kauppaan osto-osoituksella ja passi vanhentunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mietin että miten mun käy jos meen kauppaan diakonin antaman lapun kanssa, kerään
ruoat ja meen kassalle.
Mun passi on vanhentunut syksyllä.
Alkaako kassa nipottamaan eikä anna ostoksia mukaan?
Näkeehän sen silti että se olen minä joka olen kyseessä, vaikka päiväys ohi..

Jos kassa huomaa et passi on vanha niin et niitä ostoksia saa. Kassa toimii silloin annettujen ohjeiden mukaan, ei se sulle turhasta "nipota". Mukana on lain mukaan oltava voimassaoleva henkilotodistus.

Alkuperäinen kirjoittaja siinäs yrität;22725725:
Jos kassa huomaa et passi on vanha niin et niitä ostoksia saa. Kassa toimii silloin annettujen ohjeiden mukaan, ei se sulle turhasta "nipota". Mukana on lain mukaan oltava voimassaoleva henkilotodistus.

Näinhän se on. Ei kannata luulla kuitenkaan. Ei tu sitte ikävää tilannetta kassalla.

aina voi kokeilla :) Ja kaikki eivät edes katso milloin se on vanhentunut :) Voithan ottaa siihen vaikka kelakorttia tueksi yms.

Joo, ehkä se on arpapeliä sitten miten käy.
Olin verotoimistossa äskettäin ja virkailija antoi mukaan tarvitsemani paperit.
En osaa sanoa näkikö sen päivämäärän, mutta varmaan ajatteli että se olen minä kuitenkin.
Olis tietty pitäny ajoissa hankkia se uusi passi.

Mie oon ostanut ostokortilla niin, että olen antanut passin joka a) on vanhentunut, b) vanhalla sukunimelläni ja c) kuvasivu on irronnut. :D Sen lisäksi ojensin kuvattoman kelakortin, jossa nykyinen sukunimi, että näkee että sotu on sama jne. Ja onnistui ostaminen noin.

Kai mun täytyy yrittää, tosi stressaavaa, viime vuonna häpesin kassalle menoa, ei muuten, mutta jos
taakse kertyi jonoa...
Kerran jouduin pyörimään ympyrää kaupassa kun aina tuli ihmisiä kassalle.
Ja nyt tämä henkkaristressi vielä.. jätänkö ostokset sitten siihen hihnalle jos passia ei hyväksytä??

[QUOTE="äiti";22725965]Kai mun täytyy yrittää, tosi stressaavaa, viime vuonna häpesin kassalle menoa, ei muuten, mutta jos
taakse kertyi jonoa...
Kerran jouduin pyörimään ympyrää kaupassa kun aina tuli ihmisiä kassalle.
Ja nyt tämä henkkaristressi vielä.. jätänkö ostokset sitten siihen hihnalle jos passia ei hyväksytä??[/QUOTE]
Siis haet ja saat ruoka-avustusta ja vielä häpeät sitä? Hyi sinua.

Uskoisin nyt että käy. Aikamoiselta nipottamiselta tuntuu, kuten tuossa toisessa ketjussa joku sanoikin, ettei ollut hyväksynyt vanhentunutta passia, vaikka sossu-ihminen oli mukana todistamassa. :O Itse en ole koskaan kassana toimiessani varmistanut kenenkään passin tai ajokortin voimassaoloaikaa, enkä ole sellaisesta mitään ohjeitakaan saanut.

[QUOTE="vieras";22725985]Siis haet ja saat ruoka-avustusta ja vielä häpeät sitä? Hyi sinua.[/QUOTE]

En todellakaan hakenut ruoka-apua, vaan sitä tarjottiin ja en kai kehdannut sanoa että en ota
kun toinen haluaa auttaa.

Mä oon jo yli puolitoista vuotta käyttänyt vanhentunutta henkilökorttia ja kertaakaan ei ole kukaan kaupassa, postissa, pankissa tai missään muuallakaan huomauttanut asiasta :D .

[QUOTE="äiti";22726784]En todellakaan hakenut ruoka-apua, vaan sitä tarjottiin ja en kai kehdannut sanoa että en ota
kun toinen haluaa auttaa.[/QUOTE]
Anna se sitten sellaiselle joka sen tarvitsee ja kiitollisena käyttää.

Ei sitä päivämäärää kukaan katso. Kunhan nimi ja tunnus täsmää, se piisaa. Harva alkaa sitä kuvaakaan sen enempiä tiirailemaan, ihmiset kun muuttuu aika paljon vuosien myötä. Kunhan suurin piirtein on näköä sinnepäin pikavilkaisulla.

Yhteistyössä