Kauankohan tuo 2v jaksaa raivota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sareiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen useammankin kerran tavannut äitejä joiden mielestä lapsen temperamentti on niin taltuttamatonta, että raivokohtauksen tullessa sen saa antaa huutaa ja melskata vaikka viis tuntia.

Samalla äidit myhäilee itsekseen, ja toki tuntee myös ärtymystä kuunnellessaan huutoa, kun heidän lapsensa on niin tuittu, tempperamenttinen, hurjaluonteinen, villikko.... jotenkin ihannoivasti. Kuvittelevat että tulevaisuudessa tuollainen luonto olisi jokin valttikortti.

Mutta ei se niin mene. Tuittupäät ja monen tunnin rajattomat raivoojat on tasan tarkkaan samanlaisia hankalia ihmsiä myös aikuisina.

meillä on tänään ollut hyvä päivä :)

mutta eilinen ilta, huh huh!! sitä kiukkua ja raivoa kesti tunteja, kyllä sai lelut kyytiä ja isommat sisarukset turpiin kun koittivat reppanat kiukkupussia leikittää! ja auta armias kun itse koitti sylissä pitää, siitähän se kiukku yltyi! huokastiin kyllä koko perhe helpotuksesta kun herra 2v5kk nukahti :D
ja tänään ollut sitten itse aurinko :) Iltaa odotellessa....

tutulta kuulostaa! meillä kolme pientä raivotarta, tosin yksi niistä jo päässyt noista raivareistaan.. ei tuossa auta mitään vanhemman syyllistäminen! jokainen äiti ja isi tekee siinä kohtaa parhaansa, sen minkä voi. ei meilläkään sylissä pitäminen auta, ei silittelyt ei selittelyt... turhauttavaahan tuo on! voimia!!

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Olen useammankin kerran tavannut äitejä joiden mielestä lapsen temperamentti on niin taltuttamatonta, että raivokohtauksen tullessa sen saa antaa huutaa ja melskata vaikka viis tuntia.

Samalla äidit myhäilee itsekseen, ja toki tuntee myös ärtymystä kuunnellessaan huutoa, kun heidän lapsensa on niin tuittu, tempperamenttinen, hurjaluonteinen, villikko.... jotenkin ihannoivasti. Kuvittelevat että tulevaisuudessa tuollainen luonto olisi jokin valttikortti.

Mutta ei se niin mene. Tuittupäät ja monen tunnin rajattomat raivoojat on tasan tarkkaan samanlaisia hankalia ihmsiä myös aikuisina.

Arvon ** voi tulla kokeilemaan, miten saa tuon 2v herran raivon talttumaan, kun se alkaa.
Ja kuule! ottaisin tosi mielelläni takaisin sen päivänsäteen, joka tuo lapsi oli vielä muutama kuukausi sitten. Nyt uhma on nostanut päätään ja näyttää olevan aika sitkeä kaveri huutamaan, vaikka mitä tekisi.

Mulla itellä on ollu äitin ja sisarusten mukaan tosi raju uhma, mutta esim murrosiässä olin helppo kuin mikä, enkä edelleenkään ole mikään hankala ihminen.

Kiitos kommenteista!

Juu, toisaalta tää on jo tuttua, kun on kolme isompaakin lasta. Onneksi nuo uhmakohtaukset hellittää aina pitkäksi aikaa ja välillä lapsi on pitkään "helppo". 5v tytöllä näyttää taas alkavan joku vaihe, kun on kans aika tuittu välillä. 4v poika on onneksi aika säyseä nykyään. Koululaisella vaihtelee päivittäin. :saint:

Kyllä meillä raivoaja jaksoi huutaa 2 tuntiakin yhteenmenoon yhtä asiaa. Tuossa iässä minimiraivarin kesto oli 45 min. Laskin kerran, että yhden päivän aikana, josta hän oli pk:ssa 8.5 tuntia, hän ehti saada 5 raivaria. Aamulla 1 kesto koko aamun pk:hon asti. Ja illasta sitten 5 hänen 5 hereilläolotuntinsa aikana. Oli rattoisaa :(

Samainen raivoaja on edelleen varsin tempperamenttinen, muttei enää huudat 2 tuntia yhtämittaisesti vaan on keksinyt/pakotettu keksimään muita metodeita.

Huoh... en nyt muista enää kenelle tämä piti osoittaa, mutta en (edelleenkään) laita lastani tunnepurkauksista jäähylle vaan huonosta käytöksestä, jostain, mistä on jo kielletty aiemmin tai "varoitettu". Lapsi saa jäähylle viemisestä, asiasta toki vähän riippuen, hirveät pultit, mutta rauhoittuu kyllä pian. Tämän jälkeen syliä ja muistutus vielä siitä, miksi sinne jäähylle alunperin päätyikään. Meillä on tosi tulinen pikkumies ja puuttumattomuus tilanteeseen aiheuttaa lähinnä raivon yltymistä ihan kaistapäiseksi, ja siksi siis puutun.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mie lätkäsen jäähylle, niin tulee stoppi siihen tilanteeseen. Sitten onkin rauhallista... vaikka sen kaksi minuuttia kun polttaa päreensä uudestaan :D

meilläkin toimi tuo vielä kesällä, vaan nyt on ajat uudet. jäähylle meno aiheuttaa valtavan angstin ja raivohulluus pahenee siellä ihan toisenlaisiin ulottuvuuksiin.

Yhteistyössä