Kaukomatkailua raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkis2

Jäsen
18.08.2005
154
0
16
Täällä yksi himomatkailija haluaisi kuulla muiden kokemuksia kaukomatkailusta raskaana ollessa.
Matka suunniteltiin ennen kuin raskaudesta oli tietoa, eikö ihan pikkusyystä aiota sitä peruuttaa. Raskaus olisi matkan aikoihin aika tarkalleen puolessa välissä ja suuntautuisi Thaimaaseen ja Malesiaan yhteensä 3 viikon ajan. Kansanterveyslaitoksen sivuilla mainitaan, että viikot 18-24 ovat parasta aikaa matkailla, jos raskaana ollessa lomailee kauempana. Lentämistä sinällään en raskaana ollessa pelkää, siitähän ei normaaliraskaudessa ole juurikaan sen enempää riskejä kuin lentomatkustamisessa muutenkaan. Lähinnä kiinnostaa se, kuinka väsyttävinä raskaana olevat kokevat pitkät lennot tai väsyttääkö trooppinen ilmasto jotenkin erityisesti, kun on raskaana?

Olin myös raskaana Thaimaassa mutta viikkoja oli noin10. Konematka meni hienosti (tosin ei silloin vielä mitään isoa mahaa) ja reissukin. Välillä väsymys kyllä yllätti kovasti jossain ostosreisuilla. Otin mukaani käsidesin ja sitä sitten käytin aina kun tuntui että oli koskenut johonkin likaiseen. Kuvottava olo iski myös välillä mutta siellähän niitä hajuja piisaa ja varmaan ihan normaalia tossa vaiheessa.
Hyvää reissua:) :wave:

Poika on tehty Ugandassa jossa asusteltiin siihen rv17 asti, eika ollut yhtaan kivaa 30-40C paahteessa aamupahoinvointi... mutta tuskin se olisi kivaa ollut missaan muuallakaan.
Muutoin myohemmallakaan raskaudella ei matkustelua raskaana olo hairinnyt milaan lailla, kiva vaan etta on puuhaa ja nahtavaa ja kaikkea. Ainoa vaan, etta myohemmin poika tuppasi potkimaan lentokoneessa noustessa/laskeutuessa aika hurjasti, mutta sita se nyt teki muutenkin...

Hyvaa matkaa vaan! :)

Kiitos kovasti vastauksista! Nyt vain odottelemme matkaa. Neuvolassakin olivat kovin positiivisia ja lääkärikin totesi, että hyvää matkaa vaan. Lääkärinkin mielestä parasta aikaa matkustaa raskaana ollessa on juuri puoliväli: alkuraskauden oireet menneet useimmiten ohi ja loppuraskauden vaivat eivät vielä ole alkaneet.

mekin oltiin etelän reissulla viikolla 12 ja mitään ongelmaa ei ollu. Mutta kotiin palattua iski kuume ja mielikuvitus alkoi lentää;aloin miettiä olinko sittenkin saanu toksoplasmoosin. Itseni tuntien (olisin kuitenkin raskauden lopussa viel miettiny samaa)pyysin neuvolasta lähetteen labraan että ottavat vasta-aineet verestä. Löytyi vasta-aineet mutta olin sairastanu sen jo paljon aikaisemmin(ennen raskautta)

Elikkä jos nyt olisin samassa tilanteessa otattaisin vasta-aine kokeet jo ennen reissua! Olisi ollut yksi huoli vähemmän lomalle lähtiessä/ollessa!

Muuten suosittelen lämpimästi matkailua vielä tossa vaiheessa kun tuo masuasukki on kuiteskin melko helppo matkakumppani!

Hei!Minä oli Kreikassa lomalla ja viikkoja oli noin 20.Hienosti meni reissu.Kävin vielä paria päivää ennen matkaa lääkärissä kun mulla oli niitä vuotoja pitkin raskautta aina puoleen väliin saakka.Lääkäri toivotti hyvää lomaa ja sanoi että jos jotain ongelmia tulee niin pääseehän sielläkin lääkäriin. =)

Yhteistyössä