Kauanko yrititte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suvi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suvi79

Vieras
Hei kaikki plussanneet!

Itsellä alkaa jo olla kärsivällisyys koetuksella kun tärppiä ei kuulu... UItseäni rauhoittaakseni tai kiduttaakseni kyselen, että kauanko teillä meni ennen kuin saitte iloita kahdesta viivasta?

Näihin kyselyihin usein näköjään vastaavat lähinnä ne, joilla yritys on vienyt pitkäänkin. Ei siinä mitään, mutta raskaudesta haaveilevalle saattaa tulla vähän 'väärä' kuva siitä, että kaikilla menee ainakin vuosi ennen kun tulee raskaaksi. Tietysti onhan se hyväkin valmistautua henkisesti että voi mennä kauan.

Meillä tärppäsi raskaus toisesta yrityskierrosta, jota ennen olin syönyt pillereitä n. kahdeksan vuotta. Ystävälläni taas tärppäsi 4. kierrosta pillereiden jälkeen. On ihan tavallista että raskaus alkaa heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen! Tsemppiä yritykseen!

19 vuoden yritys ja sitten tärppäsi!!! Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)
Pakko myöntää, että välissä oli runsaasti hoitoja, muutama km ja yksi synnytyksessä kuollut lapsi.
Mutta nyt kaikista ennusteista huolimatta tärppäsi ja RV 17+5 menossa. Mieskin kyllä vaihtui välillä. En tiedä auttoiko jollain tapaa asiaa.
Mahtavaaaaaaa... Tsemppiä muillekin!

Toisesta tjottailukierrosta (ekalla kierrolla ei osuttu oviksen aikoihin). En olisi todellakaan uskonut että näin nopeaan käy, vähintään vuoteen olin sisimmässäni varautunut. Hormonaalisti ehkäisyä ei ole ollut kahteen vuoteen.

Varauduttiin odotteluun, mutta ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäsi! Olin lopettanut pillerit n. 1/2 vuotta aiemmin, ihan vain katsoakseni miten kroppa toimii ilman ja tasatakseni hormonisysteemit :) Taisi olla hyvä ratkaisu tai sitten vaan osuttiin oikeeseen saumaan. Nyt mennään rv 20 ja kaikki on tähän asti sujunut hyvin.

Ensimmäinen tärppäsi puolittain salaa heti ekasta yrityksestä. Toinen tärppäsi toiseta kierrosta, mutta meni kesken. Kaksi kuukautta siitä ja taas tärppäsi, nyt suunnilleen samoissa kuin Pinni!

Heti toisesta kierrosta tärppäsi. Tosin mä en ollut moneen vuoteen syönyt pillereitä, vaan kumia käytettiin lähes aina. Kun se sitten jätettiin pois niin tärppäsi. Mä uskon että monivuotinen pillereiden napsiminen ei kaikille sovi. Musta jotenkin tuntuu, että joidenkin naisten munasoluja ne jotenkin vahingoittaa tai jotain, kun niin pitkään menee ennen kuin tärppää. Tosin jos seksiäkin on haremmin, niin mahdollisuus pienenee, sillä n. yksi vuorokausihan kuukaudesta on se hedelmällisin, siis jos ovuloi joka kuukausi. Kaikkihan eivät edes ovuloi kuukausittain.. Tulipas taas sepostettua...

Meillä tärppäsi heti, kun ruvettiin ""laskemaan sisään"". meillä siis 8 vuotta ""ehkäisynä toiminut keskeytetty yhdyntä, eli tavarat lakanoille menetelmä.
Mä uskon myös että pillerit vaikuttaa hedelmällisyyteen, vaikka väittäisivät mitä. Ei voi olla hyväksi napsia kaikenmaailman hormoneja vuosi tolkulla poskeensa. Eittämättä siinä menee vähän senssit sekaisin, ei tosin kaikilla. Toisilla on herkempi elimistö muutenkin..

Yhteistyössä