kaukosuhde ja lapsi & yhteishuoltajuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miia86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miia86

Uusi jäsen
21.04.2010
2
0
1
Asun pääkaupunkiseudulla 2,5 vuotiaan lapseni kanssa, hänen isänsä asuu meistä parin kilometrin päässä ja meillä on yhteishuoltajuus. Lapsi on isänsä luona viikon, ja minun luona kaksi viikkoa ja taas isänsä luona viikon jne.
Sitten.. Olen uudessa suhteessa miehen kanssa joka asuu 170 km päässä. Tällä hetkellä olemme molemmat työttömiä ja näemme melko usein, mutta pian molemmilla on edessä töihin tai opiskeluun lähtö, ja mahdollisuudet näkemisiin sijoittuisi lähinnä viikonlopuille ja tämä tuntuu todella vaikealta.
Mieheni ei halua muuttaa tänne pääkaupunkiseudulle, ymmärrän häntä hyvin koska haluaisin itsekkin asua muualla. Vaikeaksi muuttomme muualle tietenkin tekee se että lapseni isä asuu täällä ja näemme lastamme lähes yhtä paljon. esim. hoitojärjestelyt menisivät todella hankalaksi ja repiväksi lapsemme kannalta, voiko lapsi olla kahdella paikkakunnalla hoidossa saatika koulussa? En tosiaan tiedä mihin suuntaan tässä pitäisi mennä. Sen tiedän että lapseni on minulle kaikkein tärkein ja rakastan myös miestäni paljon. Onko kenelläkään mitään neuvoja tähän tilanteeseen tai kokemuksia?

Meillä näin. Me asumme pääkaupunkiseudulla ja lapset asuvat parin sadan kilsan päässä.
Niin kauan ennenkuin koulu alkaa se toimii. Pojalla alkaa nyt syksyllä koulu ja mieheni tapaamiset rajoittuvat niin, että kaikki lomat ja joka toinen vkonloppu pe-su.

Jos exäsi puolelta löytyy joustoa niin silloin se toimii. Me ollaan AINA lasten hakijoita. Lasten äiti ei toisi lapsia edes 200 metriä lähemmäksi. Ajamme siis joka toinen vko 200 km x 4. En edes halua laskea kuinka paljon on bensoihin mennyt. Ja kelalle ei uskalla pyytää vähennyksiä, kun sitten alkavat tutkia tuloja taas uudestaan...

Yhteistyössä