Kaveri kyseli FB:ssä että kuka ottaisi lapsen hoitoon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessiinah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
etinpä huvikseni tuon mistä puhuit, ja tässä oli vissiin takana jotain että lapsen piti mennä muualle, mutta se juttu olikin peruuntunut ja siksi äiti kyseli jos ´joku sen ottaisi hoitoon kun menee synttäreitään juhlimaan.

Ja ei mulle tullu kyllä siitä sellainen olo että kelle tahansa sen hoitoon antaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
No kai minä sitten ole liian tarkka siitä kenellä annan lapseni hoitoon :) Minusta on hyvä että paikka mihin lapsi menee on tuttu ennestään jne. Ja en antais joka vkl eri ihmisille hoitoon.
Mutta okei jos se on ihan normaalia niin ei siinä sitten mitään! B)

Ei nyt ole siitä kyse, en minäkään anna lapsiani hoitoon kenelle vaan, mutta mitäpä jos se äiti tarvitsee omaa aikaa eikä hoitajia ole, niin eikö ole hyvä että äiti käyttää sitten kaikki keinot hoitajan löytämiseen? Ehkä hän on parempi äiti lapselleen kun saa vapaa-aikaa?

Jeps. Kai se näin on. Ja on siis näköjään ihan normaali juttu niin ei siinä mitään!! En vaan kenenkään muun kohdalla tämmöiseen toimintaan ollut törmännyt.

niin. hällä varmaan vaan EI ole muita hoitajia? onko yh? väsynyt? ymmärrän kyllä, ennemmin sit lapsi johonkin hoitoon kuin että itse vittuuntuneena ja väsyneenä viimesillä voimillaan hoitaa. kaikki me joskus väsymme.

ihan vaan mielenkiinnosta, eikö ole esim. pahempi tilata mannerheimin lastensuojeluliiton hoitaja ja sieltä tulee sitten kuka vaan?

Itselläni äiti käy hoitamassa lastamme koska vaan haluamme. en kuitenkaan halua olla niin arrogantti, etät rupean tuomitsemaan ihmisiä, joilla ei vastaavaa optiota ole. ei kaikilta löydy niitä avuliaita perheenjäseniä, mutta ei se tee heistä yhtään pahempia, jos joskus haluavat kodin ulkopuolella käydä ja apua etsivät.

tulee mieleen eräs tuttuni... tämän PITI hoitaa taaperoikäistä sukulaistyttöä, mutta kun halu päästä juhlimaan iski niin lapsi jätettiin parkumaan milloin kenenkin luo... ja lapsen äiti oli siis myös juhlimassa omalla tahollaan... :( :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
etinpä huvikseni tuon mistä puhuit, ja tässä oli vissiin takana jotain että lapsen piti mennä muualle, mutta se juttu olikin peruuntunut ja siksi äiti kyseli jos ´joku sen ottaisi hoitoon kun menee synttäreitään juhlimaan.

Ja ei mulle tullu kyllä siitä sellainen olo että kelle tahansa sen hoitoon antaisi.

hah :D

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mä ainakin ymmärsin mitä tällä tarkoitettiin. Ja minusta myös aika outoa toimintaa!
En itse kyllä uskaltais antaa lastani hoitoon millekkään puolitutulle, tai kehtais jossain naamakirjassa/irc-galleriassa etsiä lapsenvahtia :X mutta tiedän kyllä tämänkaltaisia tyyppejä joiden voisin kuvitella tekevän noin, ja vieläpä vaikka ihan jatkuvasti..

Ahaa eli en ole ainut ketä ihmetyttää. Siis ymmärsin nyt että tämä on ihan ok ja normaalia ja muutkin laittaa joka vkl eri ihmisille hoitoon.
Ja kun ollaan tosiaan ihan puolituttuja tämän äidin kanssa.. Ei tiennyt edes missä asutaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
No kai minä sitten ole liian tarkka siitä kenellä annan lapseni hoitoon :) Minusta on hyvä että paikka mihin lapsi menee on tuttu ennestään jne. Ja en antais joka vkl eri ihmisille hoitoon.

Tässähän se pointti tuleekin-> Minä olen parempi äiti.

