Käveleekö kukaan junaradalla ilman itsetuhoisia ajatuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Mietin vaan tuota Piikkiön onnettomuutta... Ilta-Sanomien etusivulta paljastuu, että linkin onnettomuudessa kuoli joku malli/missi.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1581996

jotenkin vaan ihmettelen, että miten joku voi vahingossa junan alle jäädä. Minä ainakin ylittäisin kiireen vilkkaa radan, ja varmasti sellasesta kohtaa että näkyvyys molempiin suuntiin kerralla.

Tuollaiset ovat itsekkäimpiä itsemurhan tekijöitä, jotka sen noin tekevät. En sano, että tässä uutisessa mainittu teki itsarin, kun en tiedä. Mutta yleisesti ottaen ihmiset, jotka haluavat tappaa itsensä, mutta teettävätkin sen ihmisillä, jotka tekevät työtään, ovat tosi paskamaisia. Törmääminen rekkaan autolla voi tappaa muitakin kuin henkilöauton kuljettajan. Junakuskille voi jäädä pahat traumat ajettuaan jonkun yli ja sen lisäksi se viivästyttää liikennettä, sama metron eteen hyppäävillä.

En kävele huvikseni junaradalla. Keksin huvittavampiakin paikkoja ja elämäni on jo kyllin jännittävää muutenkinilman tuollaisia lisäjännityksiä, kuulisinko junantuloa vai en.
Olen usein niiin ajatuksissani, että voisi hyvinkin jäädä kuulematta (vaikka epäuskottavalta kuulostaa ettei junan ääntä kuule).

mä en kyllä millään usko et takana tulevan junan ääntä ei kuule,ku meillä kuuluu tuolla kauempana menevän junan äänikin pihaan niin selvästi.
Ai,tuolla joku kirjoittikin et takaa tulevan junan ääntä on vaikee kuulla... mikähän siin on.

Meilläpäin jatkuvasti kulkee ihmisiä junaradan vierustaa pitkin ja ylitse. Itsekin olen niin tehnyt. Tosin aina saa olla tarkkana ennen radan ylitystä. En usko että vahingossa junan alle herkästi jää. Ellei ole ämyrit korvilla ja ajatuksissa.

Radan ylittämiseen oikaisutarkoutuksessa, vaikka siinä olisi kaksi raidetta vierekkäin, menee ehkä 10 sekuntia (itse ainakin ylittäisin raiteet nopeasi yli loikkien ensin tarkasti molemmat suunnat katsoen) - Ei kai kukaan joka rataa on oikaistakseen ylittämässä, lähde kävelemään kiskojen suuntaisesti pitkin rataa?

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Radan ylittämiseen oikaisutarkoutuksessa, vaikka siinä olisi kaksi raidetta vierekkäin, menee ehkä 10 sekuntia (itse ainakin ylittäisin raiteet nopeasi yli loikkien ensin tarkasti molemmat suunnat katsoen) - Ei kai kukaan joka rataa on oikaistakseen ylittämässä, lähde kävelemään kiskojen suuntaisesti pitkin rataa?

Nuorena ylitin jopa joen junasiltaa pitkin kun oikaisi siten ison matkan kaverille (lähes koko matka raidetta pitkin). Enää en uskaltais mutta silloin ei kai tullut ajateltua järkevästi.

Yhteistyössä