Kattelisitko tällasta miestä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";23285878]Se on niin vaikeaa, kun muut ajat on niin ihana ja rakastava. Sitä aina odottaa ihmettä, että se ongelma katoais.[/QUOTE]

Murhamiehetkin ovat ajoittain ihania ja rakastettavia hyvänä päivänä.

Mä en kattelis sinun tilassasi tuollasta ukkoo enää hetkeäkään. Jos en itselleni parempaa elämää haluaisi, niin lapsilleni haluaisin ehdottomasti jotain parempaa kuin alkoholisoituneen isäpuolen suoda. Ei se siitä parane jos ei omia haluja ukolla siihen ole. Ja jos sen huusholliis otat asumaan, niin veikkaisin että meno siitä vaan pahenee...

[QUOTE="kiira";23287375]
Saan sinusta sen kuvan, että olet hyvin kiltti ja ehkä vähän itsestäsi epävarma ihminen, jota muiden on helppo hallita. Yrität ehkä olla hyvä ihminen ja sen vuoksi et uskalla asettaa rajoja, jotta et pahoittaisi toisten ihmisten mieltä ja suututtaisi heitä.[/QUOTE]
Surullista, kun pitäisi pystyä laittamaan omat lapset etusijalle, eikä hyysätä alkoholisteja.

Alkoholistit keksivät AINA syyn juomiselle.
Nyt se on muka se ettet lähde hänen mukaan juomaan, jos olisit mukana niin tekisit/sanoisit siellä sitten jotain minkä takia mies aloittaisi juomisen.
Ja jos miehelle ei omat lapset ole tarpeeksi tärkeä syy juomisen lopettamiselle, niin miksi luulet että sinä olisit?

Minä en ole kiltti ollut tälle miehelle nyt viime aikoina. Osaan pitää puoleni, mikä häntä suututtaa tosissaan. On sitä mieltä, että kun tottelisin häntä (eli olisin mukana ryyppyreissuilla) kaikki olisi hyvin, eikä tarvitsisi tapella/vääntää joka asiasta. Eli vika on minussa, kun en halua juoda (hänen mielestään tehdä ikinä mitään). Mies ei halua taipua minun tahtooni. Laskuhumalassa sitten on valmis mihin vaan, että hakisin sen mun luo.

Lapset ei sinänsä ole nähnyt meidän tappeluita, varmasti kyllä aistineet. Tietysti minä haluan lapsilleni parasta. En tämmöstä tulevaisuutta, mitä mies meille nyt tarjoaa!

Tässä on taas hyvä esimerkki miehestä, jolle pelkkä alkoholi ei ole ongelma. Jos mies patistaa sinuakin juomaan ja haukkuu kaikesta mahdollisesta, niin tuskin muutenkaan ilman viinaa niin tasapainoinen on. Koska ryyppäämättömät kaudet eivät koskaan kestä kauaa, niin et pääse ikinä näkemään sitä, että on ilman viinaakin ikävä ihminen. Alkoholia on vaan niin hyvä syyttää kaikesta.

Kyllä se näin vaan on, uskokaa täi älkää, mutta alkoholistin kanssa ei pysty elämään ilman järjen menetystä. Pidemmän päälle tulee varmasti eteen taloudelliset ja sosiaaliset ongelmat, luottamus ym. ongelmia. lapset eivät ilkeä tuoda kavereitaan kylään, salailua, pettymyksiä ym.ym.
Joten turha hyysätä, eläkööt keskenään elämäänsä.

[QUOTE="aapee";23285878]Se on niin vaikeaa, kun muut ajat on niin ihana ja rakastava. Sitä aina odottaa ihmettä, että se ongelma katoais.[/QUOTE]

Mä lupaan sulle 100% varmuudella että tuo ongelma ei katoa, eikä ihmettä tule tapahtumaan! Eroa.

[QUOTE="annina";23287444]Alkoholistit keksivät AINA syyn juomiselle.
Nyt se on muka se ettet lähde hänen mukaan juomaan, jos olisit mukana niin tekisit/sanoisit siellä sitten jotain minkä takia mies aloittaisi juomisen.
Ja jos miehelle ei omat lapset ole tarpeeksi tärkeä syy juomisen lopettamiselle, niin miksi luulet että sinä olisit?[/QUOTE]

Totta. Mies on sanonut, että ex jätti sen takia, ettei jaksanut katella miehen masennusta. Mutta luulenpa, että kyse oli enemmänkin tuosta juomisesta. On meinannut mm. kuolla saunaan ja muuta kivaa päissään ollessaan. Nyt sanoo luovuttaneensa lapsensakin kanssa. En tiedä sitten mitä tarkoittaa? On nykyään vähemmän sen kanssa kuin ennen ja sehän miestä ahdistaa kovasti. Viime juopottelureissulla mies veti jonkun pillerinkin alkon päälle ja kertoi syyksi poikansa. Ettei kestä ainaista ikävää. Mutta niin, mies ei voinut olla juomatta lapsensa takia, tuskin munkaan.

