Kauhea tilanne lastenkutsuilla, vieläkin paha mieli (väkivaltatilanne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "merika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
älä jaksa olla noin lapsellinen!
olen ehdottomasti sitä mieltä että lyöjä-äidille rangaistus! siitä en nyt ole ihan samaa mieltä että 7v tarvitsee tukiaikuista jolle puhua asiasta tämän perusteella.
#Kauheeta pahoinpitelyä ja hakkaamista"
Miten musta tuntuu että tässä jutussa on liioittelua. Voi olla että kakara on saanut ihan pienen läpsäisyn korville.:)

Nyt ne muut lapset ajattelevat, ja jatkavt varmasti sen 7veen kiusaamista, kun hänet noin nöyryytettiin kaikkien nähden.

jos tuo oli ok käytöstä, niin samalla olisi kaikille lapsiölle pitänyt antaa selkäsauna, varsinkin sille 3veelle, niin ei jatkossa kiusaisi serkkuaan.

Miten se 3v kiusasi serkkuaan?

Ei se 7v kiusannut myöskään mitenkään serkkuaan. Ei voint tietää, että hämähäkkiä ei saa laittaa kävelemään ketään lasta kohti.

Lyöminen on väärin ja varsinkin noin kaikkien nähden jättää traumat ja häpeän tunteen, joten jos tuo on ok, niin selkäsauna kaikille lapsille siellä, niin jatkossa eivät kiusaa tätä 7-vutoiasta.

[QUOTE="merika";24529885]Löi mielestäni avokämmenellä, näin kun tytön hiukset heilahti.[/QUOTE]

Siis ei kai hän nyt ihan kunnolla lyönyt, vaan ehkä semisti tönäisi?

Rakkaat kanssaihmiset, tuntuu kovasti olevan tarvetta antaa niitä korvapuusteja minulle siitä, että ilmaisin mielipiteeni... Aika karua, toivottavasti täällä palstalla vaan kärjistyy nämä tilanteet ja irl on erilaista. Rauhaa ja rakkautta ja ennenkaikkea humaaniutta toivon teille kaikille!

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Jos et toimi ap, kohta siellä on oikeast kiusaava ja ongelmainen 7v, hän alkaa reagoida tuohon tilanteeseen, tehdä kuten häneltä odotetaan, hän on muka jotenkin huonompi ja ilkeä. Jos kaikki aikuist näin antavat ymmärtää. Tee rikosilmoitus. kerro tuolle lapselle että välität ja se akka teki väärin.

[QUOTE="merika";24529789]Olin viime sunnuntaina naapurin tytön synttäreillä. Sankarin isosisko (7v) leikki lattialla pienempien kanssa, joukossa tyttöjen serkku (3v). Ehdin nähdä miten tämä 7-vuotias näytti leikkihämähäkkiä 3-vuotiaalle ja "kävelytti" sitä lattiaa pitkin lasta kohti. Sitten 3-vuotiaan äiti löi tyttöä päähän ylhäältä käsin. Tämä lyöjä on tytön isäpuolen veljen vaimo. (Eli äitinsä on uusissa naimisissa, josta on syntynyt tytön pikkusisko.)

Tilanne oli mielestäni aivan hirvittävä ja ulkopuolisena en voinut kuin katsoa kauhuissani. Lyöty tyttö nousi itkien lattialta ja juoksi ulos huoneesta. Mummonsa seurasi tyttöä. Tytön vaari sanoi tyrmistyneen näköisenä lyöjälle, että ei tuolla tavalla saisi lyödä. Esim. isäpuoli ei sanonut mitään.. eikä tytön äitikään oikeastaan. Tyttö jäi loppuajaksi huoneeseensa ja mummo siellä kai lohdutti häntä. Tuli aika voimaton olo..[/QUOTE]

Eihän noi mitään serkuksia ole, kun ei ole lähimainkaan verisukulaisia. Adoptiolapset on asia erikseen.

[QUOTE="niin";24530084]Opettelehan sinä kirjoittamaan käytösapoja.[/QUOTE]

Ehkä se on kumminkin parempi niin päin että oikea kirjoitusasu ontuu kuin ettei olisi niitä käytöstapoja :) Näin minun mittapuulla ainakin.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";24530134]Niin ja tytön isäpuolen vaimo on tytön äiti. Ei ole yhtään sekavaa, väittää aapee.[/QUOTE]

Voi luoja.. no helposti sinäkin sitten sekoat. Koetahan selvitä nyt <3

• Tykkää
Olen samaa mieltä, että ei saa lyödä, mutta minusta nämä rikosilmoituskehoitus jutut on jo hieman liioittelua. Milloin ihmiset ovat oikeasti kadottaneet oman järjen, että nämä asiat voi ratkaista ihan itsekin ilman, että kuormitetaan virkavaltaa. Koko suku olisi nyt voinut selvittää tämän keskenään, ja siinä se, ja mistä ap tietää, että asia on lakaistu maton alle? Kenties suku ei vaan halunnut tehdä isompaa sotkua asiasta synttärikutsuilla, vaan halusivat selvittää sen parempana ajankohtana.

Tässä maassa se on enemmän kuin suotavaa puuttua toisten lastenkasvatukseen ja ojentamiseen mutta kun pitäisi tehdä toiselle aikuiselle selväksi minkälainen käytös ei ole suotavaa tai tuotava julki aikuisen ihmisen tekemä vääryys niin siinä vaiheessa suurimmalle osalle onkin ok lasten fyysinen kuritus ja asiasta kun asiasta kohautetaan olkia tyyliin "mitä pienistä, eihän tuo nyt niin vakavaa ole".
Kummaltakohan enemmän eletyn elämän ja kokemuksen valossa pitäisi vaatia korrektia käytöstä; pienen lapsen vai aikuisen?

auta armias sitä naista jos joku isäpuolen veljen vaimo menis minun lapsia läpsimään, tai mitä ikinä se tekikään. Jotkut vanhemmat on outoja kun ne katsoo vaan vierestä, kun omaa lasta hakataan. :(

Yhteistyössä