Kaupassa nähtyä tänään! (taas näitä pikkulapsi saa raivarin kun ei saa mitä tahtoo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salakuuntelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

salakuuntelija

Vieras
Eräs nuori äiti oli poikansa kanssa kaupassa. Poika arviolta 3-4-vuuotias. Kassalle jonottaessa näkyy mukavat karkkirivistöt meidän(kin) kaupassa ja tuo pikkupoika bongasi sieltä karkkiaskin. Kysyi ensin voisiko saada. Äiti sanoi, että ei, tänään ei ole karkkipäivä. No, lapsi alkoi huutaa täyttä kurkkua ja itkeä ja vinkua "mä haluuuun karkkiaskin" ja lopuksi ääni jo ihan käheänä. Siinä muidenkin kassajonolaisten otsilta alkoi valua tuskanhiki.

Nooh, nuori äiti oli ihan johdomukainen. Kielsi koko ajan ja pysyi rauhallisena. Edelleen kuitenkin jonottivat ison ostoskärrynsä kanssa kassalle. Takana jonottava mummoikäinen nainen (jotain 60v) sai sitten tarpeekseen ilmeisesti huudosta ja sanoi pojalle kovaan ääneen että "Kuule, minä ostan sinulle sen karkkiaskin! Tänkö halusit?". Poika siinä nyökkäili hämmentyneen tyytyväisenä. Äiti sitten sanoi sille mummolle, että "Ei, meillä ei tosiaan ole nyt mikään karkkipäivä, et voi ostaa mun lapselle mitään", johon mummo "Minä ostan omilla rahoillani mitä haluan". Poika hymyili tyytyväisenä ja katsoi äitiään voitonriemuisena. Mummeli vielä jatkoi että "Kyllä mulla aina sen verran rahaa on, että parit karkkiaskit voin ostaa jos joku sellaista noin kovasti tahtoo!". Äiti yritti siinä vielä selitellä mummelille että ei me oikeasti oteta sulta mitään, mutta turhaan. Olin noita ennen kassalla ja meillä aika pienet ostokset, joten en ehtinyt nähdä mahdollista karkkiaskin antoa, mutta siinä ostosten seassa se sillä mummolla oli.

Siis oikeasti!!! Miten joku katsoo asiakseen puuttua toisen ihmisen (vaikka olisikin nuori) lastenkasvatukseen eikä millään usko, että meillä tehdään nyt näin! Meinasin sanoa sille mummolle jotain, mutten sitten sanonut.

No se täti ei voinu ymmärtää, että euron karkkiaskista kannattaa tehdä periaatekysymys. Äiti taas ei voinu ymmärtää, että jollekin se karkki ei ole periaatekysymys.
Kahden ihmisen erilaiset arvot törmäs, ei siinä sen kummempaa.

Onko ne mummot niin kokemattomia, etteivät kestä lasten huutoa, vai mitä? Pari päivää sitten näin vieraan tädin ojentavan lapselle karkin, sai sillä sen hiljaiseksi. En ikinä haluaisi ehdollistaa lapsiani rauhoittumaan jollekin materialle. Nehän tulevat vaan entistä hulluimmaksi.

voi ymmärtää mummeliakin,luuli varmaan olevansa avuksi...mutta toiminnallaan vesitti äidin järkevän toiminnan. Seuraavalla kerralla entistä pahempi huuto karkkihyllyllä. :(

miten voi lapsen huuto häiritä muita asiakkaita noin paljon että tuskan hiki valuu ja se aski pitää ostaa. Mua ei ainakaan haittaa jos jonkkun kersa huutaa. Kerran yksi isä kantoi itkevän lapsen kassojen ohi ulos. Joku nuori neitokainen siinä tokaisi kaverilleen että "voi ei, ei jaksa kuunnella, eihän". Ois haluttanu sanoa muutama valittu sana. kyllä tänne maailmaan ääntä mahtuu.

