Kattokaa nyt tätä mun kättä (ihottuma) :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni-hiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni-hiiri

Aktiivinen jäsen
09.02.2011
2 454
17
38
Keskellä Suomea

Oikea käsi siis on vaan tuossa kunnossa. Mitkään kortisonirasvat ei auta. Ei mikään muukaan rasva. Desinfioin jo hiirenkin, ettei se olis likainen.
Kuvassa tuo käsi näyttää paremmalta kuin onkaan; ei ole punainen ja just rasvasin, mutta kipeä se on. Lääkäriaika on varattu.

Ikänihän mulla on jonkinmoista ihottumaa ollut ja aina olen ne saanut kuntoon. En nyt.

Mulla on ollut joskus oikea käsi justiinsa tuon näköinen. Alkoi pienen pienillä kutiavilla vesikelloilla jotka sitten katos ja tilalle jäi halkeileva ja kuivaakin kuivempi iho. Katos välillä ja esim. stressin vaikutuksesta pamahti takaa. Nyt ei enää ihottumaa mutta oikea käsi on edelleen kuivahtaneen näköinen verrattuna toiseen..

Mulla on ollut joskus oikea käsi justiinsa tuon näköinen. Alkoi pienen pienillä kutiavilla vesikelloilla jotka sitten katos ja tilalle jäi halkeileva ja kuivaakin kuivempi iho. Katos välillä ja esim. stressin vaikutuksesta pamahti takaa. Nyt ei enää ihottumaa mutta oikea käsi on edelleen kuivahtaneen näköinen verrattuna toiseen..

Mulla oli kanssa joskus lapsena sama juttu sormenpäissä. Ei se oikein ikinä selvinnyt mikä sen aiheutti, kortisonia määrättiin. Ei ole sen jälkeen ollut.

Mulla on joskus lähtenyt nahat molemmista käsistä. Noin on käynyt ehkä 5 kertaa. Siis saa vedellä nahkaa sormista suikaleina. Sain jotain kortisonivoidetta lääkäristä, se auttoi.

googlatkaa te, ketkä noista vesikelloista yms. kärsitte niin "PPP käsissä". Mulla on tuo ja eka tuli vesikellot ja sitte lähti nahka. Vaihtelee, välillä parempi enkä tiedä mistä vaihtelut johtuu. Tosin raskauden aikana mulla puhkesi tämä sairaus että kai hormonit vaikuttaa jotenkin.

Oi, kun näyttää kipeältä :(

Ja mä kun juuri tässä yksi päivä kitisin, kun kädet oli kuivat ja kirveli kun niitä pesi/rasvasi. Ja niissä ei siis näkynyt muuta, kuin että olivat vähän kuivat.

Auttaa en valitettavasti osaa.

Oletko kokeillut apteekista sellaista kuin Abilar?
Abilar Pihkasalva 10% 20 g - Apteekkituotteet.fi

huuto.netistä saa myös pihkasalvaa, joka on tujumpaa kamaa. Omaa kokemusta ei ole, mutta siinä on enemmän pihkaa.

Mulla on kans oikea käsi ihan hirveässä kunnossa, lähinnä keskisormi ja etusormi, ei pysty taivuttaa niitä.

Minulla auttaa, kun laitan kortisonia ja kääreet niihin. Auttoi myös kun laitoin apteekin pihkasalvaa ja kääreet päälle. Kerran vuorokaudessa siteiden vaihto. Sit vaan muovikäsine päälle kun tarvii pestä jotain tms.

Kutiaako sun käsi? Mulla kutisee noi sormet välillä niin että tekis mieli repiä ne irti.

Mites jos on sieni, niin tarviiko siitä lääkäriltä jotain reseptirasvaa?

kokeile sita ruokasooda-perusrasv sekoitusta. olen nahnyt aika uskomattomia parantumisia silla.aikoinan exlla oli todella syvat haavat kasissa ja jaloissa.mikaan ei tehonnut. viimeseks sai jonkun hevoskuurin jossa tarkkailtiin maksan kestavyytta tarkkaan. sil lahti eika oo takas tullu. enn kyl muista mika ton aiheutti

Mun kätebi on välillä saman näköset. Onneks yleensä yksi käsi kerralla. Eikä niihin tunnu auttavan mikään rasva. Lääkärissä oon käynyt, mutta ei siitä oo mitään apua ollut. Sanottu vaan että koita vaihtaa pesuaine merkkiä tms ettei kädet altistuisi sille mikä tuon aiheuttaa.
Joskus ostin puuvilla hanskoja ja kun kädet on pahimmillaan, niin laitan yöksi ihan tuhottoman kerroksen ihan jotain paksua perusrasvaa käsiin ja puuvilla hanskat päälle. Ainoa mikä on auttanut edes vähän.

Kiitos kaikille vastauksista. En vaan enää käsitä, mitä tekisin tuon ihottuman kanssa. Lasten ollessa pieniä, neuvolasta annettiin semmosia ruoka-ainevihjeitä, mitä ei saanut antaa.