E
ehkä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oisin puoliso niin kauan kun mulla olis suhteessa mahdollisuus olla puoliso.
Siinä vaiheessa kun kumppanin kunto alkaisi pakottaa mut enemmänkin hoitajan kuin puolison rooliin, en enää viitsisi esittääkään että kyseessä on mikään parisuhde, vaan vaihtaisin osoitetta. Toki yrittäisin olla tukena silti, mutta ei kukaan ammattimainenkaan mielenterveyshoitaja jaksaisi olla töissä 24/7.
Ja sama koskee muitakin sairauksia kuin masennusta siinä vaiheessa, kun tilannetta jatkunut vuosia ja vaikuttaa edelleen siltä, ettei mulla tule olemaan tässä suhteessa mahdollisuutta palata siihen puolison rooliin, joka voi itsekin olla vastavuoroisesti välillä heikko ja toisen tuen tarpeessa.
Parisuhde ja hoitosuhde ovat kaksi aivan eri asiaa.
Erittäin hyvin kirjoitettu. Etenkin viimeinen lause on niin totta. Pätee paitsi parisuhteeseen, myös ystävyyssuhteeseen: ne ovat ihan eri asia kuin hoitosuhde.
Tässäon jo ideaa, mutta jos toinen on "paranemisen" eteen kaikkensa tehnyt niin kyllä minä jaksaisin katsoa kuolemaan asti. Samoin jos mieheni halvaantuisi ja joutuisin häntä pesemään ja ruokkimaan.. silloinkin hänen rinnallaan pysyisin. Ei se rakkaus sairauteen lopu.