Aika masentava tulevaisuudenkuva, jos jäisi yhteen sen takia, että yrittäisi pitää yhden alkoholistireppanan pään väkisin pinnan yläpuolella. Ei sellainen ole mikään rakkaussuhde, vaan hyödytön hoitosuhde. Mieskään ei joudu silloin ottamaan vastuuta mistään, eikä ole toivoakaan paranemisesta, kun hänet aina vaan pelastetaan.

Jos se miehen sänky ei sulle oo mitenkä kovin tärkeä, ja voisit harkita ostavasi uuden (tai käytetyn) niin suosittelisin miettimään kaks kertaa että muuttaako tommosen kans yhteen...

Mulla on lapseton viikonloppu, pitkästä aikaa. Toivoin tästä jotain ihan muutakuin tätä. Suren vain yksin kotona, itsesäälissä. Just nyt en jaksa edes itkeä, olen niin paljon kyynelehtiny tuon paskaläjän takia, että jossain tulee raja vastaan. Häpeän miestä nyt, on olo etten kehtaa kenellekkään edes kertoa että erotaan ja miksi erotaan. Jotenkin suojellut sitä, peitellyt sen ongelmaa.. Oispa semmonen mies, joka ois tajunnu viedä mut vaikka leffaan ja syömään, eikä lähtisi vain itse koko viikonlopuksi juomaan.. En jaksa ajatella tulevaisuutta yksin.. Mutta en kyllä tämmöistäkään loppuelämää..

No en ottas miestä jos tietäisin jo heti et ongelmaa on alkon kanssa. Alkoholismi voi myöskin kehittyä suhteen aikana joten siinä tilanteessa en tiedä mitä tekisin ja kauanko kattelisin.

Mies kertoi alussa, että ennen joi paljonkin, ei enää. Mutta aika pian tuli viikonloppu, jolloin meidän piti olla yhdessä. Mutta olikin koko viikonlopun ryyppäämässä. Ja seuraava viikonloppu oli samanlainen.. SILLOIN olisi pitänyt ymmärtää. Tyhmä minä! Kaikki nuo on katkeroittanu mua miestä kohtaan ja luottamus on kärsiny. Ihmekkö tuo..

[QUOTE="aapee";23287604]Mulla on lapseton viikonloppu, pitkästä aikaa. Toivoin tästä jotain ihan muutakuin tätä. Suren vain yksin kotona, itsesäälissä. Just nyt en jaksa edes itkeä, olen niin paljon kyynelehtiny tuon paskaläjän takia, että jossain tulee raja vastaan. Häpeän miestä nyt, on olo etten kehtaa kenellekkään edes kertoa että erotaan ja miksi erotaan. Jotenkin suojellut sitä, peitellyt sen ongelmaa.. Oispa semmonen mies, joka ois tajunnu viedä mut vaikka leffaan ja syömään, eikä lähtisi vain itse koko viikonlopuksi juomaan.. En jaksa ajatella tulevaisuutta yksin.. Mutta en kyllä tämmöistäkään loppuelämää..[/QUOTE]
Hyvä se on ääneen kuitenkin joillekin ymmärtäväisille ihmisille sanoa. Loppujen lopuksi on parempi itsetunnolle, kun tajuaa, ettei tarvitse kantaa häpeää muiden töppäilyistä. Jos on vaan hiljaa, niin se pysyy möykkynä sisällä kauan. Jaksamista!

[QUOTE="aapee";23285955]Miehellä on sen verran järkeä, että lasten nähden ei juo. Ja hoitaa työnsä ja lapsensa hyvin.

