöstä:

no... ei sitä aina ajatukset juokse ihan normaaliin tapaan synnytyksen ollessa käynnissä ja on varmasti voinut silloin tuntua oudolta. Eihän sitä voi olettaa, että siinä tilanteessa ja kauheissa kivuissa osaisi ajatella asioita täysin järkevästi :D Jälkeenpäin varmasti osaat ajatella asioita toisella tavalla, eikö?

Yhteistyössä