Sanokaas mitä te tekisitte mun tilanteessa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mynttinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mynttinen

Vieras
Eli mulla on turvakaukalona tuon gracon autobaby jossa on kaikki "mausteet" lämpöpussista pienentäjiin.

Olen sopinut kaverini kanssa että hän ostaa sen minulta,ja sanoin suht edullisen hinnan.

Tarvitsin itse toiseen meidän turvaistuimeen uudet kankaat jotta voin laittaa tuon meidän vauvan siihen ja kaukalo silloin ylimääräinen.

Kankaat istuimeen maksavat 85e mutta löysin netistä vähän käytetyt edullisemmin.

Sanoin kaverilleni että ostaako hän nyt kaukalon että uskallan sijoittaa viimeiset rahat kankaaseen jotka saan edullisemmin.
Hän sanoi että joo,ostaa sen.

Tänään ilmoitin että maanantaina tulee kankaat joten myyn heti tuon kaukalon.
Ensin hän sanoi että maksaa puolet kaukalosta tässä kuussa ja loput myöhemmin.

Kysyin että pystyykö hän nyt sitten maanantaina maksamaan puolet kaukalosta koska tarviin sen rahan kun muuten olen P.A..
Hän sanoi että lähtee lauantaina ostoksille että katsoo jääkö rahaa..

Nyt sitten mietin tässä että mitäs jos kaveri ei pystykään ostamaan kaukaloa niin mitäs teen kun luotin siihen että ostaa tuon kaukalon heti pois..

Tosiaan kun muutenkin tiukkaa ja olen tässä nyt sitten viikon ilman rahaa jos ei osta kaukaloa..

Kiukku ärsy..kiitos..

Olis ehkä kannattanut odottaa raha ennen tilausta Tai sopia kankaan haku tai maksu vasta vähän kauemmas, kuin maanantaihin.
Jos ne kankaat tulee maanantaina, niin onko sun pakko heti hakea ne? Soita sinne ja sano, että sulle tuli yllättävä meno, pystyt hakemaan ne vasta viikon päästä, mutta haet varmasti, että pitävät ne sulle varattuna.

niin,mä kerkesin jo pistää viimeiset rahat siihen kankaaseen ja kaverini oli hyvin tietoinen asiasta..
Huutonetissä näyttä melko hyvin menevän nuo autobabyt,tuo meidän vielä harmaa musta,harmaalla lämpöpussilla..

Etkö oo yrittäny missään muualla myydä? Vai ootko koko ajan varannut kaverillesi? Tollanen ärsyttää kyllä muakin :kieh: Vaikka olis miten hyvää ystävää pitäisi niidenkin ymmärtää että ei voi puol ilmaseksi saada jos on hyvät suureella vaivalla hankittu :|

kankaat on jo maksettu koska yksityinen ne myi kirppari puolelta ja niitä oli melko paljon kyselty koska olivat edulliset uusiin verrattuina ja kuitenkin vähän käytetyt..

huutonetistä saisin varmasti kyllä paremman hinnan mutta tietty kaveri suuttuu mutta tietää että olen sitten viikon ilman rahaa.. eihän siis koskaan pidä luottaa että huutonetistä menis myöskään mutta voisin saada koko summan kerralla.. kiukku.. mies jo sanoi että laita huutonettiin..

Laita kaverille tekstari, että soittaisi sinulle kaukaloasiasta. Kerro hänelle sama kuin meille ja mainitse miehen ehdotus myös. Kilttinä otat tietysti huomioon, että raskaana oleva voi olla aika herkkä. =)

olemme juuri kaverini kanssa puhuneet asiasta,tänään jopa kahdesti. on niin läheinen kaveri että tasan tietää minun rahallisen tilanteeni.
Ja sanoin suoraan että maanantaina mun olis pakko saada rahat.
Päätin että jos ei shoppilureissulta jää sitä kaukalon hintaa,tai siis puolia eli 50e niin pistän nettiin myyntiin ja saan siten koko summan kerralla.
Ei muuten mutta kun tosiaan luotin kun kysyin kolme kertaa viime viikolla kun löysin ne uudet kankaat..

No siis sanot ihan suoraan, että on sellainen tilanne, että rahat on loppu ja tarvit sen rahan. Ystävänä tietysti toivot, että toinen antaa sulle ne rahat eikä kuluta niitä shoppailuunsa, koska sinä oikeasti tarvit niitä..

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No siis sanot ihan suoraan, että on sellainen tilanne, että rahat on loppu ja tarvit sen rahan. Ystävänä tietysti toivot, että toinen antaa sulle ne rahat eikä kuluta niitä shoppailuunsa, koska sinä oikeasti tarvit niitä..

