Kauanko yrititte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haavenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pillerit jätin syyskuussa pois, ja laskeskelin päiviä jolloin ei rakastella ja siihen vielä reilusti lisää molempiin suuntiin mutta tärppi on käynyt helmikuussa, eli ei yritystä. mutta tälleen tää meni meillä ei se pieni yllätys pahaksikaan ollut! ihanaa tämä odottelu on ollut kyllä.

Ei ehditty varsinaisesti edes yrittää. Lopetin pillerit ja vikan laatan jälkeen tuli menkat, sen jälkeen tärppäskin sitten heti kertalaakista. Ei olis uskonu, meillä ei edes mikään kiire olisi ollut. Kai sitä on sitten jotenkin hedelmällistä tyyppiä?!? tiedä tuota. Kavereiden neuvosta vielä jätin pillerit pois, kun heillä on mennyt noin 1-2 vuotta sen jälkeen ennenkuin ovat tulleet raskaaksi.

Esikoinen täyttää kohta 4-vuotta ja sai alkunsa 1kk pillerreiden lopetuksen jälkeen..
Toista lasta yritettiin melkein 2 vuotta, nyt menossa 8 rv toivottavati pieni ihme pysyy masussa loppuun asti.

Ei se aina ihan niin helposti ja nopeasti tapahdu.. Pillereiden lopettamisen jälkeen yritystä oli kaksi pitkää vuotta. Nyt onnellisesti raskaana rv17 ja toivotaan, että tulokas pysyy matkassa loppuun asti.

neljäs luomukierto vuosien hormoniehkäisyn jälkeen. juuri se kierto kun laskennallisen oviksen aikaan ei ehditty edes yrittää, eli kun toivoa oli vähiten niin tärppi kävi..:) se niistä varmoista päivistä. nyt rv 32.

Esikoista tehtiin ½ vuotta, tämä toinen (rv 15) tärppäsi ekasta kierrosta. Yllätyimme nopeasta raskautumisesta, vaikka kaikki mahdollisuudet oli. Onkohan seksuaalivalistus sittenkin mennyt ohi korvien koulussa? ;)

Onnea loppuraskauteen erityisesti teille jo useampia vuosia yrittäneille!

Meillä vauva sai alkunsa neljännessä kierrossa ehkäisyn lopettamisen jälkeen. (ehkäisynä oli ollut kondomi) Yllätyin itse siitä kuinka nopeasti kävi, sillä minulla on useita kymmeniä! kiloja ylipainoa, ja aina on kaikkialla manattu, että se vaikeuttaa raskaaksi tuloa.. Onneksi ei sitten vaikeuttanutkaan :) Ja nyt meneillään rv19+6, eli huomenna alkaa jo 21. raskausviikko!!!

Meillä tärppäsi heti ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Sitä en olis kyllä ikinä uskonut ja uskoinkin se nauttavan asiaa, ettei asialla mitenkään stressannut.

Ensimmäinen raskaus lähti 7. kierrosta, joista ehkä neljä totista yritystä. Päätyi keskenmenoon. Toinen raskaus lähti 5. kierrosta, nyt menossa rv. 17. Ja ikää minulla on jo yli 40 v., joten siihen verrattuna helposti plussasin.

Ilman ehkäisyä kului 5 vuotta, josta 2 vuotta yritystä. Tärppi tuli juuri, kun lapsettomuusselvitykset laitettiin aluille. Nyt mennään viikolla 31. Epäilen, että stressillä oli suuri vaikutus pitkään yritykseen. Koitahan siis rentoutua niin työssä kuin kotonakin!

Meillä yritettiin reilu vuosi, välissä oli endometrioosileikkaus, jolloin saatiin kehotus puolen vuoden päästä mennä tutkimuksiin jos plussaa ei kuulu. Kun tammikuusta alkuviikosta olin soittanut aikavarausta tutkimuksiin, niin loppuviikosta testi näytti plussaa. Tunteita ja epätoivoa ehti tuohonkin vuoteen jo kuulua.

Yhteistyössä