Kauheasti pyykkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt44
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt44

Vieras
Olen 4 lapsen äiti, kaksi lapsista on yö kastelijoita 5 ja 7v, vielä jotka melkein joka yö tekee petiin. On käytössä vaipat mutta toinen ei suostu vaippaa käyttää ja aina välillä sit unohtuu laittaa se vaippa. Siksi lakana pyykkiä ja vaatteita pestään joka päivä. Ja peittoja ja välillä tyynyjä. Saadaan myös hoitotukea mutta pyykki rumba aivan kamalaa. Pyykki kone pesee pari tuntia kerrallaan joten päivään ei monta koneellista pestä.

Tuossako se selitys on, miksi perheellisillä pyykin määrä tuntuu kasvavan eksponentiaalisesti suhteessa lapsilukuun... Itse lapsettomana yksinasujana pesen pyykkiä kaksi koneellista kuukaudessa.

Jos et halua varsinaisesti pakottaa vaipan käyttöön, niin miten olisi jos alkaisit ainakin velvoittaa sen kieltäytyjän auttamaan pyykkäyksessä? Ainakin 7v:stä olisi varmasti ihan oikeaakin apua hommassa.

Olen 4 lapsen äiti, kaksi lapsista on yö kastelijoita 5 ja 7v, vielä jotka melkein joka yö tekee petiin. On käytössä vaipat mutta toinen ei suostu vaippaa käyttää ja aina välillä sit unohtuu laittaa se vaippa. Siksi lakana pyykkiä ja vaatteita pestään joka päivä. Ja peittoja ja välillä tyynyjä. Saadaan myös hoitotukea mutta pyykki rumba aivan kamalaa. Pyykki kone pesee pari tuntia kerrallaan joten päivään ei monta koneellista pestä.

Onko kastelua selvitetty?

Se vaan että siis äidit joilla on se useampi lapsi niin nostan hattua sinulle Ja itselle kun jaksetaan niiden omien lasten eteen tehdä kaikki mitä pitää tehdä. On perheitä joissa erityislapsia. Meillä vaan nää yö kastelijat mutta sekin teetättää hommia

Yhteistyössä