Voisitteko kertoa mielipiteenne asiaan. Olen hoitovapaalla oleva 11kk ikäisen lapsen äiti, ja opiskelen samanaikaisesti etäopiskeluna siten, että lähiopetuspäiviä on 3pv/kk. Olen tähän saakka vienyt lapseni hoitoon tuoksi ajaksi omille vanhemmilleni. Vuoden aikana olemme lisäksi tarvinneet lastenhoitoapua (käyty elokuvissa yms. suunnilleen 5 kertaa, ja näillä kerroilla lapsi ollut hoidossa sekä anoppilassa että vanhemmillani. Kun menen kouluun, vien lapsen omille vanhemmilleni, koska oma äitini on aina kotona (anoppi käy muualla työssä) eli ei tarvi erikseen sopia, kummalle sattuisi hoitovuoro kulloinkin sopimaan. Lisäksi luotan enemmän omaan äitiini, saan hänelle sanottua suoraan, mitä lapselle syötetään, laitetaanko hänen leivälleen voita jne. Anopin kanssa taas tunnen jääväni alakynteen, en viitsi niin suoraan asioita sanoa, hän ei toisinaan edes kuuntele ohjeitani, sillä hänen kuuluu mielestään opastaa kokeneempana minua, ei minun häntä. Joutuisin koulussa murehtimaan anopilla hoidossa olevaa lastani. Luotan siis omaan äitiini enemmän. Tässä päällimmäisiä syitä siis.
No, nyt kun anoppini on saanut selville, että lähiopetuspäiviä on säännöllisesti, hän laskee työvuorojaan, on ehkä järjestellyt vuorojaankin, ja kertoi eilen että hänelle on nyt sitten loppuviikko vapaata, että poika voisi tulla heille hoitoon, ja perusteli, että kun hän saa niin harvoin hoitaa poikaa. Hymyilin vain kauniisti. Ovella hän vielä sanoi, että nähdään sitten loppuviikolla. En sanonut vieläkään mitään.
Olen nyt asiaa miettinyt, ja hänen käytöksensä raivostuttaa minua suunnattomasti. Onko häntä pyydetty hoitamaan lasta?? Hän ei mielestäni ehdottanut asiaa, vaan oli sen jo päättänyt. Huvittaisi olla viemättä lasta sinne. Saan kai minä itse päättää?? En haluaisi olla ilkeä, mutta en myöskään hänen talutettavanaan. Miten menettelisitte itse?
No, nyt kun anoppini on saanut selville, että lähiopetuspäiviä on säännöllisesti, hän laskee työvuorojaan, on ehkä järjestellyt vuorojaankin, ja kertoi eilen että hänelle on nyt sitten loppuviikko vapaata, että poika voisi tulla heille hoitoon, ja perusteli, että kun hän saa niin harvoin hoitaa poikaa. Hymyilin vain kauniisti. Ovella hän vielä sanoi, että nähdään sitten loppuviikolla. En sanonut vieläkään mitään.
Olen nyt asiaa miettinyt, ja hänen käytöksensä raivostuttaa minua suunnattomasti. Onko häntä pyydetty hoitamaan lasta?? Hän ei mielestäni ehdottanut asiaa, vaan oli sen jo päättänyt. Huvittaisi olla viemättä lasta sinne. Saan kai minä itse päättää?? En haluaisi olla ilkeä, mutta en myöskään hänen talutettavanaan. Miten menettelisitte itse?