Kaupassa tapahtunutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käytöstavat?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käytöstavat?

Vieras
Oli pakko tulla kertomaan kun aamupäivällä niin pöyristytti kaupassa. Kävin ostamassa pojalle housut ja paidan, en muuta. Saapuessani kassalle asetuin normaalisti jonoon. Kekesin seistä siinä vajaa minuutin, kunnes pikkuinen (6-7v) poika käveli jonossa eteeni ja jäi siihen jonottamaan. Sanoin pojalle kiltisti ja iloisella äänensävyllä "nyt sä kyllä taisit ohittaa mut", johon pojan reaktio oli kohauttaa olkiaan ja jatkaa jonotusta. Heti perään tuli hänen äitinsä kera valtavan kärryllisen ostoksia, ja näki siis koko tilanteen. Ajattelin että hän tulee ojentamaan poikaansa, mutta vielä mitä. Tää mamma änkesi niiden isojen kärryjensä kanssa suoraan mun ohi (lue yli) poikansa viereen, jolloin multa loppui kärsivällisyys. Kysyin mitä rouva oikeen kuvittelee tekevänsä, niin hän vastasi että poikansa piti paikkaa hälle. Sanoin että poikansa ohitti mut, niin siihen vastaus oli: "mutta tällä kassalla on töissä meidän "kallen" kaverin äiti. :O Mä jäin kirjaimellisesti tuijottamaan suu auki, kunnes repesin ja vaihdoin kuitenkin lyhyempään jonoon.

Mä en vaan käsitä miten ihmiset ei ajattele minkälaisia tapoja ne opettaa lapsilleen ihan hyväksyttävänä käytöksenä. Ja toinen mitä en käsitä on se, että miksi se nainen katsoi että on ihan ok kiilata mut KAHDEN tavaran ostaja kun itsellä on reippaasti sadan euron ruokaostokset kärryssä.

Jaahas...olisi saattanut tuossa tilanteessa meikäläisen hyvä kotikasvatus unohtua & olisin voinut sihahtaa eukolle että ihan s*tanan sama vaikka kassalla olisi töissä Paavi Johannes Paavali II mutta mä olin ennen sua ja se siitä.

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
Haa, tuo ohittaja on katsonut ihan selvästi pari viikkoa sitten tulleen ohjelman.. joku mielentietäjät vai mikähän sen nimi on? Siinä juuri testattiin kuinka jonon eteen voi tulla selittämällä ihan mitä vaan, kukaan ei laittanut vastaan kun vain jotain selitti. Kokeilivat siis ensin normaali anteeksipyyntöä ja selitykseksi kiirettä, viimeisenä kokeiluna taisi olla joku selitys anteeksi ja marsuihin ei voi luottaa :D

Yhteistyössä