kaukasianpaimenkoira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Onko tuo rotu kovin vaativa, ihmiselle jolla ei ole rodusta juuri tietoa saati ollut sellaista. Tuli vaan tutun kanssa puheeksi niin tyrmäs ajatuksen samantien että älä ihmeessä semmosta ota että sehän raatelee meidät isompana!!Ajatuksena oli kyllä kouluttaa koiraa mutta tiedä sitten onko se niin kova homma sitten. Kai se ekä kerta nyt joskus ihmisellä on jos meinaa johonkin rotuun tutustua.

"Tunnen" kolme kaukkaria.
Kaikki ovat herttaisia ja ihania koiria. Yksi niistä meinasi itseasiassa päätyä meille, ja olisin ottanut ilman muuta...

Mutta. Onko teillä ylipäätään ennestään kokemusta koirista? Valtavista koirista? Vaativista, kovapäisistä, oman tiensä kulkija-luoteisista koirista? Koirista joilla ei ole miellyttämisen halu päällimäisenä eikä edes toisena tai kolmantena mielessä? Omakotitalo, ei naapureita ihan parin metrin päässä, mahdollisuus rakentaa riittävä ja pitävä tarha?
Jos on, niin sitten sitä voisi varmaan harkita.

Just noi sopivat tilat pitää olla, eli koiruudelle ISO piha. Pitäähän ne jotkut kerrostalossakin mutta ongelmia tulee kun koira aikuistuu. Meidän lähellä ihan tavallisella omakotitalo alueella oli kaukkari. Sitä pelkäs kaikki kun omistaja ei osannu kouluttaa ja koira kuvitteli että koko asuinalue on hänen reviiriään ja sitten puolusti sitä. Käy eri kasvattajien luona tutustumassa!

On todella vaativa koira, kova, itsenäinen, ei miellyttämisen halua. Ainut "halu" on suojella ja vahtia perhettä äärimmäisyyksiin asti. Se on rotu, jolla suojeluhalu menee kevyesti kivunkin edelle. Rotu vaatii aivan omanlaisensa koulutuksen, en todellakaan suosittele ensimmäiseks koiraks. En edes toiseks, enkä välttämättä kolmannekskaan.

komondor.jpg

Kaukkari ei todellakaan ole jokaisen ihmisen koira. Rotu on hyvin vaativa ja se on silkkaa eläinrääkkäystä pistää tuollainen koira kerrostaloon, rivitaloon tai kaupunkiin omakotitaloon. Kaukkari tarvitsee paikan maaseudulta isosta omakotitalosta, jossa se voi toteuttaa itseään. Ja tuota koiraa, kun ei ihan joka paikkaan pysty pistää hoitoon...

Tilasta ei ole pulaa mutta pisti vaan mietityttämään että uskaltaako sitä sitten ottaa. kyseistä rotua minulle tarjottiin niin siksi tätä pohdin nyt. Ei paljoo auta täältä netistä lukeminen tähän hätään mut täytyy nyt pohtia tarkkaan.

Onko kaikilla tai melkein kaikilla vastaajilla oma kaukasianpaimenkoira? Mä asun kerrostalossa ja meidän talossa asuu myös kaukaasialainen ja ihan kiltti ja hillitty ja hyvin lempeä tuo koira on. Ei edes hauku koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Onko kaikilla tai melkein kaikilla vastaajilla oma kaukasianpaimenkoira? Mä asun kerrostalossa ja meidän talossa asuu myös kaukaasialainen ja ihan kiltti ja hillitty ja hyvin lempeä tuo koira on. Ei edes hauku koskaan.

Eihän sullakaan ole, vaan sun naapurilla?
Ei ole mullakaan, mutta munkin naapurilla on. Samoin oli tämän meidän torpan entisillä omistajilla kaksi.
Olen niitä kaikkia kolmea ehtinyt sen verran katsoa ja tutustua, etten kyllä ihan heti kenellekään suosittelisi ensimmäiseksi tai toiseksikaan koiraksi.

Oletko kysynyt siltä naapuriltasi, minkälaisen duunin se on joutunut tekemään, että on saanut koirastaan sellaisen??

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Oletko kysynyt siltä naapuriltasi, minkälaisen duunin se on joutunut tekemään, että on saanut koirastaan sellaisen??

Niinpä, tai missä kunnossa on koiran nuppi sen joutuessa päivittäin tukahduttamaan yhden voimakkaimmista vieteistään epäsopivan asuinympäristön takia? Sama kun ottaisi huskyn tai suomenajokoiran sohvaperunaksi - yhtä väärin koiraa kohtaan.

Huh! Koira parka. Tuskin on suomalaiselta kasvattajalta peräisin.

Yhteistyössä