Minä olin tuossa viikko sitten katselemassa uteliaisuudesta muodostelmaluistelun kisoja
ja takanani istui hiukan iäkkäämpiä rouvia
(noin 67-73v ja eipä mikään hoikkakaan tämä arvostelia.
Tämä pyylevämpi rouva etenkin oli erittäin kova arvostelemaan luistelijoiden ulkomuotoa.
Yhdenkin joukkueen luistelijoissa oli yksi hiukan harteikkaampi,
ei minusta muuten poikennut muista niin tämä vanhus kovaan ääneen ystävättärelleen että tuollaisten läskien pitäisi pysyä jäältä pois kun on noin hyvin ruoka-aikana viihtynyt kotonaan.
Toinen mummo siihen että hyvinhän tuo isompikin tyttö osaa luistella niin tämä pahempi arvostelia marmattaa kuinka tuollainen ruoka-aikaan kotona viihtynyt pilaa hoikkien tyttöjen esityksen omalla olemuksellaan.
Minä en voinut kuin järkyttyneenä kuunnella ja sitten oli jo pakko kommentoida kun tuli vähän pienempien lasten lustelut ja siellä muutama oli hiukan normaali muottia isompia ja mummolla marmatus jatkui.
Silloin käännyin ja kysyin mummolta että
-anteeksi että puutun kommentointiisi jota nyt olen koko kisan aikana saanut kuunnella mutta kun olet kokoajan arvostellut luistelijoiden kokoa näköä ja painoa niin kannattasikohan vastaisuudessa ensin katsoa sinne peiliin ja pysyä pois koko kisoista jotta edes muu yleisö saa nauttia kisasuorituksista
Tietäähän sen että mummelihan siitä suuttui ja lähti tuhisten pois mutta mitä väliä toivottavasti hänelle vastaisuudessakin joku muukin avaa suunsa,
tavat ne vanhuksillakin pitää olla.