[QUOTE="aapee";23285955]Miehellä on sen verran järkeä, että lasten nähden ei juo. Ja hoitaa työnsä ja lapsensa hyvin.
Olen jo kerran antanut suhteen jatkumiselle ehdon; hän lopettaa juomisen tai minä lähden. Oli noin 2-3 viikkoa juomatta ja oli todella ylpeä itsestään. Mutta sitten tuli riita ja kas, juomaan lähti.[/QUOTE]
Se, ettei mies juo lasten nähden ei muuta sitä tosiasiaa, että he näkee juomisen seuraukset; Itkuisen ja uupuneen äidin, joka ei tiedä, mitä tekisi miehen kanssa ja ovat hämmentyneitä, kun jokatoinenpäivä kaikki on hyvin ja täydellisesti ja jokatoinenpäivä elämä on ihan paskaa ja mietitään onko missään mitään mieltä. No ok, jollain rytmi on jokatoinen viikko, jollain jokatoinen kuukausi, mutta kaava on aina sama ja tahti ei ainakaan hidastu, koska alkoholismi on etenevä sairaus!
Alkoholisti ei voi olla juomatta, jos raittius ei ole hänelle numero 1 elämässä. Niin kauan kuin juomisen syy on joku muu, kuin ymmärrys siitä, että ilman raittiutta ei ole mitään, mies lähtee juomaan joka riidan jälkeen. Voit toki kokeilla itse, mutta niin moni on sen tien jo käyny läpi ja kokeillu, että voit myös valita helpomman vaihtoehdon ja uskoa niitä, jotka on tien jo lopuun kalunneet.