Kaupat pysyvät sunnuntaisin kiinni kaksi kuukautta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
onhan tuota sunnuntaikorvausta yritetty jo kauan pois ja taatusti tulee poistumaan koska jostainhan nuo työtyuntien lisämaksut otetaan ja hinnatkin nousevat.

Joo, ja liiton kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja virpi :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Mihinhän tuo väite perustuu että työntekijätkin onvat hyväksyneet tuon ehdotuksen sunnuntai aukioloista??
Itse en henkilökohtaisesti hyväksy sitä ja suurin osa työkavereistanikaan ei sitä kyllä hyväksy.
Tarkoittaneeko sitten tuo liittoa??

Mikä siinä on ettet hyväksy? Itse ainakin mieluummin ottaisin jonkun arkipäivän vapaaksi ja tekisin sunnuntain tuplapalkalla. Varsinkin kun meidän pulaaki olisi (todennäköisesti) auki vain 18 asti.

Mua risoo jo sekin että viikollakin kauppojen täytyy olla ysiin asti ja lauantainakin kuuteen.
Mun mielestä ihmiset kyllä kerkeis kuppoihin lyhyemmilläkin aukioloilla.
Musta on kiva että on edes se yksi päivä viikosa että ihmisten ei tarvii palloilla kaupoissa,

Tiedän... olen selkeesti väärällä alalla

=)

Niinno.. mullakin on työt matkoineen 8-18 eli eipä siinä paljon arkipäivänä kauppaan virka-aikana kerkiä.. ja monesti just sunnuntaisin on eniten aikaa, kun lauantaisin on lasten harrastukset. Ei me nälkään kuolla vaikka kaupat su kiinni, mutta helpompaa se on meille

Sun ei ole mahdollista käydä kaupassa työmatkalla?
Tai sulla ei ole miestä joka voisi myös hoitaa kaupassa käynnit?

Joo, tottakai, tiippuu tietenkin siitä, että olisko kauppa auki viiden jälkeen, :D menomatkalla olisi vähän tylsää käydä, ja antaa sitten eväitten maata 8 h autossa :D

Ja mä kun vaan tykkään ite käydä kaupassa. En sano, etteiko mieheni kävisi siellä, mutta minulla lienee yhtäläinen oikeus haluta käydä kaupassa sunnuntaina, kuin sinulla olla haluamatta olla töissä .

Juu tottakai saat haluta

=)

Meinaan että siihen tuskin kukaan kuolis jos kaupat olis viikollakin vaikka seittemään auki (meillä ainakin se seittemästä ysiin aukiolo on melko turhaa... niin vähän käy väkeä). Lauantaina vaikka kolmeen.

Ja joku kun meinas että sit sillon sunnutaina istutaan kavereiden kanssa ravintolassa.... no olen ollut töissä myös ruokaravintolassa ja keikkaa tehnyt myös yökerhossa...
Ei mua ne niinkään häirinnyt... se nyt vain menee niin että ravintoloissa käydään paljon viikonloppuna ja iltaisin. Se on niiden pääasiallinen rahanteko aika.

Tottakia ihmiset käyttää palveluita kun kerta ne aukioloajat on sopivat, mut mun mielestä ei tarvis mennä siihen että ihan joka paikkaan pitäis päästä kelloon tai viikonpäivään katsomata.

Mä uskon siihen, että just sillä aukiolojen vapautuksella ne kaupat ohjautuu olemana auki ns. oikeina aikoina. Mulle on sinällään sama, että onko se kauppa kiinni vaikka keskiviikkona tai sunnuntaina .. En vain enää nykyisin ymmärrä miksi aukioloissa vedotaan mm. kirkkoon ja Jumalaan, kun kuitenkin paljon muita asioita on auki Junalan tahdosta huolimatta (ja tämä kommetti ei sole sinulle, Riivinrauta, koska sinä et ole tähn vedonnut.. )
Ammatinvalintahan se merkkaa monestikin työajat..

Ja toki, olet oikeassa, että perinteisesti just huvipuistot ja ravintolan on just niitä viihedepaikkoja joiden pitää olla auki ns. "parhaina aikoina " eikä tämä maailma pyöri nykyisellään ilman viikonlopputöitä. Jotenkin minä kuitenkin uskon, että aina löytyy tekijäitä myös pyhätöille, varsinkin kaupassa, jossa esim. lääketieteen koulutus ei ole pakollista, vaan sellaisia hommia pystyy tekemään mm. opiskelijat.

Ja siis musta tuntuu jotenkin huvittavalta että tämmöseen aikaan puhutaan kauppojen uusista aukioloajoista kun ihmisillä on entistä vähemmän rahaa ostella.
Ihmisiä irtisanotaan kokoajan.

Mä en ymmärrä mitä kaupat luulee voittavansa sillä että otetaan se viikon kallein päivä myös käyttöön... sen rahan minkä ihmiset kuluttaa 6:ssa päivässä niin jatkossa se summa kulutetaan 7:ssä päivässä.... tai todennäköisesti asiakasmäärät ei varsinaisesti lisäänny vaan se on muista päivistä pois se asiakas määrä mikä tulee siitä sunnuntailta.

Ja sikäli myös vastustan koska mä en hetkeäkään usko että nyt sit palkattais lisää väkee!!
Todennäköisesti ne sunnutaityöntekijät on pois arkipäiviltä, ja musta kun nykyään muutenkin meillä ainakin on porukkaa vedetty minimiin että pysytään tavoitteissa.

Yhteistyössä