Kaupassa töissä olevat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jippuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jippuli"

Vieras
Ajattelin hakea kesäksi töihin kauppaan, työkokemusta kaupanalalta minulla ei ole, joten paljonkohan palkkani on? Tes:n mukaan reilut 9e/h, jopa lähemmäs 10e. Voiko pitää paikkaansa, koska eihän tuo nyt ihan huono palkka olisi lisineen päivineen :)

[QUOTE="una";28307690]Tod näk harjoittelijan palkka eli 70 vai 80 % normista. Toki voit paremmankin saada riippuu työnantajasta.[/QUOTE]

Oon tradenomi, mutta opiskelen parhaillaan sosiaalipuolta. Kaupasta tosiaan ei työkokemusta, mutta vaikuttaako tuo tradenomi koulutus palkkaan?

[QUOTE="a p";28307706]Oon tradenomi, mutta opiskelen parhaillaan sosiaalipuolta. Kaupasta tosiaan ei työkokemusta, mutta vaikuttaako tuo tradenomi koulutus palkkaan?[/QUOTE]

En nyt tosiaan osaa sanoa muuta kuin veikkaukseni , nuo on aina työnantaja/työpaikka/työntekijäkohtaisia asioita. Meille tulleet kesätyöntekijät ovat yleensä saaneet harkkarin palkan. Mutta sähän et voi tietää ennen kuin menet haastatteluun, että paljonko se sun kohdallas olisi :)

Todennäköisesti saisit harjoittelijan palkkaa, eli 85% alimmasta palkasta. Ei se tuntipalkka ihan huono olekkaan, mutta kaupassa saatavat työtunnit ovat monesti tyyliin 4-20h/vko, niin se tekee palkasta huonon.

voi olla et tosta tradenomin tutkinnosta johtuen siirryt ekan vuoden myyjän palkkaukseen. huom VOI OLLA.. merkonomi pääsee suoraan joten miksi ei korkeemman asteen tutkinnolla pääsis.

joo tuntipalkka on ihan jees mutta ne työtuntien määrät voi olla vähäisiä niin se tekee siit kokonaispalkasta huonon välillä.

voi olla et tosta tradenomin tutkinnosta johtuen siirryt ekan vuoden myyjän palkkaukseen. huom VOI OLLA.. merkonomi pääsee suoraan joten miksi ei korkeemman asteen tutkinnolla pääsis.

joo tuntipalkka on ihan jees mutta ne työtuntien määrät voi olla vähäisiä niin se tekee siit kokonaispalkasta huonon välillä.

Mun logiikalla kans tradenomin tutkinnosta ois hyötyä, mutta kokemuksia kaipaan :)

Yhteistyössä