Kauppareissulle viikon vanhan vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uskaltaako lähteä? Neuvolassa sanoivat että voi lähteä jo liikenteeseen, mutta kauppareissuista ei ollut puhetta: tuntuu että siellä pöpöt jyllää vähän enempi kuin lenkkipolulla. Vauva on jo ylittänyt syntymäpainonsa ja muutenkin hyvävointinen kaikin puolin.

Kyllä me oltiin jo 3 päivää vanhan kanssa... vaunuissa kölli suojassa. nyt poju on jo 1 kk ja terve kuin pukki ollut koko ajan vaikka ei olla menemisiä tai vieraita rajoitettu.

No mun kokemuksella en lähtis kauppaan noin pienen kanssa.
Meillä on ollut infektiokierteisiä vauvoja, vaikka olen pitänyt heitä kotona eka kk ajan.
Infektiokausi on jo alkanut, kesällä on vähän eri asia kun ei ole niin paljon pöpöjä tarjolla.

Niin ... ei ole kovin kiva olla sit ensiviikolla sairaalassa kun pieni saa flunssan. Kuukauden ikäinenkin on jo vahvempi sairastamaan kuin 2vko... paras olis jo pääsis tuonne 2-3kk ikään ilman flunssia.

Siksipä toivonkin seuraavaksi toukokuun vauvaa =)

No jos vauva nukkuu kopassa tai istuimessa niin ei ne pöpöt sinne lennä. Kuhan et paskasilla käsillä ala sitä hoitamaan, otat vaikka käsipyyhkeitö mukaan jos pelottaa.
Monilapsisissa perheissä ne taudit yleensä tarttuu muilta perheenjäseniltä, harvoin mistään kaupoista.

On ollut hieman pakkokin, kyllä varmaan viikon ikään oltiin käyty jo kolmisen kertaa kaupoissa, vauva oli mulla liinassa kun ei ollut vaunut tulleet vielä. Sairaalasta lähtiessä käytiin cittarissa. Ei ole vauvalle tullut mitään, terve 6kk ikäinen pallero on nyt :)

Aamupäivisin tai muuten hiljaiseen aikaan. En siis ruuhkaassa. Vauva nukkui turvakaukalossa joka nostettu matkaratttaisiin. Harso verhona. Hyvin meni. Lisäksi meillä isompia lapsia joten ei pysty eristäytymään sosiaalisesta elämästä, ja pääsee tuulettumaan ihmistenilmoille.

No mun kokemuksella en lähtis kauppaan noin pienen kanssa.
Meillä on ollut infektiokierteisiä vauvoja, vaikka olen pitänyt heitä kotona eka kk ajan.
Infektiokausi on jo alkanut, kesällä on vähän eri asia kun ei ole niin paljon pöpöjä tarjolla.

Sen takia teillä ei sitten kestettykään mitään tauteja kun pidit ensimmäisen kuukauden neljän seinän sisällä! En suosittele kenellekään.

kun minä aikanaan synnyin,meitä oli vain minä ja äiti.Mä onn kahdenviikon vanhasta rymynny tässä lähiössä.Äiti laittoi minut suojaan omaan koppaan vaunuihin,olihan meidän päästävä kauppaan.Mä en oo sairastanu mitään lastentauteja,kyllä täällä lähiössä bakteereja riittää,että hyvin on mennyt.Älä anna vieraiden kurkata vaunuihin,huutaa äiti tossa vieressä.Ihanaa jatkoa teille kummallekin.

Kyllä me taidettiin olla, koska sairaalasta annettiin lupa ulkoiluun. Enkä ole muuten sen jälkeistenkään kauppa/ muitten reissujen jälkeen muistanut edes pestä käsiä... en kannata liikaa hygieniaa, peruspuhtaus toki, mutta kyllä vauva ne pöpöt saa jos on saadakseen. Kyllähän esimerkiksi päivittäin töissä käyvä isä kantaa niitä varmasti ihan huolella kotiin.

Ensimmäisen kanssa oltiin Jumbossa samana päivänä, kun laitokselta päästiin. Toinen taisi olla kolme päivää vanha, kun otin mukaan päiväkotiin isoveljeä viemään ja hakemaan. Eivät meillä ole ainakaan pöpöjä saaneet.

Sen takia teillä ei sitten kestettykään mitään tauteja kun pidit ensimmäisen kuukauden neljän seinän sisällä! En suosittele kenellekään.

Vauvaa suojaavat ihan alussa vielä äidiltä saadut vasta-aineet, mutta muutaman kuukauden ikäisenä se alkaa olla jo omillaan. Imetys kai suojaa sittenkin jonkin verran. En kans usko että eristämisellä voi saada mitään hyvää aikaan, koska vastustuskyvyn pitää saadakin töitä kehittyäkseen. Meillä on kissoja ja koira, jotka tuovat ulkomaailman pöpjä huusholliin, ja tosi vähän ollaan sairastettu edes päiväkotiaikana.

No esim rsv ei tule sinne kotiin, jos ei ole isompia lapsia... No meillä on ja he tuovat niitä pöpöjä kotiinkin. Joten teoriasi ontuu.
En kuitenkaan halua ihan pienelle kaikkia niitä pöpöjä joita esim. kaupassa on tarjolla.
On parempi tottua ensin 'kotipöpöihin' ja sitten vasta kaikenmaailman tauteihin.
Jos ette usko, niin kysykää lastenlääkäriltä.

Jos vauva on omissa vaunuissaan eikä sinne päästä ketään hörhöjä tunkemaan päätään vaunujen sisään niin miten se voisi kaupassa saada tartunnan? Vieläpä varsin jos jotain harsoa pitää siinä kuomun edessä. Kyllä mä oon käyny kaupassa pikkuvauvojeni kanssa eikä kukaan oo mitään infektiota kauppareissulta saanut.

No esim rsv ei tule sinne kotiin, jos ei ole isompia lapsia... No meillä on ja he tuovat niitä pöpöjä kotiinkin. Joten teoriasi ontuu.
En kuitenkaan halua ihan pienelle kaikkia niitä pöpöjä joita esim. kaupassa on tarjolla.
On parempi tottua ensin 'kotipöpöihin' ja sitten vasta kaikenmaailman tauteihin.
Jos ette usko, niin kysykää lastenlääkäriltä.

Siinä mielessä en ymmärrä sinunkaan teoriaasi, että sulla on isompia lapsia, jotka liikkuvat normalisti kouluissa ja kerhoissa? Eiköhän ne pöpöt tule ennemmin sitä kautta kuin kaupasta. Eli turhaa hysteriaa ja kotiin linnoittautumista.

Siinä mielessä en ymmärrä sinunkaan teoriaasi, että sulla on isompia lapsia, jotka liikkuvat normalisti kouluissa ja kerhoissa? Eiköhän ne pöpöt tule ennemmin sitä kautta kuin kaupasta. Eli turhaa hysteriaa ja kotiin linnoittautumista.

No lapset tuskin tuo kotiin 10-15 eri taudinaiheuttajavirusta kerrallaan. Kaupassa niitä voi yhdellä reissulla tavata enemmänkin.
Kun pidän vauvan kotona aluksi, hän saa 'pieniä pöpöeriä' kerrallaan..

Yhteistyössä