kaveri nimeää lapsensa meidän lapsen nimellä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
laitan nimeksi vaikka Hitusvinkula, jos se minua miellyttää. Minua ei pätkän vertaa kalva, jos naapurissa asuu toinen Hitusvinkula, tai jos suvussa on viissataa Hitusvinkulaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tämätyttö:
kyllä mä ainakin sanoin siskolleni että meidän pojan nimeksi tulee kasper ja varokkin antamasta sitä omallesi.. eli niin sanotusti "varasin" nimen.. muutenkin ärsyttää kaikki noi tapaukset että matkitaan asioita toisilta, oli sitten kyse lasten nimestä, koiran nimestä tai mistä vaan.. kerrompa esimerkin: Lotta ja Liisa olivat parhaita ystävia, Lotta löysi itselleen miehen jonka kanssa meni naimisiin, järjesti häät ja liisa toimi kaasona.. vuotta myöhemmin liisa kysyi lotalta että olisiko lotan häistä koristeita jäljellä kun haluaisi samanlaiset häät.. oli kuulemma niin ihanat.. yllätys yllätys ei lotta suostunut.. noh tuli aika lapsen, liisa halusi myös lapsen kun lottakin sai, vaikka oli puhunut että ei vielä vuosiin.. ja antoipa tytölleen saman nimenkin, toinen nimi eli erotuksena Elisa eikä Elisabeth.. Kaikki tässä kaveri suhteessa eteni samaa kaavaa.. Liisa kopioi Lotalta lastenhuoneen ja muunkin sisustuksen, hankki itselleen ja lapselleen samanlaisia vaatteita koska olivat niin nättejä( siis kun näki että Lotta oli ostanut niin juoksi kauppaan ostamaan itselleenkin/lapselleen sellaisen) ja koskapa olivat samassa kaveri piirissä oli tilanne todella nolo, kaikki ihmetteli että kuinka heillä oli niin samanlaista kaikki... Viimein Lotta sanoi ystävyys suhteen irti, koska oli idearikas ihminen ja halusi olla yksilö, Liisa taas masentui kun ei enää tiennyt mitä pitäisi tehdä, miten sisustaa, mitä leikkiä lapsenkanssa, miten pukeutua.. ja etsii nyt jotain ketä matkia.. tarina on siis tosi, nimet on muutettu..

Matkiminen on yksi ihailun muoto. Jäin miettimään oletko yksi typy meidän yläasteelta, kuulostaa niin samanlaiselta touhulta ja jutulta
kuin yläasteella yhdellä parivaljakolla.

en taida olla, en ole kumpikaan noista tarinan henkilöistä, olin sivusta seuraaja ja koin tosi noloksi tuon liisan tilanteen, siis eikö mitään omaa voi keksiä.. kyllä joku yks tai kaks juttua menis mutta jos kopioidaan toisen koko elämä niin ei hyvin mene.. :D
mutta siis noitahan on paljon.. alkaa tosissaan jo ala-tai yläasteella toi matkiminen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähän outoa. Meillä on kolme lasta ja nimiä mietittäessä on ehdottomasti karsittu heti ne nimet pois, joita on suvussa tai kavereiden tai tuttavien lapsilla. Ihmettelen todella miten joku sitten haluaa saman nimen omalle lapselle, kun kaverin lapsellakin.

Samoilla aaltopituuksilla ollaan! ...ja että vielä pojan kummi?!?!?

Mä en jotenkaan jaksais tälläsistä asioista stressaa..Mitä väliä...? Jos jostain nimestä oikein pitää ni minkäs voit!

Meidän tytyllä ja siskon tytyllä on samat toiset nimet ja musta se on vaan ihanaa että serkukset kantaa samaa nimeä..

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä en jotenkaan jaksais tälläsistä asioista stressaa..Mitä väliä...? Jos jostain nimestä oikein pitää ni minkäs voit!

Meidän tytyllä ja siskon tytyllä on samat toiset nimet ja musta se on vaan ihanaa että serkukset kantaa samaa nimeä..