Kuules juttelehan huolestas suoraan sun kaverille! Tälläsestä selän takana jauhamisesta ei ole kun haittaa, ainakin mitä teidän ystävyyssuhteeseen tulee.

No pointti ei ollut kyllä se. Kerroin vain että ehkä sen takia minusta tuo kuullosti oudolta koska minä en tee niin.

Ja ei meillä mitään ystävyyssuhdetta oo koskaan ollutkaan.[/quote]

Toi varmaan kannattais kertoo sillekkin ihmiselle..Ettei sitten tarttis olla fb listoilla roikkumassa vaan sen takia että pääset täällä kauhistelemaan sitä miten huono äiti toinen on..

Onko sulla kaikkien kanssa ketkä ovat sun FBlistoilla YSTÄVYYSsuhde?

Ei..mutta en silti jauha heistä paskaa seläntakana jollain nettipalstoilla :saint:

En mää paskaa jauhakkaan. Kyselin vain että onko tuommoinen ihan normaalia.. Ja näköjään on niin ei siinä sitten mitään :xmas:

Oisit vaan ottanu asian suoraan ko ihmisen kanssa puheeksi jos oikeesti huolestuttaa..Täällä asian puimisella ei mitään muutosta varmasti asiaan tule.

Eikai kukaan (ainakaan kovin moni) väitä että tuo on normaalia, sitä kai ei ollut kyse. Vaan siitä että miten asia esitettiin täällä, tai pikeminkin se että asiasta ylipäätään jauhetaan täällä. Kumminkin joku voi tunnistaa henkilön josta puhut.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Tässähän se pointti tuleekin-> Minä olen parempi äiti.

Kuules juttelehan huolestas suoraan sun kaverille! Tälläsestä selän takana jauhamisesta ei ole kun haittaa, ainakin mitä teidän ystävyyssuhteeseen tulee.
No, kieltämättä tuo tuli minullakin mieleen. Kun minäkään en oikein ymmärrä miksi näitä asioita puidaan täällä. Jos huolettaa, niin kannattaa ottaa asia puheeksi irl.

:flower: :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Eikai kukaan (ainakaan kovin moni) väitä että tuo on normaalia, sitä kai ei ollut kyse. Vaan siitä että miten asia esitettiin täällä, tai pikeminkin se että asiasta ylipäätään jauhetaan täällä. Kumminkin joku voi tunnistaa henkilön josta puhut.

Tätä tarkoitin minäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
ihan vaan mielenkiinnosta, eikö ole esim. pahempi tilata mannerheimin lastensuojeluliiton hoitaja ja sieltä tulee sitten kuka vaan?

haluisin tähän vastauksen.. fb:n listoilla on kuitenkin JOTENKIN tuttuja varmasti kaikki, tuolla ei välttämättä ketään. silti mll:n palveluja käytetään ERITTÄIN paljon :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
en kyllä noin pientä antaisi kaverille hoitoon vaikka olisi kuinka tuttu :o meillä samanikäinen ja ei kyllä ole ollut hoidossa muilla kun mummolla

Syystä että? Kyllä mun paras ystäväni, jolla ei edes omia lapsia ole, on LOISTAVASTI hoitanut lastamme ihan yön yli ja itse haluaa ottaa hoitoon juuri kun ei omia paapottavia ole haluista huolimatta siunaantunut.

koska minusta noin pientä ei voi antaa hoitoon muille kuin läheisimmille ihmisille. minun pikkuistani ei ainakaan vielä hoida muut kuin minä, isi ja mummo. vaikka halukkaita varmasti olisi. ja yökylässä ei ole todellakaan vielä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

haluisin tähän vastauksen.. fb:n listoilla on kuitenkin JOTENKIN tuttuja varmasti kaikki, tuolla ei välttämättä ketään. silti mll:n palveluja käytetään ERITTÄIN paljon :snotty:

No siis kyse on myös tuosta iästä. Lapsi on kiertänyt uusia paikkoja 6kk:n iästä lähtien. Mutta joo tämä on ok juttu ..tuli selväksi.

