Katsoisitko sinä tälläistä miestä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
no, suoraansanottuna, parisuhteeseem tarvitaan aina kaksi ja jos toinen on lopettanut haluamasta ja yrittämästä niin... mikään ei muutu eikä toimi.
EN

mutta kun olet ollut parisuhteessa narsistin kanssa ymmärrät ettet voi sitä toista parantaa...

En ymmärrä miten voi itsellä olla sellainen olo, että olen täysi nolla. Tiedän kyllä, että en ole mikään enkeli aina ja välillä sanon turhistakin asioista miehelle.

ap

Mies on sanonut että jos erotaan hän muuttaa muualle asumaan , muuhun kaupunkiin tai jopa eri maahan. Minä sitten taas vastaavasti en saisi kuulema muuttaa tästä kaupungista mihinkään, koska meillä on yhteishuoltajuus. Totesin sitten miehelle , että miten hän voisi sitten muka vaihtaa jopa maata..?!?

ap

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä miten voi itsellä olla sellainen olo, että olen täysi nolla. Tiedän kyllä, että en ole mikään enkeli aina ja välillä sanon turhistakin asioista miehelle.

ap

Niin kun varmasti tiedät että se on narsistisen piirteen omaavan ihmisen tarkoituskin... saada sinulle tuollainen olo... Sinä tarvitset nyt apua enkä nyt tarkoita että olet hullu tms. Vaan että saat itsetuntosi takaisin ja pääset pois tuosta tilanteesta.

Hän on käynyt kiinni humalassa minuun, riepotellut ja töninyt ja kaatanut maahan.

Tämä kohta pelkästään riittäisi, en todellakaan katsoisi miestä enää yhtään väkivaltaisen käyttäytymisen jälkeen

Laitoin viestin miehelle, että nyt tämä riittää minulle. Kasvotusten en pystyisi kuitenkaan sanomaan.

Ei ole kuulu mitään vielä.

ap

varaudu psykologiseen sodankäyntiin jos on narsisti... Sinun pitää olla vahva, koska hän yrittää sinut nujertaa henkisesti. Onko sinulla ketään hyvää ystävää kenen puoleen voisit nyt kääntyä?

Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
Laitoin viestin miehelle, että nyt tämä riittää minulle. Kasvotusten en pystyisi kuitenkaan sanomaan.

ap

varaudu psykologiseen sodankäyntiin jos on narsisti... Sinun pitää olla vahva, koska hän yrittää sinut nujertaa henkisesti. Onko sinulla ketään hyvää ystävää kenen puoleen voisit nyt kääntyä?

Yksi ystävä on, hän tosin paljon töissä ja harrastuksissaan ja eri kaupungissa.

Tästä tulee vaikeaa..Pelottaa mitä mies keksii.

ap

Äidin hyvinvointi on myös lasten hyvinvointi. Jos sinulla on paha olla niin se heijastuu lapsiin.. :( Jos saisit voimaa siitä ajatuksesta että lapset eivät joudu näkemään/vaistoamaan ilmapiiriä mikä teillä on?

Äidin hyvinvointi on myös lasten hyvinvointi. Jos sinulla on paha olla niin se heijastuu lapsiin.. :( Jos saisit voimaa siitä ajatuksesta että lapset eivät joudu näkemään/vaistoamaan ilmapiiriä mikä teillä on?

Niin, koitan nyt ajatella eteenpäin elämäämme, vaikka vaikeaa tulee olemaan sekä taloudellisesti että henkisestikkkin, niin ennemmin yksin kuin huonossa seurassa.

ap

ap

Yksi ystävä on, hän tosin paljon töissä ja harrastuksissaan ja eri kaupungissa.

Tästä tulee vaikeaa..Pelottaa mitä mies keksii.

ap

Mikäli et toimi nyt siirrät teidän parisuhdemallin lapsillesi ja he tulevat myös mahdollisesti kärsimään huonoista parisuhteista... Tiedän tämän kokemuksesta, sillä oma isäni käytti henkistä väkivaltaa kotona ja sillä pilasin ekan avioliittoni myös minä. Itse opin, enkä tee sitä enää tässä avioliitossa ja päätin, etten enä koskaan siihen syyllisty. Ylpeänä voin sanoa, etten myöskään ole syyllistynyt, mutta valitsin tällä kertaa taas henkilön joka alistaa mua (oppinut tämän mallin myös omasta kodistaan). Nyt ollaan valinnan edessä, terapiassa etc. saa nähdä miten tästä mennään eteenpäin...