Olen jo kerran antanut suhteen jatkumiselle ehdon; hän lopettaa juomisen tai minä lähden. Oli noin 2-3 viikkoa juomatta ja oli todella ylpeä itsestään. Mutta sitten tuli riita ja kas, juomaan lähti.[/QUOTE]

Se, ettei mies juo lasten nähden ei muuta sitä tosiasiaa, että he näkee juomisen seuraukset; Itkuisen ja uupuneen äidin, joka ei tiedä, mitä tekisi miehen kanssa ja ovat hämmentyneitä, kun jokatoinenpäivä kaikki on hyvin ja täydellisesti ja jokatoinenpäivä elämä on ihan paskaa ja mietitään onko missään mitään mieltä. No ok, jollain rytmi on jokatoinen viikko, jollain jokatoinen kuukausi, mutta kaava on aina sama ja tahti ei ainakaan hidastu, koska alkoholismi on etenevä sairaus!
Alkoholisti ei voi olla juomatta, jos raittius ei ole hänelle numero 1 elämässä. Niin kauan kuin juomisen syy on joku muu, kuin ymmärrys siitä, että ilman raittiutta ei ole mitään, mies lähtee juomaan joka riidan jälkeen. Voit toki kokeilla itse, mutta niin moni on sen tien jo käyny läpi ja kokeillu, että voit myös valita helpomman vaihtoehdon ja uskoa niitä, jotka on tien jo lopuun kalunneet.

Kuulostaa mun exältä, jonka jätin jo aikoja sitten enkä muuttanu yhteen enkä tehny lapsia. Yöks. Oli vielä väkivaltainen. Onneks pääsin siitä éroon, oli mun paras päätös, vaikka oli hemmetin vaikeaa se jättää.

Nyt tee päätös että jätät sen ukon! Pilaat omas ja lastesi elämän alkkiksen kanssa. Onko sun luona paljonkin miehen tavaroita? Nyt sulla olisi hyvä tilaisuus kerätä kaikki sen tavarat vaikka jätesäkkiin, että saisi hakea ne kun seuraavan kerran on selvin päin.

Voi hyvänen aika. Jos kerran sinulla on lapsiakin, niin ukko pihalle välittömästi. Et pysty puolustelemaan ja selittelemään sitä mitenkään, että pilaat myös viattomien lasten elämän. Eivät ne ole niin tyhmiä kuin kuvittelet.

[QUOTE="hui";23287731]Kuulostaa mun exältä, jonka jätin jo aikoja sitten enkä muuttanu yhteen enkä tehny lapsia. Yöks. Oli vielä väkivaltainen. Onneks pääsin siitä éroon, oli mun paras päätös, vaikka oli hemmetin vaikeaa se jättää.[/QUOTE]

Ootkohan sen exä, on nimittäin lyönytkin yhtä entistään ainakin kerran :( Että voishan se olla seki eessä, että nyrkki läjähtäis joskus munkin naamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kypsä harmaana;23287761:
Nyt tee päätös että jätät sen ukon! Pilaat omas ja lastesi elämän alkkiksen kanssa. Onko sun luona paljonkin miehen tavaroita? Nyt sulla olisi hyvä tilaisuus kerätä kaikki sen tavarat vaikka jätesäkkiin, että saisi hakea ne kun seuraavan kerran on selvin päin.

On paljon. Ehdittiin alottaa muutto jo hyvinkin.. Huonekalujakin on, elektroniikkaa..

[QUOTE="aapee";23287771]Ootkohan sen exä, on nimittäin lyönytkin yhtä entistään ainakin kerran :( Että voishan se olla seki eessä, että nyrkki läjähtäis joskus munkin naamaan.[/QUOTE]
Sinä varmaan tiedät, että kohta epäillään sinun olevan Porvoosta.

[QUOTE="vieras";23287785]Sinä varmaan tiedät, että kohta epäillään sinun olevan Porvoosta.[/QUOTE]

Ai miksi? Kuulostaako niin uskomattomalta? Ehkä lopetan sitten ajoissa... Enkä paljasta enempää.

[QUOTE="vieras";23287493]Tässä on taas hyvä esimerkki miehestä, jolle pelkkä alkoholi ei ole ongelma. Jos mies patistaa sinuakin juomaan ja haukkuu kaikesta mahdollisesta, niin tuskin muutenkaan ilman viinaa niin tasapainoinen on. Koska ryyppäämättömät kaudet eivät koskaan kestä kauaa, niin et pääse ikinä näkemään sitä, että on ilman viinaakin ikävä ihminen. Alkoholia on vaan niin hyvä syyttää kaikesta.[/QUOTE]

Alkoholi aiheuttaa masennusta, paniikkihäiriötä ja ahdistusta ja oikeastaan lähes kaikki "määrittelemättömät mielenterveysongelmat" on suomeksi yhtä kuin päihderiippuvuus.
Päihderiippuvuus muuttaa ihmisen persoonaa.
Mutta juomattomat kaudet voivat addiktilla olla yhtä pahoja kuin juovat, koska silloin hän odottaa, että häntä kiitetään moisesta urotyöstä kuin viinatta olo. Hänen pitää raitistua tunne-elämältään, juomattomuus ei riitä.

Yhteistyössä