Sanoin mutta hän vain sanoi että voi yrittää että jää se kaukalon puolikas raha mutta ei lupaa.. jäi p*skan maku suuhun..

juu,tunnen eivät halua.. kaveri sai juuri tänään tilin josta hänen alun perin piti se maksaa. koska nyt tosiaan lähtee kaupunkii ostoksille.. noh,tein raa`an ratkaisun että jos ei häneltä jää sitä puolia summasta ostos reissulta niin mä pistän kaukalon muualle myyntiin ja saan sitten edes koko summan kerralla.

No en nyt oikein ymmärrä. Kaverisi pitäisi siirtää ostoksiaan, koska sinä olet jo shopannut hänen rahansa? Voihan hänellä olla akuutimpiakin ostoksia kuin kaukalo juuri nyt, jos vauva on vasta tulossa.

Ja mitä ihmettä tarkoittaa käytetty kangas?

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
No en nyt oikein ymmärrä. Kaverisi pitäisi siirtää ostoksiaan, koska sinä olet jo shopannut hänen rahansa? Voihan hänellä olla akuutimpiakin ostoksia kuin kaukalo juuri nyt, jos vauva on vasta tulossa.

juu,jos on luvannut ostaa kaukalon niin silloin voisi ehken jättää "shoppailut" väliin kerta on tietoinen että kaukolo on hälle varattuna ja hän voi tarvita sitä vaikka ensi yönä koska la on lähellä..
Sillä itsekin vähän tuota kangasta kiiruhdin että kaverini saa kaukalon..

Minä shoppasin omat rahat,en hänen.. ;)

Käytetty kangas on sellainen jota on katos käytetty kakkos istuimessa jota ei tarvita enään ja istuin on itsessään huonossa kunnossa,tai vyöt joten sitä ei tarvita..
Vähän kun ostasit käytetyn vaatteen..

Alkuperäinen kirjoittaja mynttinen:

juu,jos on luvannut ostaa kaukalon niin silloin voisi ehken jättää "shoppailut" väliin kerta on tietoinen että kaukolo on hälle varattuna ja hän voi tarvita sitä vaikka ensi yönä koska la on lähellä..

Käytetty kangas on sellainen jota on katos käytetty kakkos istuimessa jota ei tarvita enään ja istuin on itsessään huonossa kunnossa,tai vyöt joten sitä ei tarvita..

Eli sinä saat olla köyhä mutta ostaa mitä haluat, mutta ystäväsi ei. Yhtälailla te voitte käyttää sitä vanhaa istuinta ilman kankaiden vaihtoa vähän aikaa, jos ystävällä oli joku tärkeä hankinta ensin. Ai niin mutta kun vain sinulla voi olla tärkeitä ostoksia. Onneksi et ole minun ystäväni.

Eli sinä saat olla köyhä mutta ostaa mitä haluat, mutta ystäväsi ei. Yhtälailla te voitte käyttää sitä vanhaa istuinta ilman kankaiden vaihtoa vähän aikaa, jos ystävällä oli joku tärkeä hankinta ensin. Ai niin mutta kun vain sinulla voi olla tärkeitä ostoksia. Onneksi et ole minun ystäväni.

ikävä kyllä vanhaa istuinta ei voi käyttää ilman kangasta koska vanha kangas on täysin rikki,enhän mä olisi muutenkaan ostanut uutta.. ;)
Mutta jos sinä ajattelet noin niin kuinkas sinä maksat laskut tai muut mitkä sinun pitää maksaa?? ;)
Ystäväni voi ostaa tärkeää,kyse ei ole siitä mutta kaukalokin on varmaan melko tärkeä jos jo eilen supisteli 8min välein..?

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

ikävä kyllä vanhaa istuinta ei voi käyttää ilman kangasta koska vanha kangas on täysin rikki,enhän mä olisi muutenkaan ostanut uutta.. ;)
Mutta jos sinä ajattelet noin niin kuinkas sinä maksat laskut tai muut mitkä sinun pitää maksaa?? ;)
Ystäväni voi ostaa tärkeää,kyse ei ole siitä mutta kaukalokin on varmaan melko tärkeä jos jo eilen supisteli 8min välein..?

Miten mikään laskun maksu tähän liittyy? En vain ymmärää miksi olet suivaantunut ystäviesi ostoksista jotka eivät sinulle kuulu. Jos minun ystävilläni on rahasta tiukkaa, he saavat maksaa kun pystyvät jos minulta jotain ostavat kun kyse on jostain tärkeästä ja heti tarvittavasta, vaikka minulla itsellänikin olisi tiukkaa rahasta. Ystävät tekevät niin, eivätkä kyttää toisiaan.

Yhteistyössä