Kaveri myi pojaltani saamat vaatteet?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkusieluinenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, me annettiin vasta säkillinen ilmatteeksi pieniä 50-60 cm vaatteita ystävien vauvalle. Antaessa sanoin että muutoma vaate siellä on sellasia mitkä mielelläni otan vielä takasin kaiken varalle (jos joskus se kolmas vaikka tuleekin), lopuille tehköön sitten mitä haluavat, antavat eteenpäin tai vaikka myyvät.

Tässä tosin on eri tilanne se että he eivät pyytäneet vaan mä itse kysyin kelpaako käytetty vaate.
Ja näkikö ap:n ystävä vaatteet ennen kun maksoi ne?

Alkuperäinen kirjoittaja Kerro:
Ap: Kerro nyt meille pyysikö kaverisi ne vaatteet sinulta pilkkahintaan eli sanoiko että "voisitko myydä ne mulle halvalla" vai päätitkö ihan itse sen hinnan?

ei pyytänyt pilkkahintaan, minä tarjosin pilkkahintaan koska joka kerta tavatessamme hän ottaa puheeksi rahapulan. Meilläkään ei ole ylimääräistä mutta toimeen tullaan. Mieluusti olisin ne itse myynyt huutonetissä ja ostanut niillä rahoilla vaikka yhdet oikean kokoiset housut ja paidan tilalle mutta ajattelin auttaa kaveria ja myin sitten pikkuauton hinnalla koko komeuden pois.
No, ei voi kun peiliin katsoa mut tunnen kyllä itseni kusetetuksi.

Olisi sanonut että haluaa viedä kirpparille tai myydä huutonetissä tavaraa ja olisi kysynyt onko mulla jotain lahjoitettavaa mut teki sen minusta tosi kierosti ja pikkusieluinen kun selvästi nyt olen niin mulla vaan naksahti.

Mä olen miettinyt kehtaanko myydä vaatepaketin jossa on kuteita jotka sain mutta ne ei mahtuneet omalle lapselleni. Normaalisti olen laittanut suoraan vaatteet uffin lootaan, mutta nyt kun rahasta on tiukkaa ja olen laittamassa muutenkin myyntiin pieniksi käynneitä lastenvaatteita (joilla ei siis ole lähipiirissä ottajaa) niin onko se moraalisesti väärin että pyydän niistä vaatteista rahaa.....vai annanko uffin pyytää niistä triplasti enemmän...hymmm....

Taisit mainita että kaveri oli laittanu jotkut uudelleen myyntiin?!?!HUUDA sinä niitä,niin asia paljastuu vahingossa,voip olla kamu hiukka nolo ;0)....Näin minä tekisin,kaipa minäkin sitten joittenkin mielestä olen pikkusieluinen=)

Alkuperäinen kirjoittaja mut hei:
Taisit mainita että kaveri oli laittanu jotkut uudelleen myyntiin?!?!HUUDA sinä niitä,niin asia paljastuu vahingossa,voip olla kamu hiukka nolo ;0)....Näin minä tekisin,kaipa minäkin sitten joittenkin mielestä olen pikkusieluinen=)

toi oli toisaalta kyllä ihan hyvä idea =)
En tiiä..
Myin säkillisen hänelle 3 viikkoa sitten joten käytössä ei taatusti ehtineet olla, sitäpaitsi oli laitettu heti seuraavana iltana huutonettiin sen jälkeen kun vein vaatteet hänelle. Ja hän siis valitsi vaatteet jotka halusi, osaa ei halunnut vaikka tarvitse kerran vaatetta, mutta sanoi että tietää jo valmiiksi että ne jäisivät jokatapauksessa käyttämättä kun ei pitänyt niistä..
Ja jokatapauksessa kaikki mitä hän sai päätyikin myyntiin suorilta.. =/

Alkuperäinen kirjoittaja antelias taateli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Mun mielestä jos antaa jollekulle jotain, niin menettää siinä samalla määräämisoikeuden niihin tavaroihin...

