Kaukosuhde kun on lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh..

Vieras
Mites tämä sit onnistuu, me kummatki ollaan miehen kanssa yksinhuoltajia. Välimatkaa yli 100km, ollaan yli puol vuotta tapailtu ja olen nyt alkanu miettimään että miten tämä onnistuu jos vakavammaksi menee. Minulla on suku täällä ja ystävät sekä lapsella isä,miehellä taas omalla paikkakunnalla suku, ystävät ja lapsen äiti..kummallaki työpaikka ja minä olen opiskelemaan lähdössä. Onko teillä kokemuksia tälläisestä suhteesta? Onhan se selvää että jos tämä menee vakavammaksi jompi kumpi joutuu luopumaan omasta elämästään omalla paikkakunnalla.. vaikeaa:(

Kyllä se niin vaan on. Mutta kannattaa olla lähes varma suhteen jatkumisesta ennen kun mitään siirtoa lähtee tekemään. Kouluikäistä lasta en niinkään lähtisi muuttamaan jos toisella vielä päiväkoti-ikäinen.

Me oltiin miehen kanssa tapailtu 11kk kun minä muutin 300km päästä 2 lapsen kanssa miehen luo.Vanhempi aloitti uudella paikkakunnalla koulun.Lasten isä jäi tuonne 300km päähän,ja rankinta tässä onkin ollut lasten kuskaaminen edestakaisin..tosin kohta niin isoja että voivat matkustaa kaksin.Itse lähden muutaman kerran vuoteen lasten kanssa tuonne entiselle paikkaunnalle ja vietän aikaa kavereitten kanssa.Sukulaisia minulla ei tuolla ollut,ja ei ole täällä nykyiselläkään paikkakunnalla.Itse tein lähtöpäätöksen,koska olen sosiaalinen ja uskoin sopeutuvani paremmin kun mies.Lisäksi minulla ei ollut vakityötä,kun taas miehellä täällä hyväpalkkainen vakityö.3,5-vuotta olen asunut,ja takaisin en ole kaivannut=)100km ei ole minusta matka eikä mikään ajaa vaikka päivittäin=)

Näinhän se menee, jos haluaa muuttaa yhteen jossain vaiheessa. Toinen joutuu "luopumaan" läheisistään ja työpaikastaan. Mut tuo 100 km on kuitenkin aika lyhyt matka, et täysin ei tartte kaikesta luopua. Jos vaan siis on valmis ajelemaan lasten ja suvun takia.

itse luovuin kaikesta ja muutin miehen luo 100km päähän. entiselle paikkakunnalle jäi sukulaiset ja ystävät ja pojan isä, tosin isäänsä ei ole nähnyt useampaan vuoteen kun isää ei kiinnosta. oman asunnon myin pois. takaisin en ole kaivannut. koti paikkakunnalle ajelen todella usein, pari kolme kertaa kuussa. ja kaverit ajelee mun luo melkein yhtä usein.
100km on oikeasti todella lyhyt matka

Ei se 100km kyllä hurja matka ole:) vaikeita asioita nämä on, en minä ole tätä aikasemmin miettiny mutta mies heitti ohimennen ettei laittais ollenkaan vastaan jos vakampaa tämä tulis olemaan..

Yhteistyössä