Katsoin tänään tvstä elokuvaa Matkalla Beetlehemiin (tjsp)...Mites se nyt menikään jeesuksen ja jumalan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
... ettet ole tosissasi

joosef ei ollut jeesuksen isä, vaan ennen raskauttaan maria sai näyn jossa enkeli kertoi hänelle että hän tulee saamaan pojan jonka nimeksi tulee jeesus. Ja sitten maria tosiaan neitsyenä sai lapsen.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="lumipallo";25254246]... ettet ole tosissasi

joosef ei ollut jeesuksen isä, vaan ennen raskauttaan maria sai näyn jossa enkeli kertoi hänelle että hän tulee saamaan pojan jonka nimeksi tulee jeesus. Ja sitten maria tosiaan neitsyenä sai lapsen.[/QUOTE]

Tuskinpa oli tosissaan aloituksensa kanssa...

Joosef ja Maria olivat kihloissa. Joosef kävi kuumana, kun Maria, neitsyt, alkoikin odottaa lasta. Se meinas jättää Marian, koska se luuli, että tämä oli ollut vieraissa. Lopulta Joosef uskoi, että Maria oli yhä koskematon, ja tämä oli siinnyt neitseellisesti jumalan tahdon mukaisesti.

[QUOTE="huh";25254270]Jotain vikaa jo yleissivistyksessä, jos et tollasta tiedä![/QUOTE]

Mulla on...ja miehelläni ...ja äidilläni...ja parilla kaverillani. Kaikilta tiedustelin, eikä kukaan tiennyt :D.

[QUOTE="lumipallo";25254246]... ettet ole tosissasi

joosef ei ollut jeesuksen isä, vaan ennen raskauttaan maria sai näyn jossa enkeli kertoi hänelle että hän tulee saamaan pojan jonka nimeksi tulee jeesus. Ja sitten maria tosiaan neitsyenä sai lapsen.[/QUOTE]

Tuo tarina keksittiin vasta 325 vuotta jeesuksen syntymästä. Ei se Maria oikeasti mikään neitsyt ollut ja kyllä aikalaiset ihan tiesivät, että Josef se isä oli. Mutta eivät tainneet olla naimisissa Jeesuksen syntymän aikoihin?

On olemassa (ainakin) kaksi eri jeesusta, se historiallinen versio ja sitten se, joka luotiin pääasiassa Nikean kokouksessa 300v jeesuksen kuoleman jälkeen. Kannattaa aina mainita kummasta puhuu niin keskustelu pysyy selkeänä.

[QUOTE="vieras";25254282]Uskokaa tai älkää...Mä OLEN tosissani :D.
En muistanut enää kuinka se luomiskertomus meni :D.

Kiitos teille, jotka valaisitte asiaa :).[/QUOTE]

Luomiskertomus :O :laugh:

Eli SIIS Maria oli paianaut jonkun muun kanssa vaikka oli virallisesti siis Joosefin kanssa ja sitten keksittiin, että Jumala oli luonut Jeesuksen sinne Marian mahaan...ko?
:D

Mutta olikstää jumala siis jo ennen jeesusta,,,oli kai, kun se siis oli oletettavasti tän jeesuksen isä...Mutta kuka tää jumala sit niinku on? Miten ihmiset siihen keksi alunpitäenkään alkaa uskomaan.

Älkää luetelko pliis mitään raamatunkohtia vaan kertokaa selkokielellä :D.

[QUOTE="vieras ap";25254390]Eli SIIS Maria oli paianaut jonkun muun kanssa vaikka oli virallisesti siis Joosefin kanssa ja sitten keksittiin, että Jumala oli luonut Jeesuksen sinne Marian mahaan...ko?
:D

Mutta olikstää jumala siis jo ennen jeesusta,,,oli kai, kun se siis oli oletettavasti tän jeesuksen isä...Mutta kuka tää jumala sit niinku on? Miten ihmiset siihen keksi alunpitäenkään alkaa uskomaan.

Älkää luetelko pliis mitään raamatunkohtia vaan kertokaa selkokielellä :D.[/QUOTE]

Paljon sulla on ikää?

Paljon sulla on ikää?

ok. luovutan. teistä uskovaisista ei ole kuin naljailemaan ja kiertelemään kuin kissa kuumaa puuroa.
Tirskutaan ja vittuillaan. Selvää vastausta ei tunnu saavan.
Mä ilmeisesti tulen kuolemaan tietämättömänä tästä kaikesta. Mutta hey, ei se niin tärkeetä ole. Kunhan tuli mieleeni, kun hiukan aikaa tuota elokuvaa seurasin.

No onpa hassu aloitus. Heh heh.Mutta jos tätä joku oikeasti miettii niin luomiskertomushan ei liity tähän mitenkään, luomiskertomus on kertomus siitä, miten Jumala loi maailman, löytyy Vanhasta Testamentista.

Parituhatta vuotta sitten Jumalan kautta enkeli ilmestyi Marialle, ja kertoi että tämä tulisi saamaan vauvan, joka on Jumalan poika, vapahtaja, jota juutalaiset olivat jo kauan odottaneet. Maria oli neitsyt mutta kihloissa Joosefin kanssa. Sitten syntyi Jeesus, joka oli Jumalan poika, Messias, jonka Jumala lähetti maan päälle mm. kertomaan uskosta ja vapauttamaan ihmiset synneistään. Jumalan olemassaolo ei sinänsä liity mitenkään Jeesuksen olemassaoloon, kristittyjen mukaan Jumala on aina ollut ja on aina oleva.

Ja tähän sitten joku uskoo tai on uskomatta, mun mielestä on hiukan tyylitöntä naureskella asialle ja hihitellen puhua että jumala on painanut Mariaa pusikossa jne. Jos oikeasti haluaa tietoa, niin voihan sitä fiksustikin kysyä.

[QUOTE="vieras ap";25254429]ok. luovutan. teistä uskovaisista ei ole kuin naljailemaan ja kiertelemään kuin kissa kuumaa puuroa.
Tirskutaan ja vittuillaan. Selvää vastausta ei tunnu saavan.
Mä ilmeisesti tulen kuolemaan tietämättömänä tästä kaikesta. Mutta hey, ei se niin tärkeetä ole. Kunhan tuli mieleeni, kun hiukan aikaa tuota elokuvaa seurasin.[/QUOTE]

No jos sun täytyy netistä kysyä, niin ihmettelen:
- Oletko ollut koskaan kirkossa missään tilaisuuksissa?
- Koulussa uskontotunneilla?

Ja jos sun mielestä on vittuilua kun kysyy ikääsi, niin se on sun ongelma!

Mä uskon vakaasti Jumalteoriaan, mutta tiedemiehet ovat kehitelleet toisenlaisen tarinan.

Elikäs Maria siepattiin avaruusalukseen ja siellä Maria tehtiin tiineeksi alienin ja ihmisen soluilla. Siitä siis tuli sitten Jeesus, joka pystyi liikuttamaan ajatuksen voimalla esineitä ymsyms. juttuja, koska olihan hän korkean teknologian tuotos. :)

Samoin kun taivaasta satoi mannaa, niin se oli mannakoneen valmistamaa jotain vihreää limaa. Se mannakone on yhä edelleen säilössä Pandoran lippaassa. :)