Eli jos siis lahjoittaa veljelleen munuaisen ja tämä myy sen, asia on ok?

Susta kuoleva veli ja munuainen on sama asia kuin muutama lastenvaate kaverille?

Alkuperäinen kirjoittaja Dido:
En myy eteenpäin mitään muilta saatua. 5 e on sama kuin olisi saanut lahjaksi.

Nurkkiisiko jätät pyörimään kaikki pieneksi jääneet vaatteet jos ei lähipiiristä löydy ottajaa? Tyhmäähän se on hyviä vaatteita ilmaseksi uffiin viedä, jos rahapula on muutenki.

Joo siis mun mielestä törkeetä.
Pyysi vaatteita kertomatta että ei ilmeisesti ollut tarkoituskaan käyttää niitä omalla lapsellaan vaan laittaakseen ne nettiin myyntiin.

Kyllä mäkin tästä aika herneet vetäisin nekkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerro:
Ap: Kerro nyt meille pyysikö kaverisi ne vaatteet sinulta pilkkahintaan eli sanoiko että "voisitko myydä ne mulle halvalla" vai päätitkö ihan itse sen hinnan?

ei pyytänyt pilkkahintaan, minä tarjosin pilkkahintaan koska joka kerta tavatessamme hän ottaa puheeksi rahapulan. Meilläkään ei ole ylimääräistä mutta toimeen tullaan. Mieluusti olisin ne itse myynyt huutonetissä ja ostanut niillä rahoilla vaikka yhdet oikean kokoiset housut ja paidan tilalle mutta ajattelin auttaa kaveria ja myin sitten pikkuauton hinnalla koko komeuden pois.
No, ei voi kun peiliin katsoa mut tunnen kyllä itseni kusetetuksi.

Olisi sanonut että haluaa viedä kirpparille tai myydä huutonetissä tavaraa ja olisi kysynyt onko mulla jotain lahjoitettavaa mut teki sen minusta tosi kierosti ja pikkusieluinen kun selvästi nyt olen niin mulla vaan naksahti.

No niin. Mun mielestä kaverisi ei todellakaan ole sua kusettanut tai huijannut, jos sä olet ihan itse päättänyt myydä ne hänelle halvalla. Tottahan toki kuka tahansa rahapulassa oleva yrittää raapia rahaa kokoon ja jos mulle joku tarjoaisi vaatteita puoli-ilmaiseksi, niin ottaisin ne kaikki vastaan ja ne mistä en tykkäisi, voisin myydäkin pois.

Mä olen edelleen sitä mieltä, että jos oikeasti olisit halunnut auttaa ystävääsi rahapulassa, niin tämä asia ei sinua kiusaisi: nythän kaverisi sai apua rahapulaansa sun avullasi. Taitaa olla enemmän kiinni siitä, että sua vituttaa se, ettet itse saanut niistä rahoja huutiksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Pyysi vaatteita kertomatta että ei ilmeisesti ollut tarkoituskaan käyttää niitä omalla lapsellaan vaan laittaakseen ne nettiin myyntiin.

Tämä on juuri se pointti, että pyytää lapselleen ikään kuin ne tulisivat käyttöön/tarpeeseen ja ajatuksena on vaan tehdä niillä rahaa. Ja se on minusta törkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Tämä on juuri se pointti, että pyytää lapselleen ikään kuin ne tulisivat käyttöön/tarpeeseen ja ajatuksena on vaan tehdä niillä rahaa. Ja se on minusta törkeää.

Mistä te tiedätte mikä on ollut tarkoitus? Jos on pyytänyt vaatetta käyttöön ja sitten kun on kuullut hinnan, niin onkin laskenut että saa hyvät rahat myymällä eteenpäin. Mistä te tiedätte mikä on ollut sen kaverin alkuperäinen tarkoitus? Varsinkaan jos se ei ollut itse pyytänyt, että saisi ne nauruhalvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja EO:

Mistä te tiedätte mikä on ollut tarkoitus? Jos on pyytänyt vaatetta käyttöön ja sitten kun on kuullut hinnan, niin onkin laskenut että saa hyvät rahat myymällä eteenpäin. Mistä te tiedätte mikä on ollut sen kaverin alkuperäinen tarkoitus? Varsinkaan jos se ei ollut itse pyytänyt, että saisi ne nauruhalvalla.

