Kauanko kestää vaikein vaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syöppö

Vieras
Mä oon ihan armoton syöppö ja vatsalaukku venynyt äärimmilleen, voin syödä ihan kamalia määriä ruokaa ihan vaan kun se on niin hyvää :ashamed:

oon nyt sit päättäny et pienennän annoskokoja. kahden leivän sijasta yksi leipä, kahden lautasellisen sijasta yksi lautasellinen jne, mutta on niin saaaatanan vaikeeta :O
tänään töissä oli tosi hyvää ruokaa ja jouduin oikeesti laittaan kaiken tahdonvoimani kehiin etten santsannu ja nyt on jo karmiva nälkä. mulla on se näläntunne ihan pitkin päivää vaikka söisin pieniä annoksia pitkin päivää. keho on tottunu siihen et se täytetään sit ääriään myöten sillä ruualla niin et ei tosiaan tuu heti nälkä?

syön kyllä ihan kasviksia, salaattia ja tavallista terveellistä kotiruokaa, en mitään heseaterioita, mutta ne määrät...

kauanko kestää et tulen kylläiseksi pienemmistä määristä?! kauanko kestää sietämätön nälän tunne (ne kaksi asiaa mitä mä en elämässäni kertakaikkiaan kestä on nälkä ja kylmä ja nyt mulla on molemmat koko ajan.... :( )

apua.... :( meinaa motivaatio loppua jo toisena päivänä, tekee niin mieli syödäsyödäsyödä......

Ota töihin evääksi hedelmä, esim. omena tai appelsiini, jonka syöt pahimpaan mielitekoosi niin ruokavälit eivät veny liian pitkiksi, mutta kerralla ei tule vedettyä mahaa täyteen.

ei se mieliteko vaan se näläntunne ja kipeä maha kun on niin nälkä.
tänään olen syönyt:

n.klo9
-lautasellinen ruispuuroa
-näkkäri oivariinilla
-klementiini
-mukillinen kahvia

n.klo12
-lautasellinen hernekeittoa sinapilla
-kaksi viipaletta ihanaa tuoretta ruisleipää, päällä oivariini, kinkku ja juusto.
-2 lasillista ykkösmaitoa.

n.klo14 söin töissä jugurtin ja keksin

nyt odotan ruuan hautumista ja hirvee nälkä (mikä nyt ehkä ymmärrettävääkin jo tässä välissä) mutta mulla oli esim. jo klo12 aivan kiljuva kurniva nälkä ja teki mieli vetää sitä soppaa lautaskaupalla... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja syöppö;25716131:
ei se mieliteko vaan se näläntunne ja kipeä maha kun on niin nälkä.

Noh siihen nälkääsi juuri, :attn:. Ei sitten tarvitse ahmia kun on kiljuva nälkä. Mikä tahansa välipala vie nälkää ja pidättelee sitä ennen seuraavaa varsinaista ruokailukertaa.

Lisäksi kiinnittäisin huomiota siihen että ruoassa olisi enemmän proteiinia, mikä oikeasti pidättelee nälkää, eikä vain hiilaria ja ennenkaikkea sokeria, joka ensin nostaa verensokeria, ja kun verensokeri yhtäkkiä putoaa tulee kiljuva nälkä.

Lisää aamupalaan proteiinia, esim kananmunaa leivänpäälle, raejuustoa puuroon. Jätä ilmeisesti sokerinen jugurtti ja keksi pois iltapäivän välipalalta, ja korvaa esim. marjarahkalla (vain vähän makeutettu tai keinomakeutus).

Yhteistyössä