KAUPASSA NÄHTYÄ, Meikattu vauva :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Intiassa olen nähnyt vauvoilla kajalia.

Tämä liittyy heidän kulttuurinsa uskomuksiin. Siellä ajatellaan, että kajalit vauvalla estää roskien ja tulehdusten menemistä silmiin.

Mut eikö se oo semmosta, mikä laitetaan tippana silmiin ja se sit menee sinne silmien reunoille?

Voi olla noinkin mutta olen nähnyt laitettavan kajal-kakusta lasipuikolla. En tuosta uskomuksesta tiedä, taitaa tuokin olla vain tapa, jonka alkuperä on hämärtynyt.

Mä taas olen nähnyt jauhetta jota tiputetaan silmään ja se siitä menee sitten silmän ympärille. Ei voi olla kauheen tervettä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Intiassa olen nähnyt vauvoilla kajalia.

Tämä liittyy heidän kulttuurinsa uskomuksiin. Siellä ajatellaan, että kajalit vauvalla estää roskien ja tulehdusten menemistä silmiin.

Mut eikö se oo semmosta, mikä laitetaan tippana silmiin ja se sit menee sinne silmien reunoille?

Voi olla noinkin mutta olen nähnyt laitettavan kajal-kakusta lasipuikolla. En tuosta uskomuksesta tiedä, taitaa tuokin olla vain tapa, jonka alkuperä on hämärtynyt.

Mä taas olen nähnyt jauhetta jota tiputetaan silmään ja se siitä menee sitten silmän ympärille. Ei voi olla kauheen tervettä. :(

Niin siis mä en tiiä, minkälaista se on, mut siis tota tarkotin, että just laitetaan silmään josta se sit itte menee silmän reunoihin. nam nam.

Yhteistyössä