P
PahaSilmä
Vieras
tai jos mulla ois lapsella joku erityinen nimi, niin ei se kauheen kivaa ois, jos joku läheinen ystävä antais saman nimen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tämätyttö:kyllä mä ainakin sanoin siskolleni että meidän pojan nimeksi tulee kasper ja varokkin antamasta sitä omallesi.. eli niin sanotusti "varasin" nimen.. muutenkin ärsyttää kaikki noi tapaukset että matkitaan asioita toisilta, oli sitten kyse lasten nimestä, koiran nimestä tai mistä vaan.. kerrompa esimerkin: Lotta ja Liisa olivat parhaita ystävia, Lotta löysi itselleen miehen jonka kanssa meni naimisiin, järjesti häät ja liisa toimi kaasona.. vuotta myöhemmin liisa kysyi lotalta että olisiko lotan häistä koristeita jäljellä kun haluaisi samanlaiset häät.. oli kuulemma niin ihanat.. yllätys yllätys ei lotta suostunut.. noh tuli aika lapsen, liisa halusi myös lapsen kun lottakin sai, vaikka oli puhunut että ei vielä vuosiin.. ja antoipa tytölleen saman nimenkin, toinen nimi eli erotuksena Elisa eikä Elisabeth.. Kaikki tässä kaveri suhteessa eteni samaa kaavaa.. Liisa kopioi Lotalta lastenhuoneen ja muunkin sisustuksen, hankki itselleen ja lapselleen samanlaisia vaatteita koska olivat niin nättejä( siis kun näki että Lotta oli ostanut niin juoksi kauppaan ostamaan itselleenkin/lapselleen sellaisen) ja koskapa olivat samassa kaveri piirissä oli tilanne todella nolo, kaikki ihmetteli että kuinka heillä oli niin samanlaista kaikki... Viimein Lotta sanoi ystävyys suhteen irti, koska oli idearikas ihminen ja halusi olla yksilö, Liisa taas masentui kun ei enää tiennyt mitä pitäisi tehdä, miten sisustaa, mitä leikkiä lapsenkanssa, miten pukeutua.. ja etsii nyt jotain ketä matkia.. tarina on siis tosi, nimet on muutettu..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vähän outoa. Meillä on kolme lasta ja nimiä mietittäessä on ehdottomasti karsittu heti ne nimet pois, joita on suvussa tai kavereiden tai tuttavien lapsilla. Ihmettelen todella miten joku sitten haluaa saman nimen omalle lapselle, kun kaverin lapsellakin.
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:Mä en jotenkaan jaksais tälläsistä asioista stressaa..Mitä väliä...? Jos jostain nimestä oikein pitää ni minkäs voit!
Meidän tytyllä ja siskon tytyllä on samat toiset nimet ja musta se on vaan ihanaa että serkukset kantaa samaa nimeä..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis mun hyvä ystävä vuosien ajan sai esikoisensa kaksi kuukautta sitten. mulla ja miehelläni esikoinen on jo puoli vuotias. tää mun ystävä on meidän lapsen kummitäti. ja nyt tää mun ystävä ilmoitti tänää, että niiden pojalle tulee sama etunimi kuin meidän pojalle!!! meidän pojan nimi kun vielä suht harvinainen, ei mikään perus ville tai matti. enpä käsitä mitä ystävän mielessä liikkuu. siis toki tiedän, että meil ei mitään yksinoikeutta ole ko. nimeen mutta kuitenkin. vähän huuli pyöreenä olen.