hitsiläinen, pitäisköhän mennä lapsen kanss johonkin koruliikkeeseen ja antaa lapsen parkua siellä ja haluta isointa kimaltelevaan timanttikorua (unelmoi samasta mistä minäkin) ostaisikohan joku hänelle mitä parkuu, et hiljenee? Täytynee testata pahimassa jouluruuhkassa;)

hitsiläinen, pitäisköhän mennä lapsen kanssa johonkin koruliikkeeseen ja antaa lapsen parkua siellä ja haluta isointa kimaltelevaan timanttikorua (unelmoi samasta mistä minäkin) ostaisikohan joku hänelle mitä parkuu, et hiljenee? Täytynee testata pahimassa jouluruuhkassa;)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja Ä92
hitsiläinen, pitäisköhän mennä lapsen kanssa johonkin koruliikkeeseen ja antaa lapsen parkua siellä ja haluta isointa kimaltelevaa timanttikorua (unelmoi samasta mistä minäkin) ostaisikohan joku hänelle mitä parkuu, et hiljenee? Täytynee testata pahimassa jouluruuhkassa;)

[QUOTE="vieras";24956348]hitsiläinen, pitäisköhän mennä lapsen kanssa johonkin koruliikkeeseen ja antaa lapsen parkua siellä ja haluta isointa kimaltelevaa timanttikorua (unelmoi samasta mistä minäkin) ostaisikohan joku hänelle mitä parkuu, et hiljenee? Täytynee testata pahimassa jouluruuhkassa;)[/QUOTE]

tulihan asia nyt ymmärretyksi kun moneen kertaa sen luette?

Törkeetä puuttua tuolla tavalla. Vanhukset luulee, että niillä on ikänsä puolesta oikeus tehdä ja sanoa mitä tahtoo.

Enkä käsitä, että miten jonkun toisen lapsen huuto saa tuskahien valumaan? Ei mulla valu sittenkään, vaikka omat huutais. No eipä ne nyt kyllä huudakaan, mutta jos oletetaan että niin kävisi. Korkeintaan vituttais, mutta ei tuskahikeä.

[QUOTE="vieras";24956380]Törkeetä puuttua tuolla tavalla. Vanhukset luulee, että niillä on ikänsä puolesta oikeus tehdä ja sanoa mitä tahtoo.

Enkä käsitä, että miten jonkun toisen lapsen huuto saa tuskahien valumaan? Ei mulla valu sittenkään, vaikka omat huutais. No eipä ne nyt kyllä huudakaan, mutta jos oletetaan että niin kävisi. Korkeintaan vituttais, mutta ei tuskahikeä.[/QUOTE]

Ei vanhukset varmaan sellaista luule. Se on vaikeaa kuvitella miten itse vanhana asiat ajattelee. Periaatteessa kun elämä jo loppusuoralla, sitä voi vaan ajatella että ei pientä lasta saa huudattaa. Ja kun silloin varsin hyvin varmaan tajuaa kuinka lyhyt elämä on loppuviimeks.

Mikä pakko sitä on ottaa vastaan. Kyllähän se mummeli saa ostaa omilla rahoillaan vaikka mitä, mutta meillä se olisi jäänyt ottamatta. Ja sitten noihin huutaviin lapsiin kaupoissa. Mun mielestäni jos lapsi rupee kiljumaan kaupassa, on sieltä mentävä pois. Pitäisi ajatella muitakin ihmisiä. Jos on niin huonosti kasvattanut lapsensa, ettei hän osaa käyttäytyä, niin ei kai siitä pidä kaikkien kärsiä. Silloin kun omat oli vauvoja ja itkivät kaupassa, lähdin pois sieltä. Sittemmin eivät enää ole ääntään korottaneet julkisilla paikoilla. Se on ihan vanhemmista kiinni :)

Eräs nuori äiti oli poikansa kanssa kaupassa. Poika arviolta 3-4-vuuotias. Kassalle jonottaessa näkyy mukavat karkkirivistöt meidän(kin) kaupassa ja tuo pikkupoika bongasi sieltä karkkiaskin. Kysyi ensin voisiko saada. Äiti sanoi, että ei, tänään ei ole karkkipäivä. No, lapsi alkoi huutaa täyttä kurkkua ja itkeä ja vinkua "mä haluuuun karkkiaskin" ja lopuksi ääni jo ihan käheänä. Siinä muidenkin kassajonolaisten otsilta alkoi valua tuskanhiki.