No siis kyse on myös tuosta iästä. Lapsi on kiertänyt uusia paikkoja 6kk:n iästä lähtien. Mutta joo tämä on ok juttu ..tuli selväksi.

hällä ei varmaan vaihtoehtoja ole? onko hän yh?

minusta tuo on aika hyvä tapa pyytää hoitopaikkaa. itse olen sitä mieltä, että jokainen hoitakoon lapsensa itse ja mulla on tarpeeksi tekemistä omissakin. Sitten kun joku pyytää hoitopaikkaa, niin on kamalan työlästä aina keksiä, että joo, mutta meillä on just silloin menoa ja sovittuna vaikka mitä... tuolla tavalla voi olla ihan hiljaa ja toivoa, että muut tarjoutuu hoitajaksi (niinkuin säkin nyt teit).

Jessiinah, ymmärrän pointtisi. Olen samaa mieltä kanssasi,että outoa toimintaa. Ok,jos läpällä laittaisi näitä tämmöisiä statuksia mutta jos tosissaan..ei tulis itellään mieleenkään tuommonen toiminta. Nää sua vastaan tyypit täällä siis on oikeesti sitä mieltä,että okei pienen lapsen voi laittaa kelle vaan hoitoon! Siitä vaan! Mä ainakin katon kelle menee. Hyvää loppuelämää teille, lehmät :D

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Kyllä se joillekin on ihan normaalia tai sitten vaan heitto, aika moni minun kavereista on viikottain antamassa tai myymässä lapsiaan :laugh:

Tätä harrastetaan meidänkin kavereiden kesken. Ja joskus porukalla on vitsailtu sillä, että pistettäis lapset kiertoon, niin että jokainen hoitais kaikkia lapsia kuukauden verran. Sitten jokainen äiti sais kolmen kuukauden lomaa. :D

Mä kanssa yrittäny muutaman kerran lahjottaa tuota ylipirteää koheltajaa fb:ssä pois. ;) Myös miehen olen koittanut lahjoittaa... :laugh:

Ymmärrän täysin.Kirjoittajalla on varmaan ollu heitto ja toiveissa et joku OIKEA ystävä tarjoutuis apuihin. Mäkin olen joskun mun todella vauhdikasta poikaa tarjonnu kaverille vitsinä...."annetaan 3 vuotias,17kg,110 cm pitkä,ylipirteä yms... hyvää kotiin" ja se on ollu ihan vitsi.Tää meijän poika imuroi eilen omaa naamaansa ja nauraa käkätti hysteerisesti...tällästä meil on joka päivä.Mukava joskus heittää läppää....En mistään rahasta antas oikeasta mun rakasta kelle vaan hoitoon!!!!!

Turhaan kinuat vastausta, tiedät sen itsekin eikä ap sitä sulle kerro, kun ei tullut mieleen. Kyllähän lapsi tulee jossain vaiheessa olemaan myös ulkopuolisten hoidossa, siihen hän törmää joka tapauksessa - tuli hän sitten ensimmäisen kerran mumminsa luokse hoitoon vai tuliko joku äidin kaveri häntä hoitamaan, oli hoitaja sitten vaikka MLL:n hoitaja tai perhepäivähoitaja/tarhatäti lapsen aloittaessa päivähoidossa tai eskarissa taikka sitten viimeistään opettajat kouluissa, joita ei myöskään voi itse valita vaan lapsi saa opettajikseen ne ihmiset, ketkä sattuvat lähikoulussa työskentelemään. Ja aina se on niin kauhistutavaa niiden kotiäitien mielestä, ketkä onnistuivat hoitamaan lapsiaan "itse", kuitenkin käyttäen tarpeen tullen mummin palveluja. :headwall: :saint: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Marska:
Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Kyllä se joillekin on ihan normaalia tai sitten vaan heitto, aika moni minun kavereista on viikottain antamassa tai myymässä lapsiaan :laugh:

Tätä harrastetaan meidänkin kavereiden kesken. Ja joskus porukalla on vitsailtu sillä, että pistettäis lapset kiertoon, niin että jokainen hoitais kaikkia lapsia kuukauden verran. Sitten jokainen äiti sais kolmen kuukauden lomaa. :D

