kauanko tihkuu maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
imetyksen lopetuksesta jo 5kk aikaa ja edelleen tihkuu maitoa jos hiukankin "nipistän" nännistä. kauanko teillä muilla tää on kestäny? ipanakin on jo 1,5v joten luulis että oon oman hommani jo hoitanu ettei tarvii tissien luulla jonkun viel tarviivan...

Toi on ihan normaalia, mullakin tihku maitoa vielä puolen vuoden jälkeen, kyllä se siitä tyssää pian, läheisyys (miehesi, lapsesi yms.) saa yleinsä maidon tihkumaan.

[QUOTE="vieras";22841345]imetyksen lopetuksesta jo 5kk aikaa ja edelleen tihkuu maitoa jos hiukankin "nipistän" nännistä. kauanko teillä muilla tää on kestäny? ipanakin on jo 1,5v joten luulis että oon oman hommani jo hoitanu ettei tarvii tissien luulla jonkun viel tarviivan...[/QUOTE]

Mulla oli sama juttu, tulin vielä uudelleen raskaaksi kun lapsi oli 1v2kk ikäinen. Vuoden iässä lopetin imetyksen. Olin melko varma, että maidon tihkuminen jatkuu läpi raskauden, mutta nyt maitohana on ollut jo muutaman viikon suljettuna. Eli puoli vuotta se vei. 4kk päästä alkaakin sitten uusi kierros, je viime kerralla tihkuminen alkoi jo kesken raskauden, joten saa nähdä, miten pitkä tai lyhyt ilo tämä "kuiva kausi" tulee olemaan.

No, toi kuopus täyttää kohta 3v ja hänen imetyksensä lopetin vajaa 1-vuotiaana. Kyllä noista rinnoista edelleen sais puristettua jonkun tipan... Joillain voi alkaa vielä vuosikausia imetyksen jälkeen vuotamaan rinnat esim. kun kuulee vauvan itkua.

Yhteistyössä