Samallalailla ajattelen minä. Miehelläni ja hänen serkullaan on kumpikin nimi samanlaisia, ikäeroa vuosi, mies on vanhempi.

Siis mitä helkutin väliä sillä on?! Olisit ilmoittanut valtakunnallisessa sanomalehdessä että teidän pojalla on tällainen nimi ja muiden ei sitten tarvitse laittaa omalleen sellaista! Voi jeesus sentään että teidän elämä menee pienestä sekaisin.

Mun miehen sisko antoi tyttönsä nimeksi nimen, jonka olin sanonut haluavani esikoiselleni. Heidän tyttönsä on reilu vuoden meidän tyttöä vanhempi. Sanoin että meille tulee joko M..... A...... tai M..... I...... sitten kun joskus tytön saamme. No, miehen siskon tytöstä tuli tuo M I, mutta ensin he olivat ajatelleet M A-vaihtoehtoa ja jopa kutsuneet vauvaa hetken sillä nimellä :headwall:
Meille tuli kuitenkin M A =) . Eikä siinä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Kyllä miehen sisko sen itsekin tietää, keneltä nuo nimivaihtoehdot alunperin kuuli, sitäpaitsi heidän tytön kutsumanimenä käytetään sitä I-alkuista ja meillä M-alkuista, joten no problemo :)

No hui kauheeta. B) Minäkin olen aina miettinyt, että en laita samoja nimiä, minkä nimisiä lapsia suvussa ja ystävissä jo on. En nyt kuitenkaan vetäisi mitään palkoa nenään, jos joku nyt laittaisi lapselleen saman nimen kuin meidän lapsilla. Saattasimpa jopa olla ylpeä, että kelpaahan se muillekin.

Sellainen juttu vielä, että teinistä asti on kaverin kanssa mietitty lasten nimiä, eikä mulle tulis mieleenkään laittaa tyttärelle nimeksi Sara, koska se on muodotunut ystävälleni niin tärkeäksi jutuksi. Valitettavasti en muista sitä, mitä hän suunnitteli pojalleen kovin tarkasti. Luulen etten kuitenkaan ole sitäkään mennyt varastamaan.

en itse tosiaankaan laittaisi samaa nimeä, kuin kaverilla on. en siis valitettavasti yhtään ymmärrä, mitä kamusi päässä liikkuu...voisiko jutella hänen kanssaan ja kertoa tunteesi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mun hyvä ystävä vuosien ajan sai esikoisensa kaksi kuukautta sitten. mulla ja miehelläni esikoinen on jo puoli vuotias. tää mun ystävä on meidän lapsen kummitäti. ja nyt tää mun ystävä ilmoitti tänää, että niiden pojalle tulee sama etunimi kuin meidän pojalle!!! meidän pojan nimi kun vielä suht harvinainen, ei mikään perus ville tai matti. enpä käsitä mitä ystävän mielessä liikkuu. siis toki tiedän, että meil ei mitään yksinoikeutta ole ko. nimeen mutta kuitenkin. vähän huuli pyöreenä olen.

siis onpa taas todella hirveetä......! isot ongelmat teillä?

Musta se, kellä lapsia tulee eka, saa valita rajoituksetta sen nimen, mistä tykkää. Ei voi jättää nimeä antamatta sen vuoksi että " kaveri Taina on kyllä aina toivonut omalleen tätä nimeä", sillä koskaan ei tiedä tuleeko Taina lapsia saamaan, tuleeko hän samaa sitä sukupolta vai mitä elämä tuo tullessaan. JOs nyt siis sattuu juuri samasta nimestä tykkäämään eikä mikään muu tunnu sopivalta. Me haluttiin antaa lapsellemme tietyn nimen, ja se oli meidän jemmanimi. Mutta sattui niin, että hyvät kaverit ihan vahongossa antoivat saman nimen. No, se heille suotakoon, sillä he olivat ensimmäisenä asialla. Ei oo tosiaan oltu pahoilla mielin. Kun saimme oman lapsemme, nimesimme toisin ja tyytyväisiä olemme olleet.

Yhteistyössä