Kaveri hyväksikäyttää (rahallisesti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 28v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

28v

Vieras
Ägh, mulla on todella ikävä ongelma, nimittäin eräs kaverini. Pidän hänestä ja meillä on aina yhdessä erittäin kivaa, mutta olen kyllästynyt hänen pummailuunsa, enkä tiedä miten siitä voisi sanoa loukkaamatta. Hän kutsuu usein itsensä kylään ja pyytää mua hankkimaan viiniä ja ruokaa luvaten, että maksaa puolet viuluista.

Puolia ei koskaan ole näkynyt, vaikka olen niistä joskus maininnut - lähettänyt ennen tuloa tekstarin, että x euroa olisi osuus, kaveri kun on juuri luvannut maksaa puolet. Kun tapaamme, hän ei mainitse missään vaiheessa rahaa, vaan syö ja juo tyytyväisenä. En usko, että kaveri on kanssani vain rahan takia, sillä käymme usein ravintoloissa, joissa maksamme omat ruokamme.

Tämä pummailu siksikin ärsyttävää, että kaverini tienaa 700 euroa enemmän kuussa kuin minä! Silti hän on (muka?) aina PA.

Onko kokemuksia? Miten olette selvittäneet asiat?

Sano joku kerta ettet ehdi käydä kaupassa, että josko hän voisi tuoda mukanansa, "maksan kyllä puolet". Jos ottaa rahapuolen illan kuluessa esille, unohdit nostaa seinästä käteistä, tai sitten nostat kissan pöydälle ja sanot ihan suoraan että nyt on kaverisi vuoro maksaa.

Älä osta enää mitään edes puoliksi ellei hän maksa ensin. Sano että heti kun saat rahan käteesi, niin voit ostaa - mutta että pelkällä lupauksella et kaupasta saa viiniä ja ruokaa.

"mitä jos kun hän tulossa sun luo niin sanot, että ei oo rahaa että voitko sä tuua tällä kertaa jotain juomista ja syömistä?"

Tätä olen pari kertaa tehnyt, mutta syiksi olen saanut "en ehdi ennen kuin menee kiinni" tai "selkä todella kipeä". Molemmat ovat olleet kyllä totta, mutta...

Kaipa se pitäisi nostaa kissa pöydälle. Kyllähän kaveri itsekin tajuaa, että elelee pummina. Hän on joskus mulle pilkannut jotain kaveriaan, joka on kuulemma todella niuho raha-asioista. Päätyisin varmasti samalle pilkkalistalle, mutta mitä siitä, kyllä jokainen naisen kaveri varmasti tietää tästä pummailusta eikä siitä pidä.

Mutta kiitos vinkeistä, aion kokeilla ainakin tuota kuitin esittämistä, se on niin konkreettinen, että luulisi toimivan. Ja kunhan toipuu siitä selästään, niin saa käydä kaupassa tullessaan. Tuleekohan sieltä sitten Euroshopper-siideriä ja porkkanoita... :D

Lopetat kaverisi kestitsemisen ja ostatte tarjottavat puoliksi. Seuraavalla kerralla sinä hommaat syötävät ja hän tuo juotavat, ja sitä seuraavalla kerralla päinvastoin.

Yhteistyössä