Ehkä ap tietää, kun oli läsnä tilanteessa...?

Mun mielestä törkeesti tehty sun ystävältäsi. Olisin kyllä varmasti myös loukkaantunut!
Jos on pyytänyt vaatteita pojalleen niin miksi on samantien myymässä niitä eteenpäin....? Aaaargh!!!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja EO:

Ehkä ap tietää, kun oli läsnä tilanteessa...?

Tuskin ap on ajatustenlukija?

Niinpä. Jos kaveri olisi ollut reilu, niin olisi kysynyt että onko ok, että laittaa ne myyntiin kun ei tarvitsekaan itse. Toisaalta kun raha oli vaihtanut omistajaa, niin kyllä ne selkeästi oli sen kaverin kuteet. Ei tuosta säkistä kymppiä enempää olisi voinut edes pyytää. Mä oon saanut PALJON lastenvaatteita mun kaverilta. Siis ihan ilmaiseksi. Kun ne on jäänyt pieneksi niin oon kysynyt haluaako ne takaisin vai pistänkö eteenpäin/myyntiin. Näin olen voinut hyvällä omallatunnolla myydäkin osan vaatteista.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

Niinpä. Jos kaveri olisi ollut reilu, niin olisi kysynyt että onko ok, että laittaa ne myyntiin kun ei tarvitsekaan itse. Toisaalta kun raha oli vaihtanut omistajaa, niin kyllä ne selkeästi oli sen kaverin kuteet. Ei tuosta säkistä kymppiä enempää olisi voinut edes pyytää. Mä oon saanut PALJON lastenvaatteita mun kaverilta. Siis ihan ilmaiseksi. Kun ne on jäänyt pieneksi niin oon kysynyt haluaako ne takaisin vai pistänkö eteenpäin/myyntiin. Näin olen voinut hyvällä omallatunnolla myydäkin osan vaatteista.

Minusta se on ihan eri juttu antaa tai myydä ne eteenpäin käytön jälkeen. Minullakin on ollut tapana kysyä kavereilta, josko haluavat saamani vaatteet takaisin. Yleensä ei ole haluttu, vaan sanottu että tee mitä haluat. Ja sitten se on ihan ok.

ookoo... kiukku alkaa jo hellittää eikä otsasuoni enää pullistele.. antaa olla sitten, en aijo mainita hänelle asiasta mutta pikkusieluisuudesta puheenollen, -en oikeesti ole enää se joka heitä auttaa näissä asioissa koska oli miten oli, -mun mielestä hän olisi voinut rehellisesti pyytää multa tavaraa myytäväksi eikä vaatetta pojalleen kuten asian ilmaisi.

Mä tekisin niin että kävisin kaverilla kylässä ja kysyisin vaivihkaa onko käyttäny niitä vaatteita lapsellaan, onko ollut hyvät päällä tms. Jos kaveri valehtelis että on käyttäny, tulis turpaa. Jos myöntäisi että laittoi ne myyntiin, niin asia olisi ok. Eli jatko käytös ratkaisisi.

Mitäpä luulette että kaveri vastaa :D

Rehellinen tosi ystävä olisi ottanut samantien puheeksi, että aikoo myydä vaatteet ja siten hakea itselleen rahaa. Toi, että antaa ymmärtää, jotta saisi itse mahdollisimman paljon hyötyä, on tökeröä.

Minäkin ehdotaisin sitä, että kysyt, oliko hyviä pojan päälle. Jos myöntää heti, että hän myi ne, niin saa sentään ees totuudenkertomisesta pointseja. Jos taas selkeesti yrittää huijata "joo kyllä ne ihan sopii". Niin katkais multa ainakin ystävyyssuhde toiseen. Hyvääpäivää tuttu voisi olla, mutta ei ystävä.

Yhteistyössä