kauanko säilyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nan

Vieras
Kyselisin, että kauanko nan(tetra) säilyy juomakelpoisena
jos sitä ei lämmitä?(lämmitettynä 1-1,5h).Ei aina jaksa juoda ruoan kansssa kun vähän maitoa ja ollaan lähössä reissuun.Pitää varmaan heittää aina loput maidot pois?

Purkin kyljessä lukee, että säilyy jääkaapissa noin vuorokauden (ei kaksi). Mutta ap ei varmaankaan tätä tarkoittanut ja varsinaiseen kysymykseesi en taida osata vastata.

Purkin kyljessä tosiaan lukee että säilyy avattuna jääkaapissa noin 1 vuorokauden. lämmitäämättömässä maidossa olen pitänyt tuota samaa 1-1,5h rajaa. Oikeata rajaa en tiedä. Ajattelin että kun lämmitetty säilyy tuon ajan niin lämmitämätön ainakin saman.

Muistin sitten väärin. No, eipä meillä olla Nania juurikaan käytetty, kun Semer on parempaa ja säilyy sen kaksi vrk, lukee ihan purkin kyljessä;)

Ap.lle : Anteeksi käsitin kysymyksesi väärin. Maito säilyy pullossa tunnin, on se sitten lämmitetty tai ei.

Itse olen miettinyt samaa asiaa. Eilen kun oltiin reissussa, niin säilytettiin nania pullossa peräti nelisen tuntia. Siis avattiin pakkaus, kaadettiin saman tien pulloon, ei lämmitetty ei mitään, ja poika söi viimeiset rippeet pullosta noin 4 tunnin kuluttua tetran avaamisesta. Eikä moittinut yhtään, joi menemään ja ei siitä mitään vaivoja tms. hälle tullut. Mutta tuota neljää tuntia en kyllä normaalisti ala pitämään rajana, vain poikkeustapauksissa aion käyttää sitä. Täällä kotona heittäisin em. nanin ehkä 1.5 tunnin kuluttua pois.

Yhteistyössä