Kauanko tätä siivousta pitää jatkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis kun eilen otettu se kihomato-kuuri ja tänään olen vaihtanut petivaatteet... tai vaihdan. Vanhat otettu pois ja uudet laitan ehtoolla. Nyt olen tehnyt ns. normaalin viikkosiivouksen, joka ei todellakaan ole meillä tätä luokkaa normaalisti. Mutta olen siis siivonnut ja pyyhkinyt myös koko kämpän valokatkaisijat ja ovenkahvat.

Pehmolelut vein pusseissa varastoon. En voi pestä sellaista määrää pehmoleluja ja siltikin osa jäi huoneeseen sellaisiin tynnyreihin.

Patjat olen imuroinut ja peitot on tuulettumassa, paitsi esikoisen peiton pesin. Häneltä siis löytyi ne madot.

Mutta toki täällä on siivoamattomiakin kohtia. Sanokaa ettei tää homma kaadu silti siihen. Mutta eihän ole mahdollista puunata joka ikistä kohtaa kodissa.

Olet tehnyt hyvän siivouksen ja se on ihan riittävästi. Vaihda lakanat tavallista useammin ja pese lasten yövaatteet myös. Kaikkein tärkeintä on nyt kiinnittää huomio käsienpesuun että niitä munia ei pääse käsien kautta takaisin suuhun. Itse pesin kaikkien lasten pyllyt heti aamulla heidän herättyä, koska yöllähän ne madot tulevat munimaan sinne peräaukon suulle. Munat saa tapettua leluista saunottamalla leluja pari tuntia eli liika lämpö tapaa munat (meillä oli asteita noin 70astetta). Itse raahasin kaikki lelut ja vuodevaatteet saunaan pariksi tunniksi ja se oli aika vauvatonta verrattuna siihen mahdottomaan pyyhkimiseen. Meillä tämä urakka käytiin läpi pari kuukautta sitten ja ei ole onneksi enää löytynyt keneltäkään matoja. Tsemppiä! Käsienpesu on kaiken a ja o!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Olet tehnyt hyvän siivouksen ja se on ihan riittävästi. Vaihda lakanat tavallista useammin ja pese lasten yövaatteet myös. Kaikkein tärkeintä on nyt kiinnittää huomio käsienpesuun että niitä munia ei pääse käsien kautta takaisin suuhun. Itse pesin kaikkien lasten pyllyt heti aamulla heidän herättyä, koska yöllähän ne madot tulevat munimaan sinne peräaukon suulle. Munat saa tapettua leluista saunottamalla leluja pari tuntia eli liika lämpö tapaa munat (meillä oli asteita noin 70astetta). Itse raahasin kaikki lelut ja vuodevaatteet saunaan pariksi tunniksi ja se oli aika vauvatonta verrattuna siihen mahdottomaan pyyhkimiseen. Meillä tämä urakka käytiin läpi pari kuukautta sitten ja ei ole onneksi enää löytynyt keneltäkään matoja. Tsemppiä! Käsienpesu on kaiken a ja o!

Mulla vaan on nyt koko sauna täys pyykkiä ja leluja on niin paljon, että on mahdoton tehtävä kantaa ne saunaan. :(

Yhteistyössä