Kauhuissaan ja järkyttynyt! Kotirauhan häirintä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häiritty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häiritty

Vieras
Tänään muutama tunti sitten teini järjesteli huonettaan ikkuna auki ja radio tietenkin auki, niin että pihalle asti kuului.
Ulko-ovi oli kiinni muttei lukossa.

Asumme kahden rivarin yhtiössä. Naapuri rivarissa asuu alkoholisoitunut henkilö, joka on aikaisemminkin häiriköinyt minua, soittelemalla ovikelloa ja yrittämällä pummailla milloin mitäkin, en kylläkään ole koskaan lähtenyt niihin juttuihin mukaan. On yritetty lainata puhelinta, vessaa, viinaa, tupakkaa yms.

Yhtiömme ei ole vuokrarivari, vaan juoppo asustelee perikunnan omistamassa asunnossa.

Tänään olin keittämässä mehua ja ollessani keittiössä, tämä juoppo yhtäkkiä seisoo keittiön ovella ja silmät sameina selittää, että musiikki häiritsee häntä.
Kysyin että mitä helvettiä sinä tänne sisälle tulet soittamatta ovikelloa, lampsit vaan sisään sönköttämään jostain musiikista.
Sanoin, että nyt olet ihan väärässä paikassa ja äkkiä pihalle siitä.
Sanoin myös, että ei voi musiikki häiritä, kello on vähän yli kuusi ja ei musa edes KUULU sun asuntoon, kun et asu kerta samassa talossakaan.
Juoppo ei meinannut lähteä, mut sain ajetuksi ulos. Siitä juoppo vihastui ja haukkui minut huoraksikin.
Kaksi naapurin miestä seurasi sattumalta tilannetta, ja toinen käski juoppoa pitämään pienempää suuta. Juoppo haukkui hänetkin siinä samassa.
Toinen naapuri oli niin, ettei juoppo häntä huomannut.
Tämä naapuri kertoi myöhemmin, että ei tämä juoppo sisältä tullut valittamaan musasta, vaan oli kävellyt kotiinsa postilaatikoilta ja ohimennessään kuuli musiikin pihalle ja keksi valittaa siitä.
JA LAMPSI SUORAAN SISÄLLE ILMOITTAMATTA JA
SOITTAMATTA OVIKELLOA!
<huomenna teen ainakin isännöitsijälle valituksen ja kenties poliisillekin.
Sanoin juopolle, että kotirauhan rikkominen ja kunnianloukkaus! Minulla on kaksi todistajaa naapureista ja omat teinit olivat kotona ja kuulivat kaiken.
Onneksi olin kotona, ei teinitytöt olis juopolle uskaltaneet miään sanoa.
Nyt on turvaton olo, olen niin tottunut siihen, että täällä voi rauhassa pitää ovia vaikka selällään auki ja olen pitänytkin iltaisin näin helleaikana, että saan ristivedon ja asunto viilenee ja tuulettuu.
No nyt ei sitäkään voi enää tehdä, kun juopot lampsii sisälle.
Tekis mieli poliisille tehdä ilmoitus kotirauhan häirinnästä ja kunnian loukkauksesta, mutta on se niin raskasta odotella oikeudenkäyntejä yms. Ja juopolta nyt ei saa edes mitään korvauksia, joten taitaa olla ihan turha homma. Mitäs mieltä itse olisitte tilanteessani?

Raivona olisin jos tuo olisi meillä sattunut. Tytär olisi säikähtänyt kamalasti :(

Tosin meidän äiteekoira on niin kärtty juoksuistaan ja helteestä, että todennäköisesti olisi tarttunut pulsua lahkeeseen :laugh:

Isännöitsijään yhteys, ilman muuta!

Aika karmivaa. Meidänkin oven takana oli eilen rimputtelemassa joku juoppo joka olis halunnut puhelinta lainata... Pakko alkaa opettaa lapselle ettei avaa enää ovea jos ei varmaks tiedetä kuka on tulossa kylään.

15 vuotta olen tässä asunut eikä ikinä aikaisemmin ole kukaan tullut yllättäen sisälle.
Tämä juoppo on kiusannut muitakin naapureita kuin minua. Jo aikoja sitten kerroin sille, että mun pihalle ei sillä ole mitään asiaa. Muutama aika sitten kuulin kolauksen ovelta ja menin avaamaan, kun luulin, että tytär siellä etsii avaimiaan.
Eikö mitä, juoppo makas selällään maassa oven edessä, oli ressukka kaatunut känneissään etuoven eteen. Iltapäivällä keskellä viikkoa!
Erään ätorsatina tullessani töistä, juoppo makoili postilaatikoitten edessä selälään sammuneena siideltä iltapäivällä.
Monta kertaa on soitettu ambulanssia ja poliisia. Olisko jo tämän juopon aika vaihtaa maisemaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja entinen:
on ihanaa asua kerrostalossa, ei koskaan enää rivariin!

Rivarissakin voi pitää niitä ovia lukossa kuten kerrostalojen rapuissa tapana.

Kyllähän omaan asuntoon pitää helteellä saada pitää ovia auki - asuipa naapurissa mikä hyvänsä "yhteiskunnan tukipilari"

Naapureiden allekirjoituksilla teette valituksen isännöitsijälle, ja seuraavista järjestyshäiriöistä myös, niin eikös kolmen varoituksen jälkeen hänet voi häätää pois jos ei käyttäytyminen muutu.. Ei kai auta kuin pitää ovi lukossa ja hankkia vaikka tuuletin!

Mitään valituksia isännöitsijälle ei tarvi. Teet heti rikosilmoituksen poliisille ja ne käräjät ei kestä 1 h kauempaa ja hommaat itsellesi juristin, käytät oikeusturvavakuutustasi, joka löytynee kotivakuutuksestasi. Siitä vielä korvaukset asiasta ja jos homma jotenkin jatkuu, niin lähestymiskielto.

Ei sen ihmeellisempää. Eipähän tarvitse miettiä asiaa.

Yhteistyössä