Katsoiko joku torstaisen Spotligihtin? (turvaistuimista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Ohjelmassa testattiin Kiddy-palkki-istuinta joka pärjäsi ruotsalaisessa puolueettomassa testissä huonosti (Suomessa ei edes ole puolueettomia valtion omistamia testausratoja, toisin kuin Ruotsissa).

Mielenkiintoista oli se että Ruotsissa ei edes myydä kasvot menosuuntaan-istuimia 1-vuotiaille, kun taas Suomessa sekä kasvot menosuuntaan että selkä menosuuntaan ovat lähes yhtä yleisiä. Ohjelmassa myös lääkärit suosittelivat selkä menosuuntaan-asentoa mahdollisimmaan pitkään. Suomessa Liikennevirasto suosittelee selkä menosuuntaan VÄHINTÄÄN 3-vuotiaaksi.

Itse olin saanut sellaisen käsityksen että nuo uudet palkki-istuimet olisivat huipputurvallisia. Meillä tosin 3-vuotias matkustaa vielä selkä menosuuntaan-istuimessa (on pienikokoinen ja mahtuu hyvin vielä).

Jakso on katsottavissa myös yle areenassa.

Miksiköhän nuo kasvot menosuuntaan-istuimet ovat niin yleisiä Suomessa? Tosi harvoin näkee enää taaperoa selkä menosuuntaan... Eikö liikenneviraston suosituksista välitetä?

[QUOTE="hmm";27376782]Miksiköhän nuo kasvot menosuuntaan-istuimet ovat niin yleisiä Suomessa? Tosi harvoin näkee enää taaperoa selkä menosuuntaan... Eikö liikenneviraston suosituksista välitetä?[/QUOTE]

Yks iso syy on varmasti, että selkä menosuuntaan olevia istuimia on tarjolla aika vähän. Tarjonta on hiljalleen lisääntynyt, mutta kasvot menosuuntaan olevia istuimia on huomattavasti enemmän.

[QUOTE="vieras";27376865]Yks iso syy on varmasti, että selkä menosuuntaan olevia istuimia on tarjolla aika vähän. Tarjonta on hiljalleen lisääntynyt, mutta kasvot menosuuntaan olevia istuimia on huomattavasti enemmän.[/QUOTE]

Mutta miksi niitä ei sitten ole tarjolla esim. Ruotsissa?

[QUOTE="hmm";27376907]Mutta miksi niitä ei sitten ole tarjolla esim. Ruotsissa?[/QUOTE]

Mä olen käsittänyt, että kolarityypit pohjoismaissa ja muualla Euroopassa olisivat erilaiset. Muualla Euroopassa tästä syystä suositellaan naama menosuuntaan istuimia. Valmistajilla ei ole suurta mielenkiintoa tehdä istuimia pieniä pohjoismaiden markkinoita varten.

Yhteistyössä