Kauhea riita ukon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Harmittaa. Yhteinen parin viikon loma alkoi ja ekana aamuna heti eilen riita päällä. Ihan tyhmästä alkoi. Ja johtuu tod. näk. siitä, että ennen lomaa oli töissä pitkään, ei keretty näkemään oikeen lainkaan, eikä puhumaan. Niin ei keretty keskustelemaan lomasuunnitelmista tai puhumaan yhtään et mitä kumpikin tykkäis tehä ja millain molemmat on tyytyväisiä. Niin molemmilla oli heti eilen sellanen taisteluasema, et tänään tehään mun juttuja ja sit loppujen lopuks meni tapellessa koko päivä. Illalla lähdin ajeleen, kun oli pakko ottaa aikalisä ja mies suuttu siitä vielä lisää ja sit kun mä palasin valmiina sopimaan niin oli raivon partaalla. Eli eka kerta mein avioliitossa, kun mentiin vihasena nukkumaan. Nyt äijä nukkuu ja nukkuu varmaan kiusallaan koko päivän. Ja mä oon niin kiukkunen, että en oo valmis sopimaan. Ehkä huomenna..

Ja meillä hellu on nukkunut kaksi yötä makuupussissa kuistilla pipo päässä :o Ei kylläkään tapella, mut kun hän kuorsaa niiiiiiin kovaa ja paljon että en voi nukkua samassa sängyssä ja kun menin soffalle nukkumaan niin hänen ylhäisyyden luonnon päälle otti niin kovasti että päätti marssia ulos nukkumaan "ettei rouva häiriinny" :headwall: :headwall:

Toi on kuulemma tosi yleistä :hug:
Tästä oli jotain juttua lehdessä, että stressi lomasta laukaisee riitoja, kun molemilla on omat odotuksensa ja niiden kaatuminen pahentaa asiaa. En muista tarkkaan mitä siinä sanottiin, mutta jotenkin noin.
Toivottavasti saatte sovittua :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Ja meillä hellu on nukkunut kaksi yötä makuupussissa kuistilla pipo päässä :o Ei kylläkään tapella, mut kun hän kuorsaa niiiiiiin kovaa ja paljon että en voi nukkua samassa sängyssä ja kun menin soffalle nukkumaan niin hänen ylhäisyyden luonnon päälle otti niin kovasti että päätti marssia ulos nukkumaan "ettei rouva häiriinny" :headwall: :headwall:

:laugh: ai kamala, ei saisi nauraa toisten riidoille :ashamed:

Anteeks muakin naurattaa :D
Mitähän ukko meinaa tehdä kun pakkaset tulee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

En tiedä ;) Aamulla riisui villapaidan ja pipon ja kääri makuupussiin kaappiin ja läksi töihin. Aika teatraalinen mies :headwall:

Minusta toi Dr Phil sanoo hyvin kun se kysyy: Haluatko olla oikeassa vai haluatko olla onnellinen? Niinku Finttu sanoi - Viisas antaa periksi! Kun tilanne rauhoittu niin voitte jutella.
Ei kannata yrittääkää kun tunteet käy kuumina. Tee ukollesi aamupala ja herättele suukolla.
Kyllä se siitä!! Haleja sulle!

olisko kannattanut sopia jossain välissä, niin että pari kolme päivää loman alussa vaan ollaan kotona ja siinä olis sitten saanut rauhassa tehdä suunnitelmia lomalle. kun tappeluhan siitä luonnollisesti tulee, jos molemmat on sitä mieltä, että heti eka loma päivästä pitää päästellä täysillä ja just niitä omia juttuja ja vasta sitten puolison