Mä kanssa yrittäny muutaman kerran lahjottaa tuota ylipirteää koheltajaa fb:ssä pois. ;) Myös miehen olen koittanut lahjoittaa... :laugh:

Ymmärrän täysin.Kirjoittajalla on varmaan ollu heitto ja toiveissa et joku OIKEA ystävä tarjoutuis apuihin. Mäkin olen joskun mun todella vauhdikasta poikaa tarjonnu kaverille vitsinä...."annetaan 3 vuotias,17kg,110 cm pitkä,ylipirteä yms... hyvää kotiin" ja se on ollu ihan vitsi.Tää meijän poika imuroi eilen omaa naamaansa ja nauraa käkätti hysteerisesti...tällästä meil on joka päivä.Mukava joskus heittää läppää....En mistään rahasta antas oikeasta mun rakasta kelle vaan hoitoon!!!!!

Niin ja ei ollu oikea pituus ja paino jos joku noistakin alkaa purnata se oli esim...

Alkuperäinen kirjoittaja jippikaijee:
Jessiinah, ymmärrän pointtisi. Olen samaa mieltä kanssasi,että outoa toimintaa. Ok,jos läpällä laittaisi näitä tämmöisiä statuksia mutta jos tosissaan..ei tulis itellään mieleenkään tuommonen toiminta. Nää sua vastaan tyypit täällä siis on oikeesti sitä mieltä,että okei pienen lapsen voi laittaa kelle vaan hoitoon! Siitä vaan! Mä ainakin katon kelle menee. Hyvää loppuelämää teille, lehmät :D

Ei, en ole sitä mieltä, enkä itse toimisi niin. Ärsyttää vaan tällänen seläntakana ihmettely ja puiminen...

Alkuperäinen kirjoittaja A:
Onko kaverisi kovin nuori?

Vaikuttaa kovin kypsymättömältä äidiksi kun tuolla lailla lapsensa antaa hoitoon kelle vaan.

"hoitoon kelle vaan" ap:lla on oma lapsi, ehkä siis osaa hoitaa lapsia. en ymmärrä miten tuo on "kelle vaan", onhan tuon ikäiset jo päiväkodissakin! mut jos ap pitää itseään huonona hoitajana ja on "kuka vaan" niin siitä sitten. mä oon aina hoitanu kavereitten lapset, samalla ne menee kun omatkin, ja omilla on niistä seuraa.

ja edelleen kuulutan, onko ap "tuttusi" yh???

Turhaan kinuat vastausta, tiedät sen itsekin eikä ap sitä sulle kerro, kun ei tullut mieleen. Kyllähän lapsi tulee jossain vaiheessa olemaan myös ulkopuolisten hoidossa, siihen hän törmää joka tapauksessa - tuli hän sitten ensimmäisen kerran mumminsa luokse hoitoon vai tuliko joku äidin kaveri häntä hoitamaan, oli hoitaja sitten vaikka MLL:n hoitaja tai perhepäivähoitaja/tarhatäti lapsen aloittaessa päivähoidossa tai eskarissa taikka sitten viimeistään opettajat kouluissa, joita ei myöskään voi itse valita vaan lapsi saa opettajikseen ne ihmiset, ketkä sattuvat lähikoulussa työskentelemään. Ja aina se on niin kauhistutavaa niiden kotiäitien mielestä, ketkä onnistuivat hoitamaan lapsiaan "itse", kuitenkin käyttäen tarpeen tullen mummin palveluita. :headwall: :saint: :D

Siis nyt on kyse pienestä lapsesta. Hän on jo 6kk:n ikäisestä saakka kierrellyt uusia hoitopaikkoja. Ja kun lapsi menee vaikka tarhaan niin ei sielläkään joka päivä ole uusia ihmisiä hoitamassa niitä lapsia vaan heistä tulee ajan kanssa turvallisia ja tuttuja. Ja kun tässä tapauksessa on kyse siitä että lapsi kiertelee tiuhaan tahtiin uusien ihmisten luona. Mutta kun tämä on ihan normaalia ja tätä tekee kaikki niin ok!!

hällä ei varmaan vaihtoehtoja ole? onko hän yh?

minusta aika hyvä vaihtoehto olisi hoitaa lapsi itse

Yhteistyössä