kauhia vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mie vaan

Jäsen
27.05.2004
428
0
16
mulla on jo useamman kuukauden ollut ihan hirvittävä vauvakuume.täytän tänä vuonna 20wee,valmistuin jouluna lähihoitajaksi ja olen siitä asti käynyt töissä.hain amk:iin ja koulu alkaa syys/elokuussa jos pääsen,eli jos tuun raskaaksi niin voin hyvin siirtää koulunkäyntiä vuodella,tai parilla.eli minulla asiat kunnossa,mutta miehelläni ei ole työpaikkaa(hakee kyllä kovasti)ja hänellä on ollut alko-ongelmaa.nyt on se saatu korjattua juuri antabus-kapselilla(mutta sekään ei ole täysin pitävä ratkaisu)epäröin tehdä lasta kun mieheni on tuossa tilanteessa mutta molemmat lasta kuitenkin kovasti halutaan.... :headwall:
pitäisi kai odottaa että mies saa töitä ja katsoa että pystyykö hän antabus-hoidon jälkeen olemaan juomatta,mutta siihen vain menee ainakin puoli vuotta aikaa. \|O

pian kahden lapsen äitinä neuvoisin sua odottaan vielä hetken,mulla oli vähän samantyyppinen tilanne ja tein esikoisen silti 18v. kun eihän sitä silloin tiennyt että mihin päänsä lykkää,tai kukapa tietäiskään jos ei ole ennestään lapsia. on ne lapset ihania ja parasta elämässä mutta jos nyt saisi valita niin olishan sitä voinut siirtää myöhemmäksikin,ainakin että toisella olis pysyvä työ,mutta jos päätätte nyt tehdä lapsen niin onnea hirveesti,eihän elämässä kuitenkaan voi ikinä pelata varman päälle, ,ja sä oot kuitenkin jo koulun käynyt mikä on hyvä asia,itsellä on vielä opinnot kesken :whistle: ja aion jatkaa niitä myöhemmin,olen tosin vielä nuori vasta 20v. että onhan mulla koko elämä aikaa ;) mut tiedän kyllä miten vauvakuume voi piinata ja sillon tuntuu että mikään ei auta, mutta sitte ku se tikku näyttää 2 viivaa niin ei oo enää paluuta :o ei vaan,mut oot noin nuori niin eihän parin kuukauden odotus ihan mahdotonta oo..tsemppiä kuiteski :hug:

niin kyllä mä tiiän että on aikaa tehdä,mut ku vaan niin hirveesti halusin vauvan.pillerit lopetin jo kuukausi sitten koska on sanottu et nuoren naisen ei kannata 5vuotta kauempaa putkeen syödä e-pillereitä,voi jotenkin haitata sit sitä vauvan tekoo.ja nyt oon käyttäny jo 5vuotta,mut ehkäsyä kyllä siltinkin vielä käytetään.kyl mä oon täs ollu lujana ku poikakaveri on jo kauan vinkunu et haluu lapsen,mut oon sanonu aina et heti kun sulla on työpaikka ni voidaan harkita.kaipa sitä sitten pitää jäädä odottelemaan :(

olis se vauvakuume täälläkin vaan onpahan koulu käytävä loppuun ja töissäkin oltava!! Joten vauvat saavat odottaa...
Onhan minulla ihanat tyttöset jo tässä....1v11kk ja 3v9kk

Kyllä rahat aina riittää, vaikka tiukilla joutuu olemaan. Enemmän olisin huolissani tuosta alkoholista. Parhaat ystäväni on kasvanut perheessä, jossa alkoholi on ongelma. Vielä aikuisenakin molemmilla on todella syvät haavat ja käyvät terapiassa. En siis toivoisi kenenkään lapsen joutuvan kasvamaan perheessä, missä on päihdeongelmia. Suosittelen siis odottamaan (vaikka varmasti on vaikeaa) vielä niin kauan, että selviää, pystyykö miehesi olemaan juomatta.

Mä olen edellisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla, että tuo alkoholiongelma on sen verran vakava asia, että kannattaa hetki malttaa.
En halua olla ikävä ihminen, mutta entäpä jos käy niin, että tulet nyt raskaaksi. Muutenkin lapsen saaminen on kriisi parisuhteelle ja se muuttaa sitä. Jos miehesi hakee siinä tilanteessa apua juomisesta tai kenties jo ennen repsahtaa, saatat olla tilanteessa, että olet yksin pienen vauvan kanssa. Se on varmaan aika kaukana alkuperäisestä unelmastasi saada lapsi yhdessä miehesi kanssa.
Aika näyttää mihin suuntaan miehesi alkoholin käyttö menee. Tiedän, että odottavan aika on pitkä, mutta joskus ei ole muuta vaihtoehtoa. Lapsen parhaaksihan se odottaminen on.

juu oikeassa kyllä olette.kyl mäkin oon vahvasti sit mieltä et odottelen vielä.mies ollut nyt melkein pari kuukautta selvinpäin antabus-hoidon vuoksi ja minä olen muutaman kerran ottanut sinä aikana.se ei miestä enää vaivaa,eli pientä edistystä on tapahtunut mutta olen koko ajan sanonut että sitten kun hänellä on työpaikka niin voimme ruveta harkitsemaan sitä vauvaa.taloudellisen tilanteen pitää olla meillä hyvä ennen vauvaa,vaikka pienellä tulisikin hyvin toimeen niin siltin.

ja on se vauva niin iso asia että onneks oon tajunnu miettii asiaa enkä sokeesti vaan hankkiutunu raskaaksi :)

Yhteistyössä