Kauanko kestää jonotus holter-tutkimukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"allukka"

Vieras
Sain tänään lähetteen sinne. Onko se kovin hankala kapistus kantaa mukana? Pitääkö siihen päiväkirjaan kirjata IHAN kaikki mitä tekee vai vaan suurin piirtein? Suihkuun tai uimaan ei varmaan kannata mennä, sen hoksasinkin jo :D

Mä oon jonottanu tilanteesta riippuen parista viikosta reiluun kuukauteen. Mulle on tehty holter siis useasti.
Syömiset, liikkumiset ja nukkumiset pitää merkata, laitteesta riippuen on joko oirenappi tai ei. Jos on niin sitä pitää painaa jos tuntee rytmihäiriön.
Suihkussa ei tosiaan voi sen kanssa käydä. Nykylaitteet on aika pieniä, enkä mä ainakaan oo kokenut sitä hankalaks edes nukkuessa.
Ne antaa kyllä hyvät ohjeet kun sen laittavat!

Ei niihin piuhoihin sotkeudu nukkuessa, ne on sen verran lyhyet ja mä oon aina ottanu sen laitteen vyötärölle(musta helpompi silleen). Ei vaan voi nukua sen kyljen puolella jossa laite on, sen kyllä varoo ihan automaattisesti. Ja ne on silleen tiukkaan kiinni et mulla ei oo tainnu ikinä lähtee kokonaan irti yksikään piuha, yhdesti joku oli löystynyt mut nauhoitus onnistui silti vaikka oli siis häiriötä vähän ollut.
En oo käyny hus alueella, vaan pienemmässä keskussairaalassa mut aika samat jutut ne kai on kaikissa paikoissa.

Jonotuksesta en osaa sanoa, riippuu mihin menee ja kuinka paljon on laitteita ja henkilöitä jonossa.

Mä en pitänyt hankalana sitä vempainta, nukuinkin hyvin sen kanssa, ei yhtään haitannut.
Teipeistä jäi kutisevat jäljet, mutta muuten meni ihan sujuvasti koko mittaus.

Liikunnasta laitoin merkinnän, samaten 'tuntemuksista' eli muljahduksista, tykytyksistä tms.

Hyvät ohjeet sen käyttöön saa kun sen käy asennuttamassa.

Mä odotan innolla että pääsen siihen tutkimukseen. Oon kärsinyt 4 vuotta rytmihäiriöistä ja nyt vihdoin ja viimein mun oireet otettiin vakavasti. Olen siis tosi iloinen että tähän tilanteeseen on tulossa joku tolkku lähiaikoina. :)

Riippuu lähetteen kiireellisyydestä. Päivystyksiä ei Holtter-tutkimuksiin oikein tule, mutta sitten on 7-14vrk (saa olla aika kovat häiriöt), alle 1kk ja sitten 3kk-6kk.

Mutta sitten on se, kuinka niitä rytmihäiriöitä tarttuu tallennukseen. Joskus niitä ei vaan esiinny Holterin aikana.

Ja kannattaa muistaa, että eteis- ja kammiolisälyönnit ovat normaaleja ja niitä saa tulla melkein tuhat, ennen kuin katsotaan niistä olevan riskiä. Hoidoksi vaan beetasalpaaja.

Yhteistyössä