Menkää parisuhdeneuvontaan jos saat miehesi lähteen sinne. Siellä osataan taatusti auttaa eteenpäin. Ehkä tätä kautta saisitte liittonne pelastettua vielä.

Jos miehesi on todella narsisti, sitä ei taida valitettavasti mikään parantaa, mutta ehkä tuolla parisuhdeneuvonnassa sekin tulisi ilmi ja voit joko oppia elämään (onnellisesti) liitossanne tai tajuat, ettet ikinä ole onnellinen siinä. Jos miehesi on vaan "toisinpäin ajatteleva" niin voipi huomata terapiassa itsessään ikäviäkin piirteitä ja pystyy muuttamaan itseään -jos se lähtee hänestä.

Tsemppiä! :hug:

Ehdotin miehelle, että hän menisi itse oloaan purkamaan terapiaan, mutta hän sanoi, ettei näe itsessään mitään vyytä mennä. Sitten oli että no ehkä voisikin, mutta ei ole varannut aikaa kuitenkaan.

Kävimme kerran yhdessä terapiassa ja siellä mies tuli niin vihaiseksi että eipä auttanut.

Hassuinta tuossa yhteisterapiassa oli, että terapeutti, psykiatrinen sairaanhoitaja, oli sitä mieltä että minun pitää vain ymmärtää miestäni, että hän on erilainen kuin minä. =O

ap

Ehdotin miehelle, että hän menisi itse oloaan purkamaan terapiaan, mutta hän sanoi, ettei näe itsessään mitään vyytä mennä. Sitten oli että no ehkä voisikin, mutta ei ole varannut aikaa kuitenkaan.

Kävimme kerran yhdessä terapiassa ja siellä mies tuli niin vihaiseksi että eipä auttanut.

Hassuinta tuossa yhteisterapiassa oli, että terapeutti, psykiatrinen sairaanhoitaja, oli sitä mieltä että minun pitää vain ymmärtää miestäni, että hän on erilainen kuin minä. =O
ap

Hyvä, että olette jo terapiaa kokeillut!

Ensimmäisellä kerralla sieltä ei kyllä saa kovin paljoa irti. Tulisi käydä useammin, koska vasta sitten myös ne terapeutit voisivat antaa parempia neuvoja. Aina ne neuvovat, että tulisi vain ymmärtää toista, koska et ikinä pysty muuttamaan toista. Sun vaihtoehtosi on vain a) sietää tuota b) yrittää saada miehesi tajuamaan mitä hänen toiminta tekee sulle ja saada miehesi itse haluamaan muutosta c) lähteä pois, jos et jaksa. Valitettavasti itse ei voi muuttaa toista...

Pariterapia on siksi parempi, koska ei ole rikos tavallaan se, ettei esim. toinen halua ottaa halausta vastaan tai että ei huomaa sua tyydyttää tai huomaa, että sinä teet paljon kotitöitä yms. Nehän on sun tarpeita yms. Kiinnikäyminen taas on täysin puolisosi vika/syy, josta voisi käydä yksin esim. kiukunhallinta terapiassa. Mutta suhteen hyvinvoinnin kannalta tuo pariterapia on parempi kuin vain yksilöterapia.

*muokattu*

Puhuimme puhelimessa. Mies sanoi, että eihän meillä mene huonosti hänen mielestään.
Sitten sanoin, että meneehän, jatkuvaa kinastelua ja ei huomioida toista jne jne. Sitten mies paukkasi luurin korvaan, sanoi ennen sitä että no sitten vaan pillit pussiin , hän ei enään jaksa tätä vatvomista.

ap

Puhuimme puhelimessa. Mies sanoi, että eihän meillä mene huonosti hänen mielestään.
Sitten sanoin, että meneehän, jatkuvaa kinastelua ja ei huomioida toista jne jne. Sitten mies paukkasi luurin korvaan, sanoi ennen sitä että no sitten vaan pillit pussiin , hän ei enään jaksa tätä vatvomista.

ap

Niin kuin sanoin, psykologista sodankäyntiä. Älä ota yksistään syitä niskoilles vaikka hän sitä yrittää.
:/ Nyt teet niin kuin on sinulle itsellesi ja lapsillesi parasta. Vaikka miehesi kuinka kiukuttelee. Ei lapsellekaan anneta periksi jos kiukuttelee. :flower:

Yhteistyössä