Kauankohan vatsatauti tarttuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Piti lähteä huomenna mummolaan, ja soittelin tuossa sinne päin äsken. Isäni kertoi että on sairastanut ripulitaudin vkl ja nyt alkaa oireet jo helpottamaan niin että pääsee huomenna töihin.

Siis kiva. Lapset on odottaneet mummolaan pääsyä jo viikkokaupalla (käydään tosi harvoin matkan takia) ja tosiaan huomenna oli tarkoitus aamulla lähteä. Mietin nyt vain, että vieläköhän tuo pöpö siellä jyllää ja tarttuu vai oisko jo turvallista mennä? Lauantaina pitäis pois lähteä ja mulla viikon päästä töihin, joten sairiastua ei oikein vois..

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Muita mielipiteitä?
Noroa tuo ei varmaan ollut, kun oli mennyt nopeasti ja suht vähillä oireilla ohitse.

No hyvänen aika sentään oikeinko odotat että täällä joku sanoo sulle et juu mee vaan ei se tartu :o mee ihmeessä jos ei oo välii, itse en menis.

Muita mielipiteitä?
Noroa tuo ei varmaan ollut, kun oli mennyt nopeasti ja suht vähillä oireilla ohitse.

Noro voi mennä vähilläkin oireilla ohi, jopa oireettomanakin.

Norovirus voi säilyä infektoimiskykyisenä huoneenlämmössä esimerkiksi oksennuksen tahraamassa matossa jopa 12 vuorokautta.

Taudin itämisaika on 12-48 tuntia. Oireet alkavat äkillisesti. Niitä ovat kouristavat vatsakivut ja pahoinvointi, joita seuraa oksentelu. Valtaosalla sairastuneista on myös ripulia, joka on yleensä lyhytkestoinen ja lievä. Osalla on myös lämpöilyä, joka voi erottaa taudin bakteeritoksiinien aiheuttamista ruokamyrkytyksistä. Oireiden kesto on yleensä 12-72 tuntia.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/suolistoinfektiot/norovirus/

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Muita mielipiteitä?

No hyvänen aika sentään oikeinko odotat että täällä joku sanoo sulle et juu mee vaan ei se tartu :o mee ihmeessä jos ei oo välii, itse en menis.

Ai että ei saa kysellä muiden kokemuksia kuin sun vaan?
Ihan sama, unohtakaa koko juttu.

No taitaapa kestää muutaman päivän, kun juurikin ikävästi omakohtaista kokemusta; Perjantaina olin kylässä, kun tuttavani kutsui ja vasta oltuamme siellä tunnin verran ja kahvit nauttineena kertoi, että heillä ollut kauhea vatsatauti samalla viikolla!! Voi viddu, että otti päähän, kun en todellakaan olisi mennyt riskiä ottamaan..Tänä aamuna sitten meidän 3v oli kovasti kuumeessa ja alkoi oksentaa:O/.. Kyllä suoraan sanoen viduddaa...

Kuumimmat

Yhteistyössä