kauhea vauva kuume, mutta opiskelu kesken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salomeki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

salomeki

Jäsen
15.01.2014
37
0
6
Pidemmän aikaa ollut jo vauvakuume. Aika tarkkaan kaksi vuotta sitten sain keskenmenon. Raskaus ei ollut suunniteltu mutta tervetullut kumminkin. Keskenmenon jälkee ajattelimme että ei ollut sen aika vielä ja aloitin opiskelun oppisopimuksella. Olin tuolloin 20. Nyt pidemmän aikaa on ollut vauvakuumetta, eikä kuumetta yhtään helpota se että moni tuttava perheistämme on saanut lähiaikoina lapsen, viimeksi juuri eilen.. mietityttää tämä opiskelu että kun valmistun tämän vuoden syyskuussa, jos tulen kevään aikana raskaaksi ja ehdin valmistua ennen vauvan syntymää niin miten työpaikkani käy. Jään siis töihin tänne opiskeluni loputtua. Tämänhetkinen työsopimus loppuu valmistuttuani, niin voiko työnantaja sanoa että ei ota minua töihin koska olen raskaana ja jäisin aika pian äitiyslomalle?

Pelkän raskauden perusteella työnantaja ei voi olla palkkaamatta sinua, mutta on todella vaikea tietenkään todistaa että raskaus on ollut syy siihen ettei määräaikaista suhdetta ole enää jatkettu. Kannattaa liittyä johonkin ammattiliittoon. Heidän puoleen voi näissä asioissa kääntyä.

Itselläni on määräaikainen työsopimus vuodenloppuun asti ja yritämme nyt lasta. Jos hyvin käy niin jään siis jo tän vuoden puolella äippälomalle eli määräaikainen suhteeni kerkee umpeutua siinä ajassa eikä sen jälkeen kukaan pakota työnantajaani ottamaan minua uudestaan töihin. Mutta pitää nyt vielä kysellä itsekkin tuolta liitolta vähän apua.

No siinätapauksessa sulla on hyvät mahikset ;)! Jos sä keväällä valmistut niin kerkeet varmaan saamaan jo sen jatkon työhösi ennen mammalomaa ja tod.näkösesti saatkin. Ainakin jonku määräaikase. Nykyään kun on nii vaikee saada vakipaikkaa yhtään mistään ni en itsekkään sellasta jäänyt odottamaan vaan pistetään vauvaa tulemaan :D jos huonosti käy ni kyllä joku mut siwan kassalle ottaa...toivottavasti...

Voi olla että saisin jatkaa täällä, mutta ei voi varmaksi tietää. Valmistun nyt tänä syksynä. Olisihanse kiva että työ olisi odottamassa mammaloman jälkeen :) Täytynee miekkosen kanssa jutella. Tosiaan itse täytän tänä vuonna 22v ja miekkonen täyttää viikonloppuna 28v :)

Kyllä mä alkaisin yrittämään, kerkee siinä sen opinnon kerta loppuun saamaan. Silläkin uhalla, ettei olisi työpaikkaa, mutta työnantajan kannalta kivempi niin kuin palkata henkilö jolle joutuu heti palkkaamaan sijaisen jopa 3v.
vauvan teko kun ei ole mikään itsestään selvyys niin haluan yrittää tehä ne mahd. nuorena.

Kiitos vastauksesta mymosa! totta tuokin että ei ole itsestään selvyys. Yksi keskenmeno takana ja toista en haluaisi kokea, mutta ei niille mitään voi :( jännittää pomon suhtautuminen, kun kouluttas minua ihan uuteen ammattiin jota tässä firmassa ei ole ennen ollut ja odottas että jään töihin tänne, koska on kaksi vuotta kouluttanut ja haluaa että annan takaisin myös firmalle jäämällä töihin. Vaikeaa :( tiedän että toisten mielipiteitä ei saisi miettiä mutta olen aina ollut luonteeltani semmoinen ja pelkään naapuri suhteiden kärsivän

Yhteistyössä