Mun vanhemmat aina mököttivät jopa viikonkin, joskus enemmänkin ja kyllä mua ahdisti. Sisko oli 7v vanhempi ja oli aina äidin kanssa samalla puolella ja minä yritin olla kummankin kaa. Siitäköhän astma johtunee, ahdistuksesta?
En jaksa yhtään riitaa mutta mieluummin sitäkin kuin mäkätystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Toi on kuulemma tosi yleistä :hug:
Tästä oli jotain juttua lehdessä, että stressi lomasta laukaisee riitoja, kun molemilla on omat odotuksensa ja niiden kaatuminen pahentaa asiaa. En muista tarkkaan mitä siinä sanottiin, mutta jotenkin noin.
Toivottavasti saatte sovittua :flower:

Ja tyhmintä on, että kummankaan odotukset tuskin ois kaatuneet, jos ois ollu aikaa sopia etukäteen, etä mitä tehdään ja milloin. Esim. Minä odotin lomalta yhteistä aikaa ihan rauhakseltaan, kun ei ole kiire minnekään ja mies taa haluaisi lähteä kiertämään kavereita ja sukulaisia. Jos oltais keritty sopimaan asiasta, niin oltas tod. näk. ensimmäinen viikko levätty ja vietetty kahden keskistä aikaa ja toinen viikko sitten kierretty ja menty. Molemmat ollaan kyllä ihan joustavia, jos istutaan tasa-arvoisesti keskustelemaan asioista, mutta kun nyt ei vaan keritty ees puhua kun jo oli riita.

Alkuperäinen kirjoittaja 37 vuotta naimisissa:
Minusta toi Dr Phil sanoo hyvin kun se kysyy: Haluatko olla oikeassa vai haluatko olla onnellinen? Niinku Finttu sanoi - Viisas antaa periksi! Kun tilanne rauhoittu niin voitte jutella.
Ei kannata yrittääkää kun tunteet käy kuumina. Tee ukollesi aamupala ja herättele suukolla.

Tässä on sellainen viisaus, ettei pieni tosikaan.

Mutta kun ongelma on siinä, että mä en halua nöyristellä, enkä ole valmis sopimaan vielä. Olisin ollut illalla, kun tulin ajelulta, mutta sitten mies oli kamalalla tuulella. Nyt mun tarvii taas rauhottua ja nollata, ennen kuin voin hieroa sovintoa. Ja toi ei auta yhtään, että ukko ihan piruuttaan vaan nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

En tiedä ;) Aamulla riisui villapaidan ja pipon ja kääri makuupussiin kaappiin ja läksi töihin. Aika teatraalinen mies :headwall:

:laugh: :laugh:

juu, samoilla linjoilla :wave:
tsemppiä ja hyvää lomaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Tässä on sellainen viisaus, ettei pieni tosikaan.

Samaa mieltä.

[quote="SiviThePoodle]Mutta kun ongelma on siinä, että mä en halua nöyristellä, enkä ole valmis sopimaan vielä. Olisin ollut illalla, kun tulin ajelulta, mutta sitten mies oli kamalalla tuulella. Nyt mun tarvii taas rauhottua ja nollata, ennen kuin voin hieroa sovintoa. Ja toi ei auta yhtään, että ukko ihan piruuttaan vaan nukkuu.[/quote]

No siinä tapauksessa menet herättämään sen mielettömällä metelillä, ravit tyynyn pois pään alta ja meuhkaat, että h*lvetin äkkiä vaatteet päälle siitä, nyt lähdetään sukuloimaan!
Olet silloin tavallaan "voittanut" teen riidan.
Voitte te tietysti myös riidellä koko loman, ei se asia ainakaan sillä ratkea, että toinen nukkuu ja toinen antaa sen toisen nukkua. Ja kukaan ei sano mitään.

No jos sinä et halua "nöyristellä" - sit pitää vaan toivoa että ukkosi osaa olla viisaampi...
Muutenhan te jatkatte samalla tavalla ja loma on sitten pilalla....
Usko pois, on paljon mukavampi olla kun annat asian olla ja hieman hemmottelet sitä ukkoasi. Siitä tulee sullekin hyvä mieli. Sitten juttelette kaikessa rauhassa!

Yhteistyössä