Nooh, nuori äiti oli ihan johdomukainen. Kielsi koko ajan ja pysyi rauhallisena. Edelleen kuitenkin jonottivat ison ostoskärrynsä kanssa kassalle. Takana jonottava mummoikäinen nainen (jotain 60v) sai sitten tarpeekseen ilmeisesti huudosta ja sanoi pojalle kovaan ääneen että "Kuule, minä ostan sinulle sen karkkiaskin! Tänkö halusit?". Poika siinä nyökkäili hämmentyneen tyytyväisenä. Äiti sitten sanoi sille mummolle, että "Ei, meillä ei tosiaan ole nyt mikään karkkipäivä, et voi ostaa mun lapselle mitään", johon mummo "Minä ostan omilla rahoillani mitä haluan". Poika hymyili tyytyväisenä ja katsoi äitiään voitonriemuisena. Mummeli vielä jatkoi että "Kyllä mulla aina sen verran rahaa on, että parit karkkiaskit voin ostaa jos joku sellaista noin kovasti tahtoo!". Äiti yritti siinä vielä selitellä mummelille että ei me oikeasti oteta sulta mitään, mutta turhaan. Olin noita ennen kassalla ja meillä aika pienet ostokset, joten en ehtinyt nähdä mahdollista karkkiaskin antoa, mutta siinä ostosten seassa se sillä mummolla oli.

Siis oikeasti!!! Miten joku katsoo asiakseen puuttua toisen ihmisen (vaikka olisikin nuori) lastenkasvatukseen eikä millään usko, että meillä tehdään nyt näin! Meinasin sanoa sille mummolle jotain, mutten sitten sanonut.

Noita sattuu joo. Mä oon kiittäny kauniisti ja alkanu lappaa karkkeja omaan suuhuni :D on siinä mummoilla tippunu silmät päästä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;24956475:
Mikä pakko sitä on ottaa vastaan. Kyllähän se mummeli saa ostaa omilla rahoillaan vaikka mitä, mutta meillä se olisi jäänyt ottamatta. Ja sitten noihin huutaviin lapsiin kaupoissa. Mun mielestäni jos lapsi rupee kiljumaan kaupassa, on sieltä mentävä pois. Pitäisi ajatella muitakin ihmisiä. Jos on niin huonosti kasvattanut lapsensa, ettei hän osaa käyttäytyä, niin ei kai siitä pidä kaikkien kärsiä. Silloin kun omat oli vauvoja ja itkivät kaupassa, lähdin pois sieltä. Sittemmin eivät enää ole ääntään korottaneet julkisilla paikoilla. Se on ihan vanhemmista kiinni :)

Monilla kuolisi varmaan nälkään sekä lapsi että äiti tuolla tyylillä :D

• Tykkää
Reactions: kaffetauko
Monilla kuolisi varmaan nälkään sekä lapsi että äiti tuolla tyylillä :D

Jaa...taas näitä jotka raamittavat kaikkien kasvatuksen sen oman kersansa perusteella ja kun ei oma niin ei muutkaan tai väärin menee...Tänään muuten olin 4v vasukeskustelussa ja myös ryhmän hlökunta on kovilla mun jääräni kanssa. Ei se enää huuda kaupassa koska olen kasvattanut siihen ettei raivolla saa tahtoa läpi, mutta on se jaksanu testata ja jaksaa edelleen monia sääntöjä paukuttaa niin kotona kun hoidossakin. Mut kai mä olen aivan luuseri äiti kun mun lapseni ei ole kauniisti ja hiljaa ollut kaupassa ennenkun meni jakeluun se asia. Sitä on kannettu ulos ja joskus menty ostokset läpi kersa kainalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;24956475:

On sulla kehittyneitä vauvajo kun tajusivat olla itkemättä kaupassa. Ne varmaan myös osasivat kovasti odottaa kauppaanmenoa?

:D

Yhteistyössä