Kauanko perunamuusi säilyy hyvänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kadi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin kolme päivää kun jäähdytetään mahdollisimman pian valmistamisen jälkeen ja säilytetään kylmässä. Uudestaan syödessä muussi on vaan lämmitettävä kuumaksi asti kunnolla.

Maista. On se ihme juttu, että ihmiset täällä kyselee toisilta että miten kauan säilyy ja onkohan vielä kunnossa kun vois vaan ihan yksinkertaisesti ottaa ja haistaa ja maistaa sitä ruokaa!

Mun mielestäni perunamuusi ja varsinkin keitetyt perunat pitää syödä tuoreeltaan. Uudelleen mikrossa lämmitetyt perunat ovat kauheita, ja sama sivumaku tulee muusiinkin, heti seuraavana päivänä, tosin lievempänä.

Itse teen aina niin, että muusi syödään samana päivänä, ja jos sitä jää, teen siitä illalla tai seuraavana päivänä perunarieskoja. Joskus harvoin olen tehnyt tahallisesti kamalasti liikaa muusia, ja sitten tehnyt siitä lihaperunasoselaatikon seuraavaksi päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maista. On se ihme juttu, että ihmiset täällä kyselee toisilta että miten kauan säilyy ja onkohan vielä kunnossa kun vois vaan ihan yksinkertaisesti ottaa ja haistaa ja maistaa sitä ruokaa!

Paha maistaa kun en oo vielä tehnyt! Katsos ajattelin kysyä ihan etukäteen, etten turhaan tee isoa satsia vaan todetakseni seuraavana päivänä, että pahaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kadi:
Paha maistaa kun en oo vielä tehnyt! Katsos ajattelin kysyä ihan etukäteen, etten turhaan tee isoa satsia vaan todetakseni seuraavana päivänä, että pahaa on.

No jos tulee liian iso satsi, niin laita loput pakastimeen!
Järjen käyttö on sallittua!

keskustelupalstat on yleensäkin vinkkejä varten tarkoitettu, nille jotka sellaisia tarvitsee. Kukapa nyt haluisi Maistaa 3 päivää vanhaa muussia jollei erityisesti Halua vatsatautia. Valittajat, voisitteko suunnata aggressionne vaikkapa puolisoillenne jos pakko päästä nakuttamaan jostain. Itse haluaisin tietää onko muussi vielä syötävissä, koska en sitä itse ollut tehnyt ja en nimenomaan halua saada oireita siitä Jos se nyt olisi sattunut menemään huonoksi. Miettikää MITÄ kysytään, ennen kuin alatte viisastelemaan ruoan säilömisellä sen sijaan että kertoisitte onko itsellänne kokemusta 3pv vanhasta muussista.

keskustelupalstat on yleensäkin vinkkejä varten tarkoitettu, nille jotka sellaisia tarvitsee. Kukapa nyt haluisi Maistaa 3 päivää vanhaa muussia jollei erityisesti Halua vatsatautia. Valittajat, voisitteko suunnata aggressionne vaikkapa puolisoillenne jos pakko päästä nakuttamaan jostain. Itse haluaisin tietää onko muussi vielä syötävissä, koska en sitä itse ollut tehnyt ja en nimenomaan halua saada oireita siitä Jos se nyt olisi sattunut menemään huonoksi. Miettikää MITÄ kysytään, ennen kuin alatte viisastelemaan ruoan säilömisellä sen sijaan että kertoisitte onko itsellänne kokemusta 3pv vanhasta muussista.

Juuri näin! On merkillistä, miksi ihmisten pitää alkaa aina vinoilemaan ja viisastelemaan heti? En tajuu näitä tyyppejä. Onko niin paha olo, että pitää täällä ruveta arvostelemaan ja haukkumaan ventovieraita? Vähän omituista. Miksi ei vois oikeesti vaan antaa sitä relevanttia tietoa kehiin, mitä pyydetään? Mut jollei sellaista tietoa ole, niin ei todellakaan tartte alkaa täällä keulimaan! Kanavoikaa ylimääräinen energia johonkin muuhun. Suurimmalla osalla meistä on esimerkiksi lapsia, joille voit uhrata sen muutaman minuutin, mikä menee näitä valituksia kirjoittaessa!!!

Ja joo, hyvä yleisvinkki on haistaa ja maistaa. Syön nyt muusia, jonka tein sunnuntaina, nyt on keskiviikko. Ei oo lämmitettynä yhtä hyvää. Tosin muusia uudelleen lämmitettäessä hyvä vinkki varmasti onkin tuo edellä mainittu perusteellinen lämmittäminen. Mikrossa, jos vaan vähän käyttää, niin ei kovin hyvää. Rieskat loistava juttu - ei mene hukkaan.

Muistakaa ihmiset auttaa toisia, jos voitte, älkääkä haastako riitaa.

Mietipä sitä, kun itse joskus kysyt jotain joltain. Jos tuut joskus multa kysyy jotain, niin vastaan sulle: "On se ihme juttu, että sun pitää tulla kyselee sellaisia. Ottaisit itse selvää!"

Perunamuusi on parasta heti valmistamisen jälkeen eli samana päivänä. Jos tähdemuusia pitää syödä, lämmitä kattilassa liedellä koko ajan sekoittaen. EI mikrossa kannata lämmittää.

Yhteistyössä