Kauanko kananmunat säilyy päiväyksen yli, jos ovat olleet jääkaapissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
30.6 on päiväys ja mä olen sitä mieltä, ettei niissä ole todennäköisesti mitään vikaa vielä...mies on muuta mieltä.

Munan rikkomallahan homma selviää, mutta en viitti huvikseen moista nyt hajottaa, kun juuri nyt ei sille ole käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Muutaman viikon ainakin.

Laita munat veteen ja jos kelluu niin heitä pois. Jos uppoavat pohjalle niin ovat ok.

Ok...pitää testata. Vaikka mies on sitä mitleä, että tuolla keinoin sitä ei voi selville saada, koska munan massa ei ole muuttunut?!?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Muutaman viikon ainakin.

Laita munat veteen ja jos kelluu niin heitä pois. Jos uppoavat pohjalle niin ovat ok.

Ok...pitää testata. Vaikka mies on sitä mitleä, että tuolla keinoin sitä ei voi selville saada, koska munan massa ei ole muuttunut?!?

Minä olen testannut tuon sen verran monta kertaa, että voin luvata, että toimii. Pilaantunut muna kelluu ihan pinnassa.

Muutaman viikon ainakin.

Minä olen testannut tuon sen verran monta kertaa, että voin luvata, että toimii. Pilaantunut muna kelluu ihan pinnassa.

Ok :)

Kyllä ne kylmässä jääkaapissa voi säilyä jopa 1kk-1,5kk päiväyksestä... riippuen tosiaan jääkaapista... meillä jääkaappi niin kylmä että takaosassa maito jäätyy, kananmunat jääkaapin ovessa ja parhaillaan sen 6 viikkoa päiväyksestä menneet munat olleet hyviä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas tämä kysymys. Voi itku. Ne säilyy aika kauan.
(Kastike oli tunnin pöydällä.. söisitkö? )

No voi jösses...osa nyt kuitenkin sitten oli piloilla, että ei mun mielestä ollut nyt lainkaan sitten huono kysymys.

Ja joo, syön kyllä jos on ollut pöydällä tunnin...syötkö sä, jos on ollut jääkaapissa 3 viikkoa?

Muutaman viikon ainakin.

Täällä yksi urpo käsitti tämänkin neuvon väärin. Rikkoi ensin munan ja sitten laittoi sen veteen.

Muutaman viikon ainakin.

Täällä yksi urpo käsitti tämänkin neuvon väärin. Rikkoi ensin munan ja sitten laittoi sen veteen.

Mitäh...voiko olla niin, että kerrankin mä äkkään jotain ruoanlaittoon liittyvää ja joku muu ei :D

mä en edes katso koskaan niista paivaysta... sitten sen huomaa kun kayttaa niita etta onko pilalla vai ei...

mutta ovessa niita ei pitaisi sailyttaa. Syysta etta ovi heiluu edestakaisin koko ajan ja munan rakenne sisalla rikkoontuu (tai voi rikkoutua) ja se vaikuttaa sailymiseen.

Muutaman viikon ainakin.

Mitäh...voiko olla niin, että kerrankin mä äkkään jotain ruoanlaittoon liittyvää ja joku muu ei :D
Olitko se sinä? Voimia elämääsi. :laugh:

Muutaman viikon ainakin.

Olitko se sinä? Voimia elämääsi. :laugh:

Ei...tällä kertaa se en ollut minä. Ja se on kyllä ihme.

Se menee niinpäin että jos muna on vanhentunut se vajoaa astiassa pohjalle ja jos se on ns. tuore vielä se kelluu veden pinnalla...kyllä google tietää :D

http://www.siipi.net/index.php/kananmunatiedotus/kananmuna-keittioessae/363-kananmunan-saeilyvyys

Yhteistyössä