Katsoin uudet Postimaksut, kauheat hinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhistelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhistelija

Vieras
Kävin juuri postin sivulla tsekkaamassa uudet postimaksut. Siis joka ikinen hinta nousee. Postipaketti 2kg tulee maksaa jo 8,50e. Matkahuolto ei taida hintoja nostella vai tietääkö joku?

Nuo lähetykset alkaa maksaa hirveästi. Kohta ei enään huutiksessakaan mene mikään kaupaksi, kun lähettäminen on niin kallista.

Hinnat nousee syyskuun alussa eli kuun vaihteessa. Itse juuri ajattelin että täytyy ostaa postimerkkejä se 100kpl jemmaa ja muutama nippu helpostikuoria. enempää en aijo ostaa. Alan muutenkin postin palveluja vähentää. Matkahuolto taittaa olla hiukan edullisempi paketti lähetyksissä. Tuo hinnan nousu karsii varmaan huutistakin.

minua kaikkein eniten harmittaa se että hinnat senkun nousee koko ajan. ja mitä me saamme vastineeksi? Kadonneita kirjeitä matkan varrella, aikakausi lehden rutattuna kotiin. Jonkunlainen järki pitäisi ottaa käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Miksi niin harvat huutismyyjät käyttävät huutispakettia, vaikka se on huomattavasti postipakettia edullisempi???

Tuota itsekkin olen miettinyt. En ole tunnistaunut, joten en ole päässy käyttää. Täytyy tunnistautua tämän nousun myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Ai saakeli, että osaavat korottaa... Ei kyl kohta tosiaankaan kannata muuta ko noutaa huutispakettejakin.. Mites? Ei kai huutispaketin hinnat nouse tän myötä??

Joutavat varmaan hiukan hintoja nostelee, mutta on se vielä hitusen edullisempi ja matkahuolto sitten tietenkin

Postista tulee oikein ryöstö tätä menoa. Luin että vetosivat hinnan korotuksen siihen, kun ikimerkkiä ei ole moneen vuoteen nostettu. kaikkia muita hintoja ovat sitten senkin edestä joka vuoden vaihteen nostanut. Eli juuri näin.

helpostikuoria on kahta ei kokoa, peini ja suuri. Molemmissa on kirjeen paksuus eli 3cm ja paino 500g. Eli kirjeeseen saa laittaa tavaraa sen verran että nuo kaksi "sääntöä" ei ylity. Kätevät minun mielestä. Niillä saa välillä hiukan edullisemmin lähetettyä. Tosin nyt niidenkin hinnat nousevat.

tai sitten vaihtoehtona on ärräpaketti 8.90e tais olla hintaa ja painoa saa olla max.5kg..pääasia ku lootaan mahtuun

Ja mitä tulee siihen huutiksen omaan pakettiin..eikö siihen tarvitse tulostimen et voi tulostaa tai jotakin jonkun lirpakkeen? kaikilla kun ei ole tulostinta

Kyllä siihen huutopaketti hässäkkään tarvii tulostimen... Mut tosi kätevä mun mielestä, koska meidän postiin ei käy minkään valtakunnan kortit, niin voi valmiiks verkkopankista ostaa sen postimaksun siihen huutopakettiin. Ku nykyään on enää niin harvoin sitä käteistä.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
tai sitten vaihtoehtona on ärräpaketti 8.90e tais olla hintaa ja painoa saa olla max.5kg..pääasia ku lootaan mahtuun

Ja mitä tulee siihen huutiksen omaan pakettiin..eikö siihen tarvitse tulostimen et voi tulostaa tai jotakin jonkun lirpakkeen? kaikilla kun ei ole tulostinta

Minä en ole koskaan tuollaisesta ärrä paketista kuulukkaan. Siis ärrältä saa jonkuin lootan ostaa tietyllä hinnalla ja siihen saa tavaraa pakata johonkin kilomääräään asti? Siis vähän samanlainen kuin helppostipaketti?

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
kun postimaksut noin kalliita...huutonetistäkin vaikka mitää kivaa löytyisi,mutta kun yks paita maksaa pk kanssa lähemmäs 10e niin eipä paljoa kannata ostella..

Juuri niin. Mitään ei raaski enään ostella ja mitään ei saa enään kohta myytä. Nämä kokoaikaset hintojen nousut vähentää huutiksen käyttäjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistelija:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Minä en ole koskaan tuollaisesta ärrä paketista kuulukkaan. Siis ärrältä saa jonkuin lootan ostaa tietyllä hinnalla ja siihen saa tavaraa pakata johonkin kilomääräään asti? Siis vähän samanlainen kuin helppostipaketti?

http://www.r-kioski.fi/AErraePaketti.263.0.html

eli ostaa sen lootan (1?) pakkaa sen täyteen kunhan se pysyy kiinni ja painaa max 5kg..sit vie ärrälle ja maksaa sen 7.90e ja matkaan.