kaveri ei suostu viemään lastaan tutkimuksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöö"

Vieras
Sille oli lääkäri sanonut että lapsi pitäis viedä psykologin, toimintaterapeutin ja neurologin tutkimuksiin kun epäillään ettei sillä oo kaikki kunnossa. Kaveri ei suostu, oli huutanu lääkärille, että heidän lapsessaan ei oo mitään vikaa, että se on ihan normaali eikä tarvi mitään tutkimuksia. Tutkimusten tarkoitus siis olis ennaltaehkäistä ongelmia joita saattaa tulla koulussa oppimisen ym kanssa. Mä en oikein ymmärrä miksei vois viedä, onko siitä jotain haittaa jos tutkitaan??

kaikki ei vaan suostu näkemään asioita niin et oma lapsi vois tarvita apua, vaikka kyse on lapsen edusta, paljon rankempaa on olla koulussa jos siellä ei pärjää ja joutuu vaikka jättämään sen kesken kun ei olekaan valmiuksia siihen, kannattaisi ottaa apu vastaan jos sellaista saa, ja jos lapsessa ei "vikaa" ole niin kyllä ne ammattilaiset myös sen näkevät, vaikka tuskin se lääkäri huvikseen sellaist ehdottaa... sääli lasta, siltä se on pois jos ei saa tarvitsemaansa tukea...

[QUOTE="pöö";24293865]Sille oli lääkäri sanonut että lapsi pitäis viedä psykologin, toimintaterapeutin ja neurologin tutkimuksiin kun epäillään ettei sillä oo kaikki kunnossa. Kaveri ei suostu, oli huutanu lääkärille, että heidän lapsessaan ei oo mitään vikaa, että se on ihan normaali eikä tarvi mitään tutkimuksia. Tutkimusten tarkoitus siis olis ennaltaehkäistä ongelmia joita saattaa tulla koulussa oppimisen ym kanssa. Mä en oikein ymmärrä miksei vois viedä, onko siitä jotain haittaa jos tutkitaan??[/QUOTE]

Siitä on haittaa, jos ei tutkita. Silloin lapsi ei saa tarvitsemaansa apua.

1, Tuo on varmaan vaan joku shokki.
2, Jos yhtään järkeä päässä, niin viimeistään sillon kun lapsi menee kouluun ymmärtää laittaa sen tutkimuksiin.
3, Oletko sä sanonut sille mielipidettä tosta asiasta, et se vois olla järkevää. Kannattais sanoa.
4, Jos et oo sen kans puhunut näin jälkikäteen tosta, niin ei oo musta oikein sitä kaveria kohtaan täällä palstalla puhua siitä.
5, Se on niiden oma asia.

[QUOTE="mie";24293920]kaikki ei vaan suostu näkemään asioita niin et oma lapsi vois tarvita apua, vaikka kyse on lapsen edusta, paljon rankempaa on olla koulussa jos siellä ei pärjää ja joutuu vaikka jättämään sen kesken kun ei olekaan valmiuksia siihen, kannattaisi ottaa apu vastaan jos sellaista saa, ja jos lapsessa ei "vikaa" ole niin kyllä ne ammattilaiset myös sen näkevät, vaikka tuskin se lääkäri huvikseen sellaist ehdottaa... sääli lasta, siltä se on pois jos ei saa tarvitsemaansa tukea...[/QUOTE]

Mun omalle lapselle suositeltiin samoja tutkimuksia kun se ei selviytynyt 5v neuvolan testeistä odotetulla tavalla. Tutkimuksissa kuitenkin todettiin että lapsi on ihan normaali lukuunottamatta sitä että sillä on huono näkö(!!).Nyt sillä on rillit ja aloittaa ekaluokan ihan normaalisti tänä syksynä muiden ikäistensä kanssa. Mun mielestä ei ollu mitään haittaa siitä että kävi testeissä, nyt on ainakin mustaa valkoisella siitä että lapsella pitäis olla kaikki ok. Meille anoppi silloin vaahtosi että älkää viekö sitä millekään psykologille että lapsi saa ikuisen leiman otsaansa. Minkä leiman :O ??? JOs on tutkittu ja normaaliksi todettu niin miten siitä mitään leimaa tulee otsaan, ja vaikka oliskin todettu jotain häiriötä niin ei nykymaailmassa sellaisia lapsia enää pidetä toisen luokan ihmisinä kuten vissiin anoppi on tottunu pitämään. En tiiä onko kaverilla samanlaisia ajatuksia mielessä sitten mutta mun mielestä ois lapsen etu että pääsis tutkimuksiin. Itse kerroin kaverilleni että meidänkin lapsi oli niissä ja mitään pahaa ei tapahtunut ja kannustin heitäkin viemään.

1, Tuo on varmaan vaan joku shokki.
2, Jos yhtään järkeä päässä, niin viimeistään sillon kun lapsi menee kouluun ymmärtää laittaa sen tutkimuksiin.
3, Oletko sä sanonut sille mielipidettä tosta asiasta, et se vois olla järkevää. Kannattais sanoa.
4, Jos et oo sen kans puhunut näin jälkikäteen tosta, niin ei oo musta oikein sitä kaveria kohtaan täällä palstalla puhua siitä.
5, Se on niiden oma asia.

Olen puhunut ja kannustanut viemään tutkimuksiin, useampaankin kertaan ollaan puhuttu asiasta. Juu on niiden oma asia kyllä mutta tein asiasta avauksen siksi että halusin kuulla mitä mieltä muut äidit on siitä että onko siinä jotain pahaa jos vie tutkimuksiin kun itse en näe siinä mitään pahaa. Ei siis tarkoitus mollata kaveria selän takana vaan halusin kuulla mitä te tekisitte jos teidän lapsilla ois tällänen tilanne ja miten te näette asian.

Jos lääkäri on mielestään oikeassa niin pääsevät ls-asiakkaiksi jos äiti ei ammattilaista usko. Lapsen parhaaksi ne siellä toimii eikä äidin kiusaksi. Mun veljellä todettiin noissa testeissä ÄO:n olevan normaalia korkeampi ja hän ikäisiään yli 5 vuotta älyllisessä kehityksessä edellä. Ei siellä tyhmiä tehdä, katsotaan vaan faktat kuntoon :)

Mun kaveri meinas viedä lapsensa perheneuvolan yms toiveesta tutkimuksiin, mutta kun yhtäkkiä taas jaksaakin sitä äärimmäisen väkivaltaista 6v lastaan paremmin, niin ei viekkään. =/

Mun mielestä, vaikka asia ei tietty mulle kuulu (vaikka me siitä keskustellaankin ja mä tuen yms paljon kaveriani) olis hyvä, että lapsi tutkittaisiin, koska EI voi olla normaalia sellainen hakkaaminen, kuristaminen, kaataminen, päällä hyppiminen HYMYILLEN sisaruksilleen/muille lapsille, mitä hänen lapsensa tekee. =(

Yhteistyössä