Katkaisin välit ystävääni...

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
Vappuna juhlittiin yhdessä mieheni, ystäväni, hänen siskonsa ja tämän miehen kanssa.

Ystäväni mies lähti samantien jonnekin muualle, omien ystäviensä luo...Ystäväni ja tämä mies eivät asu yhdessä. Ilta sujui hyvin, oli mukavaa.
Kunnes ystäväni mies saapui paikalle. Mies pyysi ystäväni pihalle, hänellä oli jotain asiaa...Ystäväni sitten sanoi että mies ei oikein tykkää että ollaan siellä... Menin sitten juttelemaan sen miehen kanssa, että mikä mättää. Halusin asiallista keskustelua, mutta sainkin haukkuja, olemme kuulemma juoppoja, lapsellisia ja me vain laiskotellaan eikä saada mitään aikaiseksi. Menin aivan hämilleni, emme todellakaan ole mitään juoppoja, tai lapsellisia saamattomia vätyksiä!
Ja sitten kuulemma olemme ihan liikaa ystäväni kanssa yhdessä, nykyään näemme enää kerran kuussa tuon miehen takia...
Lähdimme sitten juhlista pois, ja tämä mies lähti juoksemaan peräämme, huusi ja haukkui meitä idiooteiksi. Sitten väitti minun miehelleni ettei ole sanonut mitään pahaa, vaan että minä tulin siihen jotain inisemään märy kurkussa...Eikä asia todellakaan ollut niin.
Huusi sitten täysiä mun korvaan ja meinasi lyödä...
Onneksi mieheni oli tukenani. Ystäväni juoksi sitten myös paikalle ja sanoi "älkää oikeesti tapelko, tulkaa takas, pyytäkää anteeks", ystäväni ei uskonut minua lainkaan vaan lopulta mulla paloi käämit lopullisesti ja päätin että ystävyytemme oli sitten siinä. Ainakin niin kauaksi aikaa että ystäväni putoaa takaisin maan pinnalle pilvilinnoista joissa leijailee rakastuneena...

Olen jo aiemmin huomannut miehessä narsistisia piirteitä, huorittelee avoimesti myös ystävääni, on jättänytkin jo monia kertoja 8kk aikana jonka ovat seurustelleet...

En kyllä jaksa enää katsella tuollaista, saavat elää kaksistaan ilman ystäviä (paitsi miehen ystävät ovat sallittuja ja ystäväni sukulaiset, eivät muut)...

Sanot ystävälle, että saa tukeutua sinuun sitten kun tulee suhteessa vaikeaa ja ero odottaa, mutta että niin kauan, kun seurustelee miehen kanssa, niin ette voi olla juuri tekemisissä. Et voi katsella moista touhua, etkä aio kuluttaa omaa aikaasi siihen, että alat valaisemaan asiaa ystävällesi. Kyllä totuus joku päivä hänellekin selviää.

Jos ystävällesi on tärkeempi tuommonen ällöttävä narsisti mies ni anna mennä vaan ystävyyden. Ehkä se ei ollutkaan sen arvoista, jos tuommonen mies menee teidän ystävyyden edelle. Mutta ole varma.. Tämä suhde ei kestä, ja kun se katkeaa, tulee ystäväsi pyytelemään anteeks. Aivan selvä juttu.

[QUOTE="niin";23695769]sitähän se mies haluaakin että katkaset välit ystävääsi[/QUOTE]

Näin nimenomaan se menee. Lopulta ystävälläsi on tukenaan vain tämä sairas henkilö. Kerro ystävällesi ainakin, että välirikon syy on tämä mies, jonka kanssa et voi enää olla tekemisissä. Ehkä jaksaisit kuitenkin tukea häntä erotilanteessa?

Kyllä mä sitten ystävääni tuen, jos heille ero tulee...Mutta nyt en enää jaksa katsoa tuota tilannetta enää. Huolestuttavaa on että ystävälläni on kaksi pientä lasta, kunpa heille ei sattuisi mitään...Niin ja sanoin ystävälleni kyllä että miehessä on syy, ei ystävässäni...

Siis nyt otat sen ystävän kunnon puhutteluun ja kerrot mitä oot huomannut. Jos,JOS, se sais ystävä hieman heräämään.
Mutta tuon tyyppisissä tapauksissa se mies saa ystäväsi pään ihan pyörälle ja omii ystäväsi, eikä salli hälle omia ystäviä,kuten "niin" ja "lilli" sanoivat
Kokemusta on...
Jälkikäteen oon toivonnut, et kun joku ulkopuolinen olis ees jotain sanonut, mutta toisaalta ei tiedä, olisinko tehnyt muuta, kuin puolustanut miestäni...:|

Jos ystävällesi on tärkeempi tuommonen ällöttävä narsisti mies ni anna mennä vaan ystävyyden. Ehkä se ei ollutkaan sen arvoista, jos tuommonen mies menee teidän ystävyyden edelle. Mutta ole varma.. Tämä suhde ei kestä, ja kun se katkeaa, tulee ystäväsi pyytelemään anteeks. Aivan selvä juttu.

Jos miehessä on narsistin piirteitä, voi hyvinkin olla mahdollista myös se, ettei ystävä pääsekään miehestä eroon vaikka haluaisikin. Harmillista kun on, että osa ilkeistä ihmisistä omaa hyvinkin vaikutusvaltaisia piirteitä ja kietoo pikku sormensa ympärille.

Minusta ystävä ei ole ystävä, jos jättää ystävyyden tuollaisessa tilanteessa. Tuntuisi kuin "kiristykseltä" "en leiki sun kanssa, jos leikit tuon kanssa". En edes ymmärrä, miksi hänen miesystävyytensä vaikuttaa ystävyyteen, koska eihän sun sitä miestä tarvi tavata, vaikka ystävän tapaisitkin. Sun reagointi: Olen sun ystävä vain jos jätät tuon, vaikuttaa kyllä valitettavasti juuri siltä narsistiselta...

Uskoisitko itse enemmän ystäväsi sanaan vai oman miehesi sanaan, jos ystäväsi olisi mennyt miehesi luokse hieman "keskustelemaan" ja sitten tulisi naama vihaisena takaisin, kun mies olisi haukkunut? Ja miehesi sanoo, ettei haukkunut? Kumman sanaa uskoisit? Ja onko sillä edes merkitystä mitä se ystävä uskoo? Pitäisikö hänen olla tuomari, jos kaksi aikuista ihmistä haukkuu toisiaan? Eikö riitä se, että pyytää, ettette lähtisi ja pyytäisitte anteeksi toisiltanne? Mitä hänen olisi pitänyt tehdä? Mennä oman miesystäväänsä vastaan vain siksi, että kaveri sanoo, että toinen haukkuu ja sitten jo tekee uhkauksen, ettei ole ystävä, jos pitää tuota miesystävää? Kyllä mää valitsisin miesystävän tuossa ja ihan periaatteesta.. Jos joku uhkaa jättävänsä ystävyyden siksi, että ei pidä jostain mun ihmisisuhteesta, niin saisi mennä.. Valitettavasti..

Viimeksi muokattu:
piparisuu: En ole käskenyt ystäväni valita. Mies haluaa että emme enää tapaa, ei siis ole minusta kiinni.Ystäväni saa tehdä mitä haluaa, jos haluaa elää narsistin kanssa ja menettää kaikki ystävät, siitä vaan. Kyse ei ole siitä etten pitäisi heidän parisuhteestaan...Vaikee selittää mutta tuntuu että et nyt ymmärtäny asian pointtia. Syyllistät minua, vaikka miehessä on vika :O

Frost in the ground... Toivottavasti otat ystäväsi takaisin avoimin sydämin kun hän pääsee miehestä eroon. Sinä olet nyt vihainen ystävällesi ilmeisesti, mutta minä satun tietämään, että hän elää hirveässä helvetissä juuri nyt. Älkää menkö mukaan miehen temppuiluihin mutta älä jätä ystävääsi! Hän tarvitsee sinua. Minä olen ikuisesti kiitollinen perheelleni ja yhdelle ystävälleni siitä, etteivät he jättäneet vaikka mies parhaansa teki eristääkseni minut. Olin jo aika yksin kunnes sain voimia erota miehestä. Mutta se ei ollut helppoa, ja häpeä on niin kova, etten kestä kritiikkiä ulkopuolisilta. Minä tiedän, ja tiesin jo silloin, että se on suurensuuri VIRHE mutta kun sitä ei ymmärrä ennen kun on ollut itse uhrina...

Olen puhunut ystäväni kanssa asiasta, mutta hän ei näe ongelmaa... Hän on hyvin onnellisen oloinen miehen kanssa, joskus on sanonut että olisi kiva jos olisi aikuisempi. Mies on 23 ja ystäväni 26... Olen todella yrittänyt puhua mutta ei auta :( Tietysti olen aina ystäväni tukena, sanoin sen hänelle itselleenkin...Ehkä voimme tavata vielä, ainakin silloin kun mies ei ole paikalla :/

Mä ymmärrän sinua hyvin! Jos ajattelee et ite ois tuo sinun "ystävä" ni tottakait sitä on oman miehensä puolella (eli ei nää siinä mitään vikaa) jos on korvia myöte rakastunu.
Jos ystävälle on oma mies niin tärkeä että on sen takia valmis jättämään aikaisemmat ysvävyys suhteensa ni ei se sinun vika ole! Miten tuollaisen pariskunnan kanssa ylipäätään voi olla tekemisissä, ei mitenkään.. ei siinä saa ku itelleen haukut niskaan ja kuka sellaista pitää ystävyyden elkeenä

piparisuu: En ole käskenyt ystäväni valita. Mies haluaa että emme enää tapaa, ei siis ole minusta kiinni.Ystäväni saa tehdä mitä haluaa, jos haluaa elää narsistin kanssa ja menettää kaikki ystävät, siitä vaan. Kyse ei ole siitä etten pitäisi heidän parisuhteestaan...Vaikee selittää mutta tuntuu että et nyt ymmärtäny asian pointtia. Syyllistät minua, vaikka miehessä on vika :O

Ilmeisesti en siis ymmärtänyt. Jatkat ystävyyttä siis vain, jos ystäväsi jättää tuon miehen ja sanot tuon vielä ystävällesi? EIkö tuo ole aivan sitä ns. narsistista kiristystä? Ei sun miehen ystävä tarvi olla. Entä jos ystäväsi sukulainen haukkuisi sut, eikä halua, että olet ystäväsi kanssa? Pitäisikö ystäväsi jättää sukulaisensakin, koska se sanoo niin, etkä tykkää siitä?

Ilmeisesti en siis ymmärtänyt. Jatkat ystävyyttä siis vain, jos ystäväsi jättää tuon miehen ja sanot tuon vielä ystävällesi? EIkö tuo ole aivan sitä ns. narsistista kiristystä? Ei sun miehen ystävä tarvi olla. Entä jos ystäväsi sukulainen haukkuisi sut, eikä halua, että olet ystäväsi kanssa? Pitäisikö ystäväsi jättää sukulaisensakin, koska se sanoo niin, etkä tykkää siitä?

En ole sanonut niin ystävälleni. En vain halua enää olla tekemisissä heidän kanssaan, niin kauan kun mies käyttäytyy tuolla tavoin...Ei ole kyse mun tykkäämisistä vaan sen miehen tykkäämisistä!

Huonoa käytöstähän se tietysti on, jos kiristää ystäväänsä esim. eroamaan miehestään, noin periaatteessa. Mutta huono käytös ei ole sama asia kuin narsistinen, koska kaikki käyttäytyvät joskus enemmän tai vähemmän huonosti. Narsismi on paljon laajempi kokonaisuus.

Mutta ap:n asiaan, kannattaa varmaan sanoa, että et tule oikein toimeen sen miehen kanssa mutta että voit olla ystäväsi ystävä jos/kun hän sitä haluaa tai tarvitsee. Ei kannattane mainostaa sitä mahdollista eroa.

Haluan minäkin olla ystäväni ystävä, mutta vaikeaa se tulee olemaan kun mies haluaa meidät erottaa...Joten vetäydyin sitten :( Saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ehkä välirikko ei ole kuitenkaan ikuinen. Mutta tällä hetkellä haluan pysyä erossa kyseisistä henkilöistä, sen verran paljon loukkauksia sain osakseni.

En ole sanonut niin ystävälleni. En vain halua enää olla tekemisissä heidän kanssaan, niin kauan kun mies käyttäytyy tuolla tavoin...Ei ole kyse mun tykkäämisistä vaan sen miehen tykkäämisistä!

Eli siis et halua olla tekemisissä ystäväsi kanssa enää?

Sinänsä en ymmärrä, koska mies ei asu ystäväsi asunnossa, eikä sun tarvi kutsua ystäväsi miestä mihinkään eli en ymmärrä, miksi ystävyyden pitäisi katketa vain siksi, että ystäväsi haluaa seurustella sellaisen miehen kanssa? Vaikuttaa, että olet suuttunut, kun ystäväsi ei heti ollut miestä vastaan, kun sanoit, että se nyt haukkui sua..

Haluan minäkin olla ystäväni ystävä, mutta vaikeaa se tulee olemaan kun mies haluaa meidät erottaa...Joten vetäydyin sitten :( Saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ehkä välirikko ei ole kuitenkaan ikuinen. Mutta tällä hetkellä haluan pysyä erossa kyseisistä henkilöistä, sen verran paljon loukkauksia sain osakseni.

Ei ystävyydessä tarvita ulkopuolisten ihmisten "siunausta". Itse jättäisin vain kylmästi miehen ajatukset huomioimatta ja tapaisin ystävääni ilman miehen läsnäoloa. Jos ystäväni haluaisi lopettaa yhteydenpidon miehen toiveen vuoksi, niin sitten se ystävyys vain katkeaa. Mutta eihän mun tarvitse sen miehen pillin mukaan toimia...? Vielä vähemmän sen toivetta toteuttaisin, jos kehtaisi haukkua...

Huonoa käytöstähän se tietysti on, jos kiristää ystäväänsä esim. eroamaan miehestään, noin periaatteessa. Mutta huono käytös ei ole sama asia kuin narsistinen, koska kaikki käyttäytyvät joskus enemmän tai vähemmän huonosti. Narsismi on paljon laajempi kokonaisuus.

Olet ihan oikeassa. Sitä sanaa vain on kiva viljellä myös tuollain päin, kun jo palstalla kerittiin se mies narsistiksi vain tuon perusteella.. :saint:

Eli siis et halua olla tekemisissä ystäväsi kanssa enää?

Sinänsä en ymmärrä, koska mies ei asu ystäväsi asunnossa, eikä sun tarvi kutsua ystäväsi miestä mihinkään eli en ymmärrä, miksi ystävyyden pitäisi katketa vain siksi, että ystäväsi haluaa seurustella sellaisen miehen kanssa? Vaikuttaa, että olet suuttunut, kun ystäväsi ei heti ollut miestä vastaan, kun sanoit, että se nyt haukkui sua..

mies on muuttamassa ystäväni luokse, on irtisanonut jo oman asuntonsa...en ole ystävälleni edelleenkään suuttunut, mieheen olen. Ja hän on aina paikalla, ja jos ei ole niin valittaa että taas ollaan tavattu ystäväni kanssa...